1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Borgerrettet Digital Løsning til Region Syddanmark
Beskrivelse
:
Region Syddanmark efterspørger en borgerettet digital løsning, som skal anvendes til digital understøttelse af patientforløb og kommunikation mellem patienter/pårørende, som er i kontakt med regionens sygehuse. Den borgerettede digitale løsning skal leveres med åbne snitflader, der muliggør, at det er let at integrere til relevante løsninger i RSD. Der skal bl.a. integreres til regionens elektroniske patientjournal (EPJ Syd), samt den løsning, der i RSD anvendes til indsamling af Patient Rapporterede Oplysninger (PRO). Selvom løsningen består af forskellige delkomponenter, er det ambitionen at patienterne i Region Syddanmark skal opleve den borgerrettede digitale løsning, som én sammenhængende løsning. Løsningen skal bl.a. give patienter og pårørende, som er i kontakt med regionens sygehuse mulighed for at: • Få overblik over deres aftaler på sygehuset • Få udsendt relevant informationsmateriale • Gennemføre videosamtaler • Få adgang til deres journalnotater • Få adgang til at kunne sende beskeder til de afdelinger som de har et behandlingsforløb på • Få hjælp til at finde vej, når de skal til undersøgelse/behandling på et sygehus. Ligeledes skal de kliniske afdelinger kunne kommunikere med patienter i forløb, samt udsende spørgeskemaer mv. Den udbudte genstand beskrives nærmere i kontrakten og tilhørende bilag, herunder bilag 3 – Leverancebeskrivelse. Den udbudte løsning skal erstatte regionens eksisterende borgerrettede løsning, og det er forventningen at løsningen over de kommende år udvides med flere funktionsområder. Region Syddanmark har ca. 25.000 ansatte og der er ca. 1,2 mio. indbyggere, hvoraf en stor andel hvert år er i kontakt med regionens sygehuse, og dermed potentielle brugere af løsningen. Eksisterende Mit Sygehus Løsning har lidt over 2.000 kliniske Brugere pr. måned, og ca. 3.500 Borgere om dagen. Det forventes, at den Borgerettede Digitale Løsning udbredes i væsentligt større omfang både i forhold til Klinikere og Borgere i Region Syddanmark.
Identifikator for proceduren
:
20d298ab-e281-443a-9d33-9ab5b0bdfa1d
Tidligere bekendtgørelse
:
e2a59589-3371-4cef-8b67-69d55defc62e-01
Intern identifikator
:
23/9578
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Yderligere klassificering
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72250000
System- og supporttjenester,
72260000
Programmelrelaterede tjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
NUTS: DK03
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
25 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
De i nærværende bekendtgørelse om indgået kontrakt oplyste kontraktværdier for såvel vinder som for laveste og højeste antagelige bud er beregnet over 10 år. Tilbud skal affattes på dansk. Teknisk dokumentation eller eventuelle licensbetingelser, der ikke foreligger på dansk, kan dog være på engelsk. Databehandleraftale: Den vindende tilbudsgiver vil evt. skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Borgerrettet Digital Løsning til Region Syddanmark
Beskrivelse
:
Region Syddanmark efterspørger en borgerettet digital løsning, som skal anvendes til digital understøttelse af patientforløb og kommunikation mellem patienter/pårørende, som er i kontakt med regionens sygehuse. Den borgerettede digitale løsning skal leveres med åbne snitflader, der muliggør, at det er let at integrere til relevante løsninger i RSD. Der skal bl.a. integreres til regionens elektroniske patientjournal (EPJ Syd), samt den løsning, der i RSD anvendes til indsamling af Patient Rapporterede Oplysninger (PRO). Selvom løsningen består af forskellige delkomponenter, er det ambitionen at patienterne i Region Syddanmark skal opleve den borgerrettede digitale løsning, som én sammenhængende løsning. Løsningen skal bl.a. give patienter og pårørende, som er i kontakt med regionens sygehuse mulighed for at: • Få overblik over deres aftaler på sygehuset • Få udsendt relevant informationsmateriale • Gennemføre videosamtaler • Få adgang til deres journalnotater • Få adgang til at kunne sende beskeder til de afdelinger som de har et behandlingsforløb på • Få hjælp til at finde vej, når de skal til undersøgelse/behandling på et sygehus. Ligeledes skal de kliniske afdelinger kunne kommunikere med patienter i forløb, samt udsende spørgeskemaer mv. Den udbudte genstand beskrives nærmere i kontrakten og tilhørende bilag, herunder bilag 3 – Leverancebeskrivelse. Den udbudte løsning skal erstatte regionens eksisterende borgerrettede løsning, og det er forventningen at løsningen over de kommende år udvides med flere funktionsområder. Region Syddanmark har ca. 25.000 ansatte og der er ca. 1,2 mio. indbyggere, hvoraf en stor andel hvert år er i kontakt med regionens sygehuse, og dermed potentielle brugere af løsningen. Eksisterende Mit Sygehus Løsning har lidt over 2.000 kliniske Brugere pr. måned, og ca. 3.500 Borgere om dagen. Det forventes, at den Borgerettede Digitale Løsning udbredes i væsentligt større omfang både i forhold til Klinikere og Borgere i Region Syddanmark.
Intern identifikator
:
23/9578
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Yderligere klassificering
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72250000
System- og supporttjenester,
72260000
Programmelrelaterede tjenester
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Optioner er beskrevet i henholdsvis RSD- BoDiL-Bilag03-Leverancebeskrivelse og RSD-BoDiL bilag 12 – Leverancevederlag. I bilag 3, afsnit 6, jf. bilag 12, afsnit 5.2, er angivet en funktionel option for Overførsel af meddelelser til EPJ journalen, og i bilag 12, afsnit 5.1, er givet option for timebaserede ydelser til henholdsvis Uddannelse af superbrugere og konfigurering, Nye integrationer og Videreudvikling.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
NUTS: DK03
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed
:
Ubegrænset
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
25 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
De i nærværende bekendtgørelse om indgået kontrakt oplyste kontraktværdier for såvel vinder som for laveste og højeste antagelige bud er beregnet over 10 år. Tilbud skal affattes på dansk. Teknisk dokumentation eller eventuelle licensbetingelser, der ikke foreligger på dansk, kan dog være på engelsk. Databehandleraftale: Den vindende tilbudsgiver vil evt. skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelserne for en uddybende beskrivelse af kriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelserne for en uddybende beskrivelse af kriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage over udbuddet: Klage over udbuddet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen
:
Region Syddanmark
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Region Syddanmark
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse
:
33 900 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Capgemini Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Borgerrettet Digital Løsning til Region Syddanmark - Capgemini Danmark A/S
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Borgerrettet Digital Løsning til Region Syddanmark - Capgemini Danmark A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
10/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Region Syddanmark
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagne tilbud med den laveste værdi
:
21 900 000,00
DKK
Værdien af det antagne tilbud med den højeste værdi
:
33 900 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Registreringsnummer
:
29190909
Postadresse
:
Damhaven 12
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Rasmus Michelsen
Telefon
:
+45 61503734
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der undertegner kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Capgemini Danmark A/S
Registreringsnummer
:
25606965
Postadresse
:
Delta Park 40
By
:
Vallensbæk
Postnummer
:
2665
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 52189015
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
a27688c6-a1a2-49c6-bd87-0f648f561131
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/07/2024
12:46:28 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
10/07/2024
13:00:35 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
418327-2024
EUT-S-nummer
:
135/2024
Offentliggørelsesdato
:
12/07/2024