1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Domstolsstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kontrakt om it-drift mv.
Beskrivelse
:
Baggrund og formål: Domstolsstyrelsen (DSS) servicerer ca. 2.500 interne brugere, herunder Færøerne og Grønland, samt mange eksterne brugere, fx advokater mv. Kontrakten omfatter ca. 80 forskellige applikationer med et samlet storageforbrug på ca. 400 TB og back-upforbrug på 1,9 PB. Der er tale om både standard og egenudviklede systemer, hvor enkelte og på sigt flere systemer drives på containerbaserede platforme, jf. udbudsmaterialets bilag 3. Applikationsvedligeholdelse og videreudvikling af nogle af fagsystemerne leveres af et antal forskellige applikationsleverandører, ligesom DSS selv udfører en række opgaver. For de øvrige fagsystemer leveres applikationsvedligeholdelsen under denne Kontrakt. Alle ydelserne skal derfor leveres i tæt samspil med flere leverandører og DSS, herunder i relation til idriftsættelse. Leverandøren skal understøtte en igangværende DevOps og DevSecOps implementering hos DSS og vedvarende modernisering af driften mv. DSS ønsker en sikker, stabil, tidssvarende og kosteffektiv it-drift med fleksibilitet til op- og nedskalering. Derfor er der høje krav til tilgængelighed, skalerbarhed, fleksibilitet og sikkerhed. Hovedydelser: 1) Transition Ind, bl.a. gennemførelse af sikker og stabil overtagelse af drift af applikationerne. 2) Løbende Ydelser - Infrastrukturdrift, bl.a. it-drift af infrastruktur, middleware, virtualiseringsplatforme og programmel, - Netværksdrift, bl.a. drift, overvågning, vedligehold og logning af netværk - Applikationsdrift, bl.a. backup, configuration-, patch-, og release- og deployment-management. - Support, bl.a. håndtering af incidents, problems, service requests. - Enhedsadministration, bl.a. support, klargøring, vedligehold og reinstallation af enheder. 3) Bestillingsydelser, bl.a. konsulent- og standardbestillingsydelser. 4) Tværgående ydelser, bl.a. rettidig, overskuelig, korrekt rapportering og dokumentation. 5) Transition Ud og øvrige ophørsydelser, bl.a. ifm. hjemtagelse, ved kontraktophør
Identifikator for proceduren
:
18d3257d-a14d-4d8b-9883-f75b8f973bbe
Tidligere bekendtgørelse
:
403195-2023
Intern ID
:
23/36498
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemført som udbud med forhandling, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra c.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Domstolsstyrelsen annullerer ved nærværende bekendtgørelse udbuddet. Det er Domstolsstyrelsens forventning, at kontrakten snarest genudbydes.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Kontrakt om it-drift mv.
Beskrivelse
:
Baggrund og formål: Domstolsstyrelsen (DSS) servicerer ca. 2.500 interne brugere, herunder Færøerne og Grønland, samt mange eksterne brugere, fx advokater mv. Kontrakten omfatter ca. 80 forskellige applikationer med et samlet storageforbrug på ca. 400 TB og back-upforbrug på 1,9 PB. Der er tale om både standard og egenudviklede systemer, hvor enkelte og på sigt flere systemer drives på containerbaserede platforme, jf. udbudsmaterialets bilag 3. Applikationsvedligeholdelse og videreudvikling af nogle af fagsystemerne leveres af et antal forskellige applikationsleverandører, ligesom DSS selv udfører en række opgaver. For de øvrige fagsystemer leveres applikationsvedligeholdelsen under denne Kontrakt. Alle ydelserne skal derfor leveres i tæt samspil med flere leverandører og DSS, herunder i relation til idriftsættelse. Leverandøren skal understøtte en igangværende DevOps og DevSecOps implementering hos DSS og vedvarende modernisering af driften mv. DSS ønsker en sikker, stabil, tidssvarende og kosteffektiv it-drift med fleksibilitet til op- og nedskalering. Derfor er der høje krav til tilgængelighed, skalerbarhed, fleksibilitet og sikkerhed. Hovedydelser: 1) Transition Ind, bl.a. gennemførelse af sikker og stabil overtagelse af drift af applikationerne. 2) Løbende Ydelser - Infrastrukturdrift, bl.a. it-drift af infrastruktur, middleware, virtualiseringsplatforme og programmel, - Netværksdrift, bl.a. drift, overvågning, vedligehold og logning af netværk - Applikationsdrift, bl.a. backup, configuration-, patch-, og release- og deployment-management. - Support, bl.a. håndtering af incidents, problems, service requests. - Enhedsadministration, bl.a. support, klargøring, vedligehold og reinstallation af enheder. 3) Bestillingsydelser, bl.a. konsulent- og standardbestillingsydelser. 4) Tværgående ydelser, bl.a. rettidig, overskuelig, korrekt rapportering og dokumentation. 5) Transition Ud og øvrige ophørsydelser, bl.a. ifm. hjemtagelse, ved kontraktophør
Intern ID
:
1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Domstolsstyrelsen annullerer ved nærværende bekendtgørelse udbuddet. Det er Domstolsstyrelsens forventning, at kontrakten snarest genudbydes.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Transition og tidsplan
Beskrivelse
:
Transition og tidsplan bedømt på grundlag af følgende delkriterier: Tidsplan (50%) Gennemførelse af Transition Ind (50%)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet af de Løbende Ydelser
Beskrivelse
:
Kvalitet af de Løbende Ydelser bedømt på grundlag af følgende delkriterier: a. Tilbudte Nøglemedarbejdere (15 %) b. Operationelle Processer (20 %) c. Løbende Ydelser (65 %)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
45
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Domstolsstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Domstolsstyrelsen
Registreringsnummer
:
21659509
Postadresse
:
Amagerfælledvej 56
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mette Koldsø Krog
Telefon
:
+45 23412518
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Extra-Regio NUTS 3
(
DKZZZ
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
e30819d4-0d6a-4684-8bb9-51d1966715fa
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
02/09/2024
19:30:35 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
02/09/2024
19:30:35 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
530467-2024
EUT-S-nummer
:
172/2024
Offentliggørelsesdato
:
04/09/2024