1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Forsvarsområdet
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
IT-drift (interimsløsning) af VeteranAssistenten
Beskrivelse
:
FMI har behov for at forlænge aftalen vedr. interimdriften af VeteranAssistenten ("Løsningen"), der blev indgået på baggrund af tilbudsindhentning, indtil der er gennemført et EU-udbud på permanent it-drift af Løsningen.
Identifikator for proceduren
:
b141a641-d178-4c23-b0e7-95f05d50473e
Intern identifikator
:
2024/006217
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
Der er tale om ekstern it-drift hos leverandøren.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer)
-
Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
IT-drift (interimsløsning) af VeteranAssistenten
Beskrivelse
:
FMI har behov for at forlænge aftalen vedr. interimdriften af VeteranAssistenten ("Løsningen"), der blev indgået på baggrund af tilbudsindhentning, indtil der er gennemført et EU-udbud på permanent it-drift af Løsningen.
Intern identifikator
:
2024/006217
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Der er tale om ekstern it-drift hos leverandøren.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
15
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der er ikke anvendt tildelingskriterier ved kontrakttildelingen, da der er tale om en forlængelse af en eksisterende interimaftale vedr. drift (direkte tildeling), og angivelsen af tildelingskriteriet ovenfor skyldes således alene, at feltet er obligatorisk at udfylde.
Fast værdi (i alt)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse
:
850 000,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Visse tilfælde af ikkekontraktmæssige art
Anden begrundelse
:
FMI har tidligere indgået en aftale under tærskelværdien med ITM8 (tidligere IT-Relation) om midlertidig it-drift af en nyudviklet softwareløsning "VeteranAssistenten" (herefter Løsningen), som anvendes ifbm. behandling af veteraner. Aftalen blev indgået på baggrund af tilbudsindhentning og var nødvendiggjort af, at udbuddet af permanent it-drift af Løsningen endnu ikke var gennemført og afsluttet. FMI er fortsat i færd med at få gennemført udbuddet af den permanente drift, som forventes afsluttet primo 2025, men forskellige forhold, herunder krav til den kommende it-drift, har medført en mere langvarig proces end forventet, hvorfor det er vurderet nødvendigt, at leverandøren (ITM8) leverer supplerende ydelser frem til den nye aftale træder i kraft forventet primo 2025. FMI har derfor forlænget den eksisterende aftale, som forventes at løbe til og med maj 2025 med mulighed for tidligere opsigelse. De supplerende ydelser består i levering af de samme ydelser, som indeholdt i aftalen indgået på baggrund af tilbudsindhentningen. Forlængelsen har en anslået værdi på 850.000 DKK, og kontraktens samlede værdi vil herefter udgøre anslået ca. 1.400.000 DKK for hele aftalens løbetid. Det er endvidere FMI’s vurdering, at det ikke er muligt at anvende en anden leverandør til at levere de resterende/supplerende ydelser, da det ikke er muligt af tekniske årsager, bl.a. fordi et leverandørskifte vil kræve en lang implementeringsperiode, særligt ift. oprettelse af driftsmiljø og migrering af data. Videre vil anvendelse af anden leverandør medføre en væsentlig forøgelse af FMI’s omkostninger samt bringe driftssikkerheden af VeteranAssistenten i fare, hvilket i givet fald vil have negative operationelle konsekvenser for VeteranCentret.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
ITM8 A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
2024/006217
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af resultatet
:
850 000,00
DKK
Udbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2024/006217
Titel
:
IT-drift (interimsløsning) af VeteranAssistenten (forlængelse)
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
18/06/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
19/06/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer
:
ORG-16-28-71-80
Postadresse
:
Lautrupbjerg 1-5
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Anne Mai Bruun Sandemann
Telefon
:
23202472
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der undertegner kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
ITM8 A/S
Registreringsnummer
:
27001092
Postadresse
:
Dalgas Plads 7B, 1. 2.
By
:
Herning
Postnummer
:
7400
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
70262988
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
dcd3140e-a05c-4685-83c0-30151ac73a4d
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/07/2024
06:34:49 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
12/07/2024
06:34:49 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
421064-2024
EUT-S-nummer
:
136/2024
Offentliggørelsesdato
:
15/07/2024