23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 213-388403
Offentliggjort
04.11.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

Rammekontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af Elektronisk Patientjournal, Patientadminitrativt System og Fælles Medicinkort i Region Syddanmark

(04.11.2016)
CGI Danmark A/S
Lautruphøj 10
2750 Ballerup

Rammekontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af Elektronisk Patientjournal, Patientadminitrativt System og Fælles Medicinkort


Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Sdr. Boulevard 29
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Tina Sørensen
Telefon: +45 29668663
E-mail: Tina.Soerensen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk/

Internetadresse for køberprofilen: www.ouh.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammekontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af Elektronisk Patientjournal, Patientadminitrativt System og Fælles Medicinkort.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72212180
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammekontrakten omfatter vedligeholdelse og videreudvikling af Region Syddanmarks Elektronisk Patientjournal, Patientadminitrativt System og Fælles Medicinkort der er samlet i et COSMIC-suite. Rammekontrakten træder i stedet for tidligere leveringsaftale om Cosmic-systemet, som parterne har samarbejdet om gennem en længere årrække.

Rammekontrakten omfatter følgende ydelser fra leverandøren CGI Danmark A/S:

— Levering af ny version af Cosmic program suiten

— Forsættelse af licens til Cosmis program suiten

— Fremadrettet skal leverandøren yde support, fejlretning og opdatering af Cosmic program suiten

— Kunden kan herudover bestille en række specifikke variable ydelser, opgaver og leverancer.

Rammekontrakten er på statens K02-lignende standardvilkår og er forudsat at have en løbetid på 8 år med 4 års uopsigelighed fra kundens side med 24 måneders varsel (dvs. tidligst til ophør 6 måneder efter indgåelsen).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 667 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

OUH:

Odense Universitetshospital, J. B. Winsløws Vej 4, 5000 Odense C, Tlf.: 66 11 33 33.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se pkt. II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Syddanmark ejer ikke de samlede rettigheder, herunder kildekoden, til den samlede COSMIC-suite omfattende EPJ, PAS og FMK, der er nødvendig for vedligeholdelse og videreudvikling af systemerne. Dokumentationen for systemet er endvidere fragmenteret, ufuldstændig og ikke opdateret, og vedligehold og videreudvikling af systemerne er derfor baseret på den eksisterende leverandøres kendskab til systemerne i stedet for eksisterende dokumentation. Det er på denne baggrund Region Syddanmarks vurdering, der er verificeret af en uafhængig tredjemand, at idet det udelukkende er den eksisterende leverandør, der har den nødvendige kildekode og den nødvendige dokumentation og knowhow i forhold til systemerne i den samlede COSMIC-suite, vil det kun være teknisk muligt for den eksisterende leverandør at udføre vedligeholdelse og videreudvikle systemerne. Betingelserne for at indgå en kontrakt uden forudgående offentliggørelse i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 er dermed opfyldt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Rammekontrakt om vedligeholdelse og videreudvikling af Elektronisk Patientjournal, Patientadminitrativt System og Fælles Medicinkort i Region Syddanmark

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
CGI Danmark A/S
Lautruphøj 10
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK02

Internetadresse:http://www.cgi.dk/

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 667 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlæges et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/11/2016

Send til en kollega

0.047