Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Koncernservice
Vindere
Indkøb af SAS Konsulenter
(23.12.2019)
KMD A/S
Lautrupparken 42
2750 København
Indkøb af SAS konsulenter
Københavns Kommune, Koncernservice
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Allé 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Leon Jarno Askov
E-mail: leon.jarno.askov@ks.kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://my.mercell.com/permalink/62527730.aspx
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://my.mercell.com/permalink/62527730.aspx
Del II: Genstand
Indkøb af SAS konsulenter.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på konsulenttimer på timebasis til følgende opgaver:
— Strukturering og oplægning af data i SAS BI, DI og SAS VA, herunder test og kvalitetssikring
— Opbygning af et datavarehus
— Opsætning og vedligehold af SAS miljø, herunder sikkerhedsfacetter
— Kvalitetssikring af opfyldelse af best practices. Vi anvender anbefalinger fra SAS institute ift. best practices
— Sidemandsoplæring af medarbejdere ift. strukturering og oplægning af data i SAS BI, DI og SAS VA, herunder test og kvalitetssikring.
Baggrund:
Børne- og ungdomsforvaltningen (BUF) anvender SAS BI/ DI som datawarehouse og har opbygget det på baggrund af leverandøren SAS Institutes best practices på området. Data, som skal oplægges i SAS BI/ DI /VA, er data, som BUF anvender og behandler inden for sit forvaltningsområde. Det kan f.eks. være data om skoleforhold, trivselsundersøgelse, økonomisk data m.m. I forbindelse med udbygning af datawarehouse ønskes der at gennemføre et udbud om SAS konsulenttimer på timebasis.
BUF ønsker henover en årrække at etablere datamarts, der skal kunne anvendes bredt i forvaltningen bl.a. i forbindelse med rapportering og analyse på BUF's SAS Visual Analytics platform.
Formålet med kontrakten:
Formålet med kontrakten er at kunne købe konsulenttimer på timebasis til følgende opgaver:
Strukturering og oplægning af data i SAS BI, DI og SAS VA, herunder test og kvalitetssikring.
Opbygning af et datavarehus.
Opsætning og vedligehold af SAS miljø, herunder sikkerhedsfacetter.
Kvalitetssikring af opfyldelse af best practices. Vi anvender anbefalinger fra SAS institute ift. best practices.
Sidemandsoplæring af medarbejdere ift. strukturering og oplægning af data i SAS BI, DI og SAS VA, herunder test og kvalitetssikring.
Forvaltningen ønsker henover de kommende år at kunne vise flere data og datakryds i SAS VA. Der vil således være behov for at få tilrettelagt eksisterende data hertil — samt få konverteret et antal af »gamle« STP-rapporter — der i stedet ønskes vist som VA-rapporter.
Ordregiveren kan forlænge Aftalen med op til 2 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1)
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk