1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
KAB
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kontrakt om levering af serverløsning og etablering af datacenter
Beskrivelse
:
Nærværende udbud vedrører kontrakt om levering af serverløsning og etablering af datacenter til KAB. Den vindende tilbudsgiver skal levere, opsætte, installere og deltage i migreringsarbejdet i forhold til leveringen af leverancen samt tilbyde en serviceaftale.KAB har i dag et aldrende VMWare miljø, baseret på 8 hosts af mærket Dell 730XD. Miljøet er opsat som et Stretched VSAN cluster (OSA), som i dag er placeret i to forskellige haller i et datacenter.Netværksmæssigt benyttes Fortinet 600e bokse i HA setup i datacentret til at forbinde via VPN til KAB's over 150 kontorer i det storkøbenhavnske område. Nærmere beskrivelse af KAB’s eksisterende IT-miljø findes i Kontraktbilag 1 – Kundens eksisterende IT-miljø.KAB skal udskifte eksisterende server/storage-miljø, der er placeret i KAB’s datacenter i Ballerup. Den vindende tilbudsgiver skal således med leverancen af ny server/storage-miljø etablere et nyt datacenter.Kravspecifikation for de af udbuddet omfattede ydelser fremgår af udbudsmaterialets kontraktbilag 2 - Kravspecifikation.
Identifikator for proceduren
:
b1225b1a-ad63-46f8-8923-a1a48e80ebe1
Tidligere bekendtgørelse
:
8bf15510-de95-4440-a848-4b6a54757587-01
Intern identifikator
:
229682550
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56, hvilket indebærer, at enhver, der opfylder KAB’s krav til udelukkelse og egnethed, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 8, har ret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Yderligere om kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
48800000
Informationssystemer og servere
Yderligere klassificering
(
cpv
):
30211500
CPU'er eller processorer,
48200000
Programpakke til netværk, internet og intranet,
48620000
Operativsystemer,
48820000
Servere,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72250000
System- og supporttjenester,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 207 860,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 2 og 4, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 2 og 4, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. -- Økonomisk og finansiel kapacitet: Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af følgende: • Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene. -- Teknisk og faglig kapacitet: Den tekniske og faglige formåen vurderes på baggrund af tilbudsgivers anførte referencer. Tilbudsgiver skal angive sine referencer i ESPD’ets del IV.C. Bemærk, at tilbudsgiver i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis tilbudsgiveren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet. -- Foreløbig dokumentation: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene (obligatoriske og frivillige), samt er egnet, skal tilbudsgiver alene indlevere udfyldt ESPD-dokument (via Mercell). Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument. Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle eller tekniske og faglige formåen på støttende enheder, skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for tilbudsgiver samt den/de støttende enhed(er). Tilbudsgiverne skal sammen med støttende enheder tilsammen opfylde egnethedskravene. -- Endelig dokumentation: Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og de seneste 3 årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som Ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2. Tilbudsgiver skal ligeledes indsende underskrevet erklæring vedrørende Russisk involvering (udbudsbilag F). Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der ligeledes indleveres korrekt udfyldt konsortieerklæring for konsortiet som helhed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag E) og underskrevet Rusland erklæring (udbudsbilag F) for alle konsortiemedlemmer. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle eller tekniske og faglige formåen på støttende enheder, skal tilbudsgiver ligeledes indlevere korrekt udfyldt støtteerklæring, hvor den/de støttende enhed(er) juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag D). Støttende enheder skal ligeledes indsende underskrevet Rusland erklæring (udbudsbilag F). -- Berigtigelse: Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende tilbudsgivers opfyldelse af egnethed og efterhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Kontrakt om levering af serverløsning og etablering af datacenter
Beskrivelse
:
Nærværende udbud vedrører kontrakt om levering af serverløsning og etablering af datacenter til KAB. Den vindende tilbudsgiver skal levere, opsætte, installere og deltage i migreringsarbejdet i forhold til leveringen af leverancen samt tilbyde en serviceaftale.KAB har i dag et aldrende VMWare miljø, baseret på 8 hosts af mærket Dell 730XD. Miljøet er opsat som et Stretched VSAN cluster (OSA), som i dag er placeret i to forskellige haller i et datacenter.Netværksmæssigt benyttes Fortinet 600e bokse i HA setup i datacentret til at forbinde via VPN til KAB's over 150 kontorer i det storkøbenhavnske område. Nærmere beskrivelse af KAB’s eksisterende IT-miljø findes i Kontraktbilag 1 – Kundens eksisterende IT-miljø.KAB skal udskifte eksisterende server/storage-miljø, der er placeret i KAB’s datacenter i Ballerup. Den vindende tilbudsgiver skal således med leverancen af ny server/storage-miljø etablere et nyt datacenter.Kravspecifikation for de af udbuddet omfattede ydelser fremgår af udbudsmaterialets kontraktbilag 2 - Kravspecifikation.
