1.
Køber
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
17.13 Managementkonsulentydelser (DIS)
Beskrivelse
:
SKI udbyder hermed et dynamisk indkøbssystem (herefter Systemet) vedrørende anskaffelse af managementkonsulentydelser. Systemet omfatter anskaffelse af managementkonsulentydelser indenfor nedenstående 6 ydelsesområder. Ydelsesområdernes indhold er nærmere defineret i bilag C Systemets genstand: Ydelsesområde 1: Strategi- og organisationsudvikling Under ydelsesområdet kan der købes de ydelser, som falder inden for et eller flere af følgende fem delområder: 1. Delområde 1: Strategianalyse 2. Delområde 2: Strategiudvikling 3. Delområde 3: Strategiimplementering 4. Delområde 4: Organisationsanalyse og -design samt 5. Delområde 5: Strukturimplementering. Ydelsesområde 2: Forretningsprocesser og effektivisering Under ydelsesområdet kan der købes de ydelser, som falder inden for et eller flere af følgende tre delområder: 1. Delområde 1: Procesanalyse og procesoptimering 2. Delområde 2: Udlicitering 3. Delområde 3: Offentlig-privat samarbejde (OPS). Ydelsesområde 3: Analyser og evalueringer Under ydelsesområdet kan der købes de ydelser, som falder inden for følgende delområde: 1. Delområde 1: Analyser og evalueringer Ydelsesområde 4: Systemer og styring Under ydelsesområdet kan der købes de ydelser, som falder inden for et eller flere af følgende tre delområder: 1. Delområde 1: Finans- og økonomistyring 2. Delområde 2: Kvalitets- og risikostyring 3. Delområde 3: Kontrol og optimering af administrative processer Ydelsesområde 5: Human ressources Under ydelsesområdet kan der købes de ydelser, som falder inden for et eller flere af følgende tre delområder: 1. Delområde 1: Leder- og medarbejderudvikling 2. Delområde 2: Kultur- og adfærdsudvikling 3. Delområde 3: Personalepolitik Ydelsesområde 6: Grønne ydelser Under ydelsesområdet kan der købes de ydelser, som falder inden for følgende delområde: 1 Delområde 1: Grønne ydelser Systemet er opdelt i 2 kategorier: • Kategori 1 Kompetencekøb • Kategori 2 Opgavekøb Begge kategorier vedrører anskaffelse af tjenesteydelser, hvor de i kategori 1 anskaffes som timer, mens de i kategori 2 anskaffes som et færdigt resultat (rapport, analyse mv.). Anskaffelsen af ydelser i begge kategorier forudsætter, at disse er almindeligt anvendte og generelt tilgængelige på markedet på tidspunktet for anskaffelsen. Systemet kan således ikke anvendes til at anskaffe ydelser, der ikke er generelt tilgængelige på markedet. Det er frivilligt for alle SKI’s kunder, som fremgår af bilag B, Kundeliste, at gøre brug af systemet, når de skal anskaffe managementkonsulentydelser.
Identifikator for proceduren
:
c5a3f7b1-5f72-4e19-ba04-5a5e2e64c683
Intern ID
:
17.13
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
SKI udbyder et dynamisk indkøbssystem 17.13 Managementkonsulentydelser (DIS). Ansøgninger om optagelse i systemet modtaget inden ansøgningsfristen, vil blive behandlet inden for senest 15 arbejdsdage efter ansøgningsfristen. Ansøgninger om optagelse i systemet som modtages efter ansøgningsfristen, vil blive behandlet i løbet af 10 arbejdsdage, medmindre særlige forhold gør sig gældende jf. udbudslovens § 104, stk. 5 og 6 i relation til mulighed for at forlænge perioden for vurdering af ansøgninger.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
79000000
Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72221000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser,
72224000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring,
79410000
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning,
79411000
Almindelig virksomhedsrådgivning,
79411100
Rådgivning i forbindelse med virksomhedsudvikling,
79412000
Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 198 767 649,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført under “Udelukkelsesgrunde” i punkt 6.1 i udbudsbetingelser og i denne bekendtgørelse. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. Hvis ansøger er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. Ansøger samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Der skal ikke fremlægges dokumentation herfor. Hvis ansøger støtter sig på støttende enheder, skal disse enheder aflevere støtteerklæring eller anden dokumentation, der dokumenterer, at ansøger faktisk råder over disse enheders formåen. Dokumentationen skal afleveres sammen med ansøgningen om optagelse i Systemet i overensstemmelse med udbudslovens § 151, stk. 2. Ved køb på Systemet vil der blive indgået en leveringskontrakt mellem kunden og leverandøren. Der indgås endvidere en trepartsaftale mellem leverandøren, kunden og SKI, som indeholder regulering af leverandørens forpligtelser overfor SKI, herunder om rapportering og opkrævning af betaling fra kunden til SKI. Ansøgernes opmærksomhed henledes endvidere på, at der på Systemet opstilles minimumskrav