Fakta om udbudet
Udbyder
SKAT
Vindere
Rammeaftale om Drift, Support, Vedligehold og Videreudvikling af Skattekontoen (DMO/DMS)
(03.02.2017)
KMD
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 21-11-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-11-2016
Time: 12:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 21-11-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-11-2016
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Fristen for indgivelse af tilbud er forlænget med 7 dage, da ordregiver vurderer, at den samlede mængde af spørgsmål/svar og berigtigelser på nuværende tidspunkt medfører, at tilbudsgivere skal bruge yderligere tid til at forstå og svare tilstrækkeligt på udbudsmaterialet.
Rammeaftale om Drift, Support, Vedligehold og Videreudvikling af Skattekontoen (DMO/DMS)
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Signe Mortensen
Telefon: +45 72376389
E-mail: signe.mortensen@skat.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716772
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Rammeaftale om Drift, Support, Vedligehold og Videreudvikling af Skattekontoen (DMO/DMS).
Skattekontoen er delt i to forretningsmæssige komponenter, Debitormotoren (DMO) og Debitor Motor Service (DMS). DMO understøtter håndtering af det økonomiske mellemværende mellem SKAT og virksomhederne i forhold til opkrævningsloven, hvilket omfatter alt fra fordringen opstår med beløb og betalingsfrist til den er betalt. DMO afleverer regnskabsoplysninger til SKATs Økonomisystem. Den anden komponent, DMS, er en grænseflade, der tilgås via SKATs portal, der kan tilgås af SKAT samt alle virksomheder. Gennem servicekald udstilles data fra DMO i DMS portalen, som giver et overblik over en virksomheds mellemværende med Kunden. Skattekontoen er ligesom en stor del af SKATs systemportefølje baseret på en Service-Orienteret Arkitektur (SOA), DMO er lavet som en speciel konfigureret SAP baseret back-end med tilhørende DB2 database. DMS er baseret på Oracle Weblogic, Oracle database samt Apache Webservere. DMO og DMS er installeret på operativsystemet Redhat Linux.
Storkøbenhavn.
SKAT ønsker at udbudsudsætte Rammeaftale for Drift, Support, Vedligehold og Videreudvikling af Skattekontoen.
Kontrakten regulerer som en fast del af Kontrakten en forpligtigelse til etablering af en Platform og en række miljøer med henblik på at drive, supportere, vedligeholde og i mindre omfang tilpasse Kundens System under hensyntagen til Kundens behov og forretning. Endvidere indeholder Kontrakten forventningen om en række ikke faste udviklingsopgaver til videreudvikling af løsningen, der tilkøbes som særlige bestillinger af konkrete Leverancer. Disse Leverancer udgør forventeligt på udbudstidspunktet en større værdi end den almindelige driftsdel, hvorfor Kontrakten er udbudt som en rammeaftale.
Rammeaftalen omfatter:
A) Drift, omfatter blandt andet:- Drift, vedligeholdelse og overvågning af driftsmiljøet.
B) Support og vedligeholdelse omfatter blandt andet:
— Servicedesk for 2nd level support
— Incident, problem og change management samt forebyggende vedligeholdelse.
C) Funktionelle ændringer håndteret af driftsorganisationen, og som blandt andet omfatter:
— Opdatering af database
— Ændring af applikation, som følge af ændring i lovregler
— Videreudvikling af ny funktionalitet.
D) Transition, omfatter blandt andet:
— Etablering af driftsmiljøet, samt migrering af systemerne fra eksisterende leverandører til ny Leverandør.
— Overdragelser af eksisterende driftsmiljø fra eksisterende leverandør til ny leverandør i forbindelse med bl.a. udbud.
E) En ramme bestående af konsulentydelser forventet på op til 20 000 timer årligt til projektorganiseret analyse/design og udvikling af ny funktionalitet i flere it-projekter.
Kontrakten inkluderer en Transition Ind periode på forventet 5-7 måneder, hvor det nuværende systemkompleks overtages af den kommende leverandør. Overtagelse vil forventeligt ligge i perioden medio til ultimo året 2017.
Skattekontoens drift varetages p.t. af 2 leverandører. Fremadrettet med dette udbud vil ansvaret for den fulde drift mv. af Skattekontoen blive varetaget af 1 leverandør.
Se nærmere i udbudsbetingelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Som en del af sit tilbud skal Tilbudsgiver udfylde det fælles europæiske udbudsdokument
(ESPD) med angivelse af oplysninger vedrørende minimumskrav til økonomisk og tekniske og faglig kapacitet.
— Økonomisk kapacitet
— Teknisk og faglig kapacitet.
Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD.
Rammeaftalen og dens bilag Samfundsansvar/CSR regulerer i relevant omfang Leverandørens udvisning af samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact og som formuleret i OECD's Retningslinjer for multinationale virksomheder Bilaget indeholder desuden krav til i henhold ILO konvention 94, jf. cirkulære 9471 af 30.6.2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Der stilles krav om 2 uddannelsespladser.
Kontrakten vil omfatte sociale klausuler om uddannelses- eller praktikaftaler i henhold til lov om erhvervsuddannelser og i medfør af lov om erhvervsgrunduddannelse, som forpligter leverandøren. De nærmere forpligtelser vil fremgå af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Om ca. 48 måneder.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Se udbudsbetingelserne.