Fakta om udbudet
Udbyder
Kombit A/S
Opdateringer
I forbindelse med genudbuddet af »Byg og Miljø«-løsningen har Kombit været nødsaget til at foretage en justering i stipuleringsarket, hvilket medfører at nuværende udbud annulleres. Kombit ønsker dog fortsat at genudbyde »Byg og Miljø«. Genudbuddet af løsningen gennemføres som offentligt udbud.
Kontrakt om udvikling mv. af Byg og Miljø 2.0 — Genudbud
Kombit A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
2452452345
Halfdansgade 8
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Pernille Østerbye
Telefon: +45 33349400
E-mail: pop@kombit.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kombit.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Kontrakt om udvikling mv. af Byg og Miljø 2.0 — Genudbud.
Byg og Miljø er en digital selvbetjeningsløsning, som anvendes af både borgere og virksomheder til ansøgninger om bygge- og miljøtilladelser. Løsningen omfatter byggeansøgninger for både borgere og virksomheder (Bygge-delen), borgerrettede miljøansøgninger (Miljødelen) og virksomhedsrettede miljøansøgninger (Miljøudvidelsen). Sidstnævnte blev idriftsat 1.1.2016.
Kombit har besluttet at sende Byg og Miljø-løsningen i genudbud. Ved et genudbud er der mulighed for at samle løsningens 3 områder under én kontrakt, hvilket vil lette den nødvendige optimering og videreudvikling af Byg og Miljø fremover. Alle landets kommuner er i dag tilsluttet byggedelen samt Miljøudvidelsen, mens 92 kommuner er tilsluttet den borgerrettede miljødel. Genudbuddet indebærer drift, vedligehold, videreudvikling og support i forhold til løsningen.
2300 København S.
Kombit har besluttet at sende Byg og Miljø-løsningen i genudbud, fordi lovgivningsmæssige tiltag — og udviklingen på området generelt — medfører et behov for udvidelser af løsningen.
Samtidig gør et genudbud det muligt at samle løsningens tre områder under én kontrakt, hvilket vil lette den nødvendige optimering og videreudvikling af Byg og Miljø fremover. Byg og Miljø har været i produktion siden april 2014 og er et velfungerende system i den form det har i dag.
På enkelte områder er der ønske om at give systemet et kvalitetsmæssigt løft, ligesom den fælleskommunale rammearkitektur i dag ikke er fuldt understøttet i systemet i dag. Derudover er ny lovgivning årsag til, at der allerede nu udvikles videre på systemet.,
Der vil dog ikke være markante ændringer til systemet under genudbuddet.
Det er op til Tilbudsgiverne at vurdere, om løsningen skal videreføres i sin nuværende form eller om dele af teknologien evt. skal udskiftes.
Det er afgørende, at de kommunale brugere skal ikke opleve væsentlige gener ved genudbuddet, herunder manglende systemtilgængelighed og support.
Interesserede opfordres til at læse mere om løsningen. Den forventede videreudvikling og Kombits krav fremgår af det udbudsmateriale, der er uploadet i EU-supply.
Kontrakten kan forlænges 2 gange med maks. 2 år pr. forlængelse.
Ved udvælgelsen af de 5 bedst egnede ansøgere, vil Kombit lægge vægt på de referencer, der illustrerer erfaring med opgaver vedrørende:
— overtagelse af løsninger fra andre leverandører.
— udvikling, videreudvikling og vedligeholdelse af selvbetjeningsløsninger, herunder brugervenlighed.
— sammenligneligt komplekst samarbejde med et stort antal interessenter, herunder kommuner eller tilsvarende.
— drift og support af integrationstunge løsninger.
Nærværende kontrakt indeholder kvalitative optioner samt optioner på forlængelse af kontrakten. Optioner på forlængelse af kontrakten fremgår af pkt. II.2.7), og de kvalitative optioner fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal udfylde et ESPD, som kan findes i EU-supply. Hvis ansøger er et konsortium, skal hver deltager i konsortiet udfylde et ESPD. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
Ansøgerne skal i ESPD'et del IV.B, »Gennemsnitlig årsomsætning« og »Finansielle nøgletal« oplyse følgende økonomiske nøgletal for de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren eller tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed;
— Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— Gennemsnitlig egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— Gennemsnitlig EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
— Ansøgers gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 10 000 000 DKK.
— Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 5 000 000 DKK.
— Ansøgers EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) skal samlet set i de seneste 3 afsluttede regnskabsår være positiv.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for ansøgning om prækvalifikation samt udbuddet generelt. Det bemærkes, at ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives på www.eu-supply.com/kombit.asp
For at modtage yderligere information om dette udbud, og for at kunne afgive ansøgning om prækvalifikation, skal ansøgere registrere sig på EU-Supply CTM via følgende hjemmeside: https://www.eu-supply.com/kombit.asp
Kontrakten indeholder visse elementer af en rammeaftale. Kombit har på den baggrund foretaget en vurdering og konstateret, at den anslåede værdi af den offentlige kontrakt væsentligt overstiger rammeaftalen, hvorfor kontrakten udbydes som en offentlig kontrakt.
Ad pkt. II.1.5) Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed. Kombit anslår kontraktens værdi vil udgøre 20-40 000 000 DKK.
Ad pkt. II.3) Kontraktens varighed: Den anførte kontraktlængde regnes fra tidspunktet for driftskontraktens ikrafttræden.
Ad spørgsmål og svar) Grundet skolernes efterårsferie kan spørgsmål ikke forventes besvaret i uge 42. Eventuelt fremsendte spørgsmål vil blive besvaret snarest muligt herefter.
Kombit har vurderet, at kontrakten ikke kan opdeles i særskilte delkontrakter af hensyn til leverancesikkerhed og Kombits tredeling af driftskontrakten, jf. udbudslovens § 49, stk. 2.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden:
1) 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.