til CSR, ligesom materialet indeholder regulering vedrørende samhandel med Rusland. Det offentliggjorte Orienteringsnotat indeholder principperne for opbygningen af udbudsmaterialet, samt det ændringsrum henholdsvis SKI og SKI's kunder har heri. SKI forbeholder sig retten til, indenfor rammerne af det skitserede og udbudsloven, at tilpasse udbudsmaterialet i Systemets varighed. Den skønsmæssige vurdering af det dynamiske indkøbssystems anslåede værdi er angivet i afsnittet ”Værdi” for hele Systemet. Den anslåede værdi er baseret på et skøn over den anslåede værdi af samtlige kontrakter, der forventes tildelt i det dynamiske indkøbssystems løbetid. Den skønsmæssige vurdering af kategoriernes anslåede værdier er angivet i afsnit 5.1.5. Den er baseret på: • Omsætning og omsætningsudvikling for tidligere managementkonsulentaftale med miniudbud (17.13 Managementkonsulentydelser (2020)) • Historisk forbrug på indkøbsområdet • Indkøbsdata og markedskendskab, herunder analyser af data fra TED vedrørende udbud med tilsvarende genstandsområde • Forventninger til kombinationen af Systemet og SKI’s managementkonsulent-rammeaftale (17.11 Managementsupport (2024)) • Forventet vækst på indkøbsområdet, herunder via det nye ydelsesområde ”Grønne ydelser” samt den generelle inflation i aftaleperioden • Forholdet om, at der er tale om en 25-årig aftaleperiode, hvilket giver en betydelig usikkerhed om markedsudviklingen generelt, og om Systemets potentiale Der er tale om en 25-årig aftaleperiode, hvilket giver en betydelig usikkerhed om markedsudviklingen generelt, og dermed giver det også usikkerhed om det dynamiske indkøbssystems samlede potentiale. Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af det dynamiske indkøbssystem, og en vurdering af det dynamiske indkøbssystems maksimale værdi. På den baggrund er det dynamiske indkøbssystems maksimale værdi for kategori 1 fastsat til DKK 3.519.507.060, for kategori 2 er maksimalværdien fastsat til DKK 5.279.260.590. Samlet er det dynamiske indkøbssystems maksimale værdi fastsat til DKK 8.798.767.649. Disse værdier anses ikke for klart usandsynlig. De maksimale værdier kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler. Forskellen mellem det dynamiske indkøbssystems anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad det dynamiske indkøbssystems værdi ender med at blive. I den forbindelse er der blandt andet lagt vægt på følgende forhold: Følgende forhold kan påvirke omsætningsestimatet i en positiv retning: a) Større andel af kunder end forudsat anvender det dynamiske indkøbssystem frem for at gå i eget EU-udbud, således at det dynamiske indkøbssystem overtager en større andel af EU-udbud fra TED end det er forudsat i den anslåede værdi b) Større andel af kunder end forudsat ønsker at anvende det dynamiske indkøbssystem til at foretage tildelinger fremfor rammeaftalerne c) Øget compliance hos kunderne, idet Systemet gør det nemmere for kunderne at gennemføre indkøb, som ellers ikke har været eller vil blive udbudt d) Hvis inflationen – påvirket af faktorer såsom økonomisk politik, krig, klimapåvirkning, mm. – stiger, hvilket er uden for SKI’s påvirkningsmulighed eller forudsigelse Skønnet af det dynamiske indkøbssystems anslåede og maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn på udbudstidspunktet. Ansøger gøres særligt opmærksom på, at ansøger i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås på det dynamiske indkøbssystem, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. Opmærksomheden henledes på, at Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2022/2560 af 14. december 2022 om udenlandske subsidier, der fordrejer det indre marked, finder anvendelse, såfremt værdien af et specifikt udbud under det udbudte DIS er på mindst 250 mio. EUR. Tilbudsgivere er fra den 12. oktober 2023, forpligtede til som en del af deres tilbud på de konkrete indkøb over den anførte værdi at fremsende en anmeldelse/erklæring vedrørende eventuelle finansielle bidrag fra tredjelande. jf. nærmere forordningens artikel 28 og 29.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Tilbudsgiveren skal indgive tilbud på alle delkontrakter
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
:
Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs
:
Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs
:
Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
:
Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator
:
Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet
:
Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Kompetencekøb
Beskrivelse
:
Anskaffelse af Kompetencekøb. I kategori 1 kan kunder anskaffe managementkonsulentydelser indenfor de 6 ydelsesområder beskrevet i bilag C, til opfyldelse af kundens kompetencebehov. Konsulentydelserne kan anskaffes følgende måde: Køb af konsulenttimer (antal timer x timepris).
