1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fødevarestyrelsen
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Genudbud af vedligehold og videreudvikling af MTU-systemerne
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører systemkomplekset (MTU-systemerne) som anvendes til understøttelse af Fødevarestyrelsens kontrolopgaver indenfor Veterinærområdet (som varetager udgående kontrol og beredskab i forhold til dyresundhed, dyrevelfærd og veterinærmedicin), Fødevareområdet (som varetager udgående kontrol og beredskab i forhold til foder og fødevaresikkerhed, kemi og fødevarekvalitet), og Kødkontrollen (som varetager kontrol af alle slagtedyr før og efter slagtning). De primære brugere af systemerne er de tilsynsførende, som udfører de udgående kontrolopgaver. Oplysninger i systemerne anvendes både på tværs af systemerne, og af en række systemer og funktioner, som ligger uden for selve MTU-komplekset.
Identifikator for proceduren
:
c5eee7aa-6f76-4746-8e6a-edfa4ac76a88
Intern identifikator
:
2018-42-122-00107
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Yderligere klassificering
(
cpv
):
72300000
Datatjenester,
72500000
Servicevirksomhed i forbindelse med datamater,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Stationsparken 31
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Genudbud af vedligehold og videreudvikling af MTU-systemerne
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører systemkomplekset (MTU-systemerne) som anvendes til understøttelse af Fødevarestyrelsens kontrolopgaver indenfor Veterinærområdet (som varetager udgående kontrol og beredskab i forhold til dyresundhed, dyrevelfærd og veterinærmedicin), Fødevareområdet (som varetager udgående kontrol og beredskab i forhold til foder og fødevaresikkerhed, kemi og fødevarekvalitet), og Kødkontrollen (som varetager kontrol af alle slagtedyr før og efter slagtning). De primære brugere af systemerne er de tilsynsførende, som udfører de udgående kontrolopgaver. Oplysninger i systemerne anvendes både på tværs af systemerne, og af en række systemer og funktioner, som ligger uden for selve MTU-komplekset.
Intern identifikator
:
1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Yderligere klassificering
(
cpv
):
72300000
Datatjenester,
72500000
Servicevirksomhed i forbindelse med datamater,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Stationsparken 31
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidendeom, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tilligeangive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
7.
Kontraktændring
7.1.
Kontraktændring
Identifikator for den tidligere kontraktstildelingsmeddelelse
:
185897-2018
Begrundelse for ændringen
:
Behov for ændringer på grund af omstændigheder, som en omhyggelig køber ikke kunne forudse.
Beskrivelse
:
Opdateret samlet kontraktværdi inden ændringerne (under hensyntagen til eventuelle tidligere kontraktændringer og pristilpasninger og, hvad angår direktiv 2014/23/EU, den gennemsnitlige inflation i den pågældende medlemsstat) Værdi eksklusive moms: 70.000.000,00 DKK Samlet kontraktværdi efter ændringerne Værdi eksklusive moms: DKK 105.000.000,00 DKK
7.1.1.
Ændring
Beskrivelse af kontraktændringer
:
Behovet for ændring skyldes omstændigheder, som ikke kunne forudses af en påpasselig ordregivende myndighed/enhed (artikel 43, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/23/EU, artikel 72, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/24/EU, artikel 89, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/25/EU). Ordregiver har været udfordret af uforudsete ændringer fra udefrakommende rammer, hvor de øgede tekniske sikkerhedsmæssige krav i forbindelse med det internationale trusselsbillede og kravene til øget it-sikkerhed i og omkring Fødevarestyrelsens kernesystemer har ændret sig siden MTU-kontrakten blev indgået. I kontraktperioden har der været kritiske teknologiske afhængigheder relateret til særligt nye og stigende krav i relation til cyber- og informationssikkerhed som har belastet kontrakts ydelser og tjenester.
Afsnitsidentifikator
:
CON-0001
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Fødevarestyrelsen
Registreringsnummer
:
62534516
Postadresse
:
Stationsparken 31-33
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Jesper Rasmussen
Telefon
:
+45 72275614
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291095
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10 29 48 19
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
204d1542-2010-474c-bc12-ff66a53f26c0
-
01
Formulartype
:
Kontraktændring
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om kontraktændring
Bekendtgørelsessubtype
:
38
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
29/07/2024
12:25:38 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
29/07/2024
12:33:42 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
457500-2024
EUT-S-nummer
:
147/2024
Offentliggørelsesdato
:
30/07/2024