1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
HERNING VAND HOLDING A/S
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Miljøbeskyttelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af IT-infrastruktur
Beskrivelse
:
Herning Vand Holding A/S skal hermed udbyde outsourcing af driften af koncernens IT-infrastruktur.
Identifikator for proceduren
:
fdcac419-bb11-416f-998e-87a250b69235
Tidligere bekendtgørelse
:
52140952-851c-4f8a-a646-089f31138655-01
Intern identifikator
:
248072
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som begrænset udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør, som opfylder de egnethedskrav, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, kan ansøge om at deltage, mens kun de ansøgere, som ordregiver har opfordret til at afgive tilbud, kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Yderligere om kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Yderligere klassificering
(
cpv
):
30200000
Edb-maskiner og -artikler,
48200000
Programpakke til netværk, internet og intranet,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ålykkevej 5
By
:
Herning
Postnummer
:
7400
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Aftalen kan fornyes 2 gange á 12 måneders varighed hver. Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af de grunde til udelukkelse, der er nævnt i afsnit 2.1.6., medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Som følge af hensyn til fortrolighed gives der ikke adgang til visse dele af udbudsmaterialet, jf. udbudslovens § 132, stk. 2.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af IT-infrastruktur
Beskrivelse
:
Herning Vand Holding A/S skal hermed udbyde outsourcing af driften af koncernens IT-infrastruktur.
Intern identifikator
:
248072
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Yderligere klassificering
(
cpv
):
30200000
Edb-maskiner og -artikler,
48200000
Programpakke til netværk, internet og intranet,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Aftalen kan fornyes 2 gange á 12 måneders varighed hver.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Delkriteriet ”Pris” omregnes til den procentvise forskel i forhold til tilbuddet med den laveste pris. Et prisblad til udfyldning med angivelse af tilbudsgivers vurdering af driftsomkostninger, initialomkostninger samt eventuelle konsulentomkostninger mv. skal udfyldes og er vedlagt som bilag 5. Det er tilbuddenes samlede driftsomkostninger og initialomkostninger, der sammenlignes ved evaluering af tilbuddene.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Delkriteriet ”Bemanding og samarbejde” bedømmes samlet på baggrund af tilbudsgivers beskrivelse af den tilbudte bemanding og beskrivelse af samarbejdet, jf. kravspecifikationens pkt. 3.7-3.8. Der bedømmes på en skala fra 1 til 5. Delkriteriet omregnes til den procentvise forskel i forhold til tilbuddet med bedste opfyldelse af kriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Delkriteriet løsningsforslag bedømmes ud fra hvert krav, der fremgår af kravspecifikationens pkt. 3.3-3.6. Det vil sige, at der tildeles point efter pointskalaen 1 til 5 for hvert krav. Pointene for hver løsningsforslag lægges sammen. Delkriteriet omregnes herefter til den procentvise forskel i forhold til tilbuddet med flest point i forhold til delkriteriet. De opgjorte procentvise forskelle for "pris", "bemanding og samarbejde" og "løsningsforslag" ganges med vægtningen. Vinderen bliver herefter tilbuddet med den laveste sammenvægtede procentforskel.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
HERNING VAND HOLDING A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse
:
6 049 608,64
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
NETIP A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af resultatet
:
6 049 608,64
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Titel
:
Udbud af IT-infrastruktur
Dato for indgåelse af kontrakten
:
15/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
HERNING VAND HOLDING A/S
Registreringsnummer
:
25810619
Postadresse
:
Ålykkevej 5
By
:
Herning
Postnummer
:
7400
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Jakob Schmidt Thorsøe
Telefon
:
25290844
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
NETIP A/S
Registreringsnummer
:
25242947
Postadresse
:
Uglevej 3, st.
By
:
Thisted
Postnummer
:
7700
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
82194450
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
1d124d51-0527-4baf-b24b-5a74790db077
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
16/08/2024
10:57:51 (UTC+2)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
496176-2024
EUT-S-nummer
:
160/2024
Offentliggørelsesdato
:
19/08/2024