Intern ID
:
Kategori 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
79000000
Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72221000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser,
72224000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring,
79410000
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning,
79411000
Almindelig virksomhedsrådgivning,
79411100
Rådgivning i forbindelse med virksomhedsudvikling,
79412000
Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
25
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 079 507 060,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse
:
Det er et minimumskrav, at ansøger oplyser 2 referencer på konkrete leverancer, der: • Er udført indenfor de seneste 3 år. o Vedrører en udførelse af en opgave som omfatter mindst ét af de 6 ydelsesområder angivet i bilag C Systemets genstand. o Har en værdi på minimum 100.000 DKK (faktureret beløb ekskl. moms). Dette gælder uanset om der ansøges om optagelse i kategori 1 Kompetencekøb og/eller kategori 2 Opgavekøb . Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens Del IV, afsnit C – beløb skal angives i DKK. En reference skal omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én leveringskontrakt. En reference kan således ikke omfatte flere kontrakter, uanset om modtageren er den samme. Da en reference skal omfatte en konkret leverance, kan referencen ikke omfatte en rammeaftale. En reference kan dog godt omfatte hele eller dele af en konkret leverance under en leveringskontrakt, der er baseret på en rammeaftale. Hver reference skal i begge kategorier vedrøre et projekt, en opgave eller dele heraf, der er gennemført (afsluttet) indenfor 3 år før ansøgningstidspunktet. Det skal kunne dokumenteres (eksempelvis ved betalte fakturaer) at den angivne referenceværdi dækker en gennemført/afsluttet del af leverancen. Den angivne referenceværdi skal alene omfatte den del af leverancen der vedrører levering af managementkonsulentydelser inden for 1 eller flere af de 6 ydelsesområder anført punkt 4.3 og i bilag C Systemets genstand. Da referencen skal vedrøre en, på ansøgningstidspunktet, gennemført leverance, skal der alene anføres et leveringstidspunkt/en overdragelsesdato i ESPD. Leveringstidspunktet/overdragelsesdatoen skal anføres som referencens slutdato. Det er således ikke nødvendigt at anføre en startdato for referencen. Såfremt platformen afkræver angivelse af en startdato for at gennemføre udfyldelsen af ESPD, vil SKI se bort fra en sådan oplysning. Følgende angives for hver reference: • Beskrivelse: En kort beskrivelse af leverancen med angivelse af, hvilket/hvilke ydelsesområde(r), jf. punkt 4.3 ovenfor, der er omfattet af leverancen. SKI opfordrer ansøger til at holde beskrivelsen kortfattet og præcis. • Beløb: Værdien af den del af leverancen, der vedrører levering af ydelser omfattet af systemets kategorier (det faktiske fakturerede beløb i DKK ekskl. moms). • Startdato / Slutdato: Der skal angives en startdato, men det er alene slutdato/leveringstidspunkt der er relevant for ansøgningen. • Modtagere: Kundens navn, kontaktperson samt tlf. nr. eller e-mailadresse. SKI forbeholder sig mulighed for at rette henvendelse til ansøger og/eller kontaktperson fra referencen med henblik på at kontrollere en references rigtighed, hvis der er angivet oplysninger, der giver SKI anledning til tvivl.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Den tilbudte pris per kvalitetspoint beregnes for hvert tilbud, som har fået tildelt point for underkriteriet kvalitet over det fastsatte minimumskrav. Se nærmere i udbudsbetingelserne.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
,
engelsk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
:
28/08/2049
22:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
En virksomhed der afgiver teknisk og faglig støtte til en ansøger i forbindelse med optagelse i det dynamiske indkøbssystem skal påtage sig en uigenkaldelig forpligtelse til at stille de ressourcer til rådighed for ansøger, der er forbundet med den tekniske og faglige støtte, i forbindelse med opfyldelsen af leveringskontrakter, der tildeles ansøger under det dynamiske indkøbssystem.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig at hæfte solidarisk for opfyldelse af leveringskontrakter, der tildeles i systemet, og udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation, jf. § 7, stk. 1 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. § 7, stk. 2, nr. 2 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Klageren skal angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
Organisation, der behandler tilbud
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Opgavekøb
Beskrivelse
:
Anskaffelse af managementkonsulentydelser til opgaveløsning. I kategori 2 kan kunderne anskaffe managementkonsulentydelser indenfor de 6 ydelsesområder beskrevet i bilag C, til opfyldelse af en specifik opgave. Konsulentydelserne kan anskaffes på følgende måde: Køb af opgaveløsning til fast pris.