Intern identifikator
:
229682550
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Yderligere om kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
48800000
Informationssystemer og servere
Yderligere klassificering
(
cpv
):
30211500
CPU'er eller processorer,
48200000
Programpakke til netværk, internet og intranet,
48620000
Operativsystemer,
48820000
Servere,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72250000
System- og supporttjenester,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
60
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
KAB har option på at forlænge kontrakten med to gange seks måneder på uændrede vilkår. KAB's option udløses ved skriftlig meddelelse til leverandøren senest 3 måneder før udløb af Kontrakten med virkning for 6 måneder ad gangen. Såfremt KAB ikke forlænger Kontrakten, ophører denne automatisk ved udløbet af Kontraktens løbetid.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 207 860,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 2 og 4, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 2 og 4, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. -- Økonomisk og finansiel kapacitet: Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af følgende: • Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene. -- Teknisk og faglig kapacitet: Den tekniske og faglige formåen vurderes på baggrund af tilbudsgivers anførte referencer. Tilbudsgiver skal angive sine referencer i ESPD’ets del IV.C. Bemærk, at tilbudsgiver i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis tilbudsgiveren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet. -- Foreløbig dokumentation: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene (obligatoriske og frivillige), samt er egnet, skal tilbudsgiver alene indlevere udfyldt ESPD-dokument (via Mercell). Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument. Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle eller tekniske og faglige formåen på støttende enheder, skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for tilbudsgiver samt den/de støttende enhed(er). Tilbudsgiverne skal sammen med støttende enheder tilsammen opfylde egnethedskravene. -- Endelig dokumentation: Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og de seneste 3 årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som Ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2. Tilbudsgiver skal ligeledes indsende underskrevet erklæring vedrørende Russisk involvering (udbudsbilag F). Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der ligeledes indleveres korrekt udfyldt konsortieerklæring for konsortiet som helhed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag E) og underskrevet Rusland erklæring (udbudsbilag F) for alle konsortiemedlemmer. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle eller tekniske og faglige formåen på støttende enheder, skal tilbudsgiver ligeledes indlevere korrekt udfyldt støtteerklæring, hvor den/de støttende enhed(er) juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag D). Støttende enheder skal ligeledes indsende underskrevet Rusland erklæring (udbudsbilag F). -- Berigtigelse: Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende tilbudsgivers opfyldelse af egnethed og efterhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” evalueres på baggrund af den samlede evalueringstekniske pris, der beregnes ud fra de af tilbudsgiver i tilbudslisten angivne priser (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris fremkommer som summen af de samlede priser for hver af de efterspurgte ydelser.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Vurderingen af underkriterium Kvalitet, er blevet inddelt på fire (4) delkriterier med følgende individuelle vægtninger: - Leverancebeskrivelse (25 %) - Support og service (25 %) - Leveringstid (25 %) - Tilbudte kundeteam (25 %)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
KAB
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
KAB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
KAB
Organisation, der udfører betalingen
:
KAB
Organisation, der undertegner kontrakten
:
KAB
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse
:
6 207 860,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
NetIP
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud på udbud af kontrakt om levering af serverløsning og etablering af datacenter
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af resultatet
:
6 207 860,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Titel
:
Kontrakt om levering af serverløsning og etablering af datacenter
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
28/06/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
10/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Organisation, der undertegner kontrakten
:
KAB
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
KAB
Registreringsnummer
:
56815910
Postadresse
:
Enghavevej 81
By
:
København SV
Postnummer
:
2450
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Haroun Mani
Telefon
:
+4531620622
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der undertegner kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
NetIP
Registreringsnummer
:
25242947
Postadresse
:
Uglevej 3
By
:
Thisted
Postnummer
:
7700
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
NetIP
Telefon
:
82194444
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
dc75818c-0436-45e0-8a8c-3ab606f96578
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
16/07/2024
11:45:25 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
16/07/2024
11:45:25 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
430333-2024
EUT-S-nummer
:
138/2024
Offentliggørelsesdato
:
17/07/2024