23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.07.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Direktoratet for Kriminalforsorgen

Kontrakt vedr. indkvarterings- og asylsystem til udrejsecentre


Direktoratet for Kriminalforsorgen

424689-2024 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Programpakker og informationssystemer – Kontrakt vedr. indkvarterings- og asylsystem til udrejsecentre
OJ S 137/2024 16/07/2024
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Direktoratet for Kriminalforsorgen
E-mail carsten.bod@krfo.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt vedr. indkvarterings- og asylsystem til udrejsecentre
Beskrivelse Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af kontrakt vedr. standardsoftware i form af indkvarterings- og asylsystem til udrejsecentre.
Identifikator for proceduren 5d0dce4d-4054-4ef1-b690-77f43566ddf3
Intern identifikator 24-15-0210
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Varer
Yderligere om kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 48000000   Programpakker og informationssystemer
Yderligere klassificering   ( cpv ): 48100000   Branchespecifik programpakke, 72416000   Applikationsudbydere
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Kontrakt vedr. indkvarterings- og asylsystem til udrejsecentre
Beskrivelse : Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af kontrakt vedr. standardsoftware i form af indkvarterings- og asylsystem til udrejsecentre.
Intern identifikator : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Varer
Yderligere om kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 48000000   Programpakker og informationssystemer
Yderligere klassificering   ( cpv ): 48100000   Branchespecifik programpakke, 72416000   Applikationsudbydere
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse 6 494 700,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse : Kriminalforsorgen har behov for et indkvarteringssystem i forbindelse med driften af udrejsecentre. Kriminalforsorgen anvender i dag en standardløsning og i forbindelse med udløb af eksisterende kontrakt har der været ønske om at konkurrenceudsættelse af den nye kontrakt. I forbindelse med to udbudsforretninger, der begge måtte annulleres, må ordregiver dog konkludere, at der reelt kun er én aktør i markedet der tilbyder en standardløsning, der kan opfylde ordregivers behov. Markedsdialogen forud for udbuddet afslørede, at andre løsninger ville kræve udvikling, konfiguration af både forretningsgange og services, hvilket kan være medvirkende årsag til at markedet har fraholdt sig fra at byde, idet løsningen ikke kan etableres til konkurrencedygtig pris med kendskab til, at der allerede findes en standardløsning i markedet. Det er ordregivers opfattelse, at det således er usandsynligt, og demonstreret ad to omgange via to annullerede udbud med kun én interesseret byder, at der kan etableres et udbudsgrundlag hvor der kan skabes en reel konkurrence om kontrakten. Ordregiver vurderer på denne baggrund, at betingelserne for anvendelsen af udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, er opfyldt, og har derfor til hensigt at tildele en kontrakt til Mermaid Consulting ApS på baggrund forhandling.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Mermaid Consulting ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator 24-15-0210
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 24-15-0210
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Direktoratet for Kriminalforsorgen
Registreringsnummer : 53383211
Postadresse : Strandgade 100    
By : København K
Postnummer : 1401
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Carsten Bod
Telefon : +45 72554371
Internetadresse : https://kriminalforsorgen.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mermaid Consulting ApS
By : Aalborg SV
Postnummer : 9200
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Telefon : 70 20 14 17
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : a7a70aa7-5220-44b7-841a-2aff40a12087   - 01
Formulartype : Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsessubtype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 12/07/2024   13:05:26 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 12/07/2024   13:07:12 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 424689-2024
EUT-S-nummer : 137/2024
Offentliggørelsesdato : 16/07/2024

Send til en kollega

0.048