Intern ID
:
Kategori 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
79000000
Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72221000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser,
72224000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring,
79410000
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning,
79411000
Almindelig virksomhedsrådgivning,
79411100
Rådgivning i forbindelse med virksomhedsudvikling,
79412000
Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
25
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 119 260 590,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse
:
Det er et minimumskrav, at ansøger oplyser 2 referencer på konkrete leverancer, der: • Er udført indenfor de seneste 3 år. o Vedrører en udførelse af en opgave som omfatter mindst ét af de 6 ydelsesområder angivet i bilag C Systemets genstand. o Har en værdi på minimum 100.000 DKK (faktureret beløb ekskl. moms). Dette gælder uanset om der ansøges om optagelse i kategori 1 Kompetencekøb og/eller kategori 2 Opgavekøb. Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens Del IV, afsnit C – beløb skal angives i DKK. En reference skal omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én leveringskontrakt. En reference kan således ikke omfatte flere kontrakter, uanset om modtageren er den samme. Da en reference skal omfatte en konkret leverance, kan referencen ikke omfatte en rammeaftale. En reference kan dog godt omfatte hele eller dele af en konkret leverance under en leveringskontrakt, der er baseret på en rammeaftale. Hver reference skal i begge kategorier vedrøre et projekt, en opgave eller dele heraf, der er gennemført (afsluttet) indenfor 3 år før ansøgningstidspunktet. Det skal kunne dokumenteres (eksempelvis ved betalte fakturaer) at den angivne referenceværdi dækker en gennemført/afsluttet del af leverancen. Den angivne referenceværdi skal alene omfatte den del af leverancen der vedrører levering af managementkonsulentydelser inden for 1 eller flere af de 6 ydelsesområder anført punkt 4.3 og i bilag C Systemets genstand. Da referencen skal vedrøre en, på ansøgningstidspunktet , gennemført leverance, skal der alene anføres et leveringstidspunkt/en overdragelsesdato i ESPD. Leveringstidspunktet/overdragelsesdatoen skal anføres som referencens slutdato. Det er således ikke nødvendigt at anføre en startdato for referencen. Såfremt platformen afkræver angivelse af en startdato for at gennemføre udfyldelsen af ESPD, vil SKI se bort fra en sådan oplysning. Følgende angives for hver reference: • Beskrivelse: En kort beskrivelse af leverancen med angivelse af, hvilket/hvilke ydelsesområde(r), jf. punkt 4.3 ovenfor, der er omfattet af leverancen. SKI opfordrer ansøger til at holde beskrivelsen kortfattet og præcis. • Beløb: Værdien af den del af leverancen, der vedrører levering af ydelser omfattet af systemets kategorier (det faktiske fakturerede beløb i DKK ekskl. moms). • Startdato / Slutdato: Der skal angives en startdato, men det er alene slutdato/leveringstidspunkt der er relevant for ansøgningen. • Modtagere: Kundens navn, kontaktperson samt tlf. nr. eller e-mailadresse. SKI forbeholder sig mulighed for at rette henvendelse til ansøger og/eller kontaktperson fra referencen med henblik på at kontrollere en references rigtighed, hvis der er angivet oplysninger, der giver SKI anledning til tvivl.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Den tilbudte pris per kvalitetspoint beregnes for hvert tilbud, som har fået tildelt point for underkriteriet kvalitet over det fastsatte minimumskrav. Se nærmere i udbudsbetingelserne.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
,
engelsk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
:
28/08/2049
22:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
En virksomhed der afgiver teknisk og faglig støtte til en ansøger i forbindelse med optagelse i det dynamiske indkøbssystem skal påtage sig en uigenkaldelig forpligtelse til at stille de ressourcer til rådighed for ansøger, der er forbundet med den tekniske og faglige støtte, i forbindelse med opfyldelsen af leveringskontrakter, der tildeles ansøger under det dynamiske indkøbssystem.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig at hæfte solidarisk for opfyldelse af leveringskontrakter, der tildeles i systemet, og udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation, jf. § 7, stk. 1 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. § 7, stk. 2, nr. 2 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Klageren skal angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
Organisation, der behandler tilbud
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
Registreringsnummer
:
ORG-17472437
Postadresse
:
Pakkerivej 6
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Rune Ramming Laugesen
Telefon
:
20668578
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
491e4277-8f3d-4588-8a7d-76c8636a5eff
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
28/08/2024
12:56:55 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
28/08/2024
12:59:15 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
518936-2024
EUT-S-nummer
:
168/2024
Offentliggørelsesdato
:
29/08/2024