Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Vindere
(15.09.2016)
AXLAB A/S
Bygstubben 4
2950 Vedbæk
Kontrakt vedr. levering af procesudstyr AS-410 Auto Slide Preparation System
(20.10.2016)
AXLAB A/S
Vedbæk
Indkøb af AS-410 Auto Slide Preparation System
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Skovvangen 2
Kolding
6000
Danmark
Kontaktperson: Gregers Hansen
E-mail: gemh@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Del II: Genstand
Indkøb af AS-410 Auto Slide Preparation System.
Indkøb af AS 410 Auto Slide Preparation System.
Automatisk skæremaskine.
Region Syddanmark, Sydvestjysk Sygehus Esbjerg.
Indkøb af AS 410 Auto Slide Preparation System.
Automatisk skæremaskine.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Klinik for Patologisk Anatomi (KPA), SVS ønsker at anskaffe 1 stk. fuldautomatiseret mikrotom med tilhørende software og service af mærket AS-410 fra firmaet Axlab. Årsagen til at KPA peger på dette fabrikat er, at udstyret skal automatisk kunne aflæse barkoder på blokke og printe barkoder på glas. Den skal ligeledes automatisk kunne detektere positionen af blok og dermed automatisk tilpasse snitfladen. Den skal både kunne trimme og skære snit på blokkene, placere snit på glas og kvalitets kontrollere snittene. Derudover skal kunne håndteres flere glas per blok. Udstyret skal også være kompatibelt med PATO systemet.
KPA bekendt er dette apparatur det eneste på markedet, der kan leve op til disse krav.
KPA har fortaget en markedsundersøgelse, og det er KPAs vurdering at det fuldautomatiseret mikrotom af mærket AS-410 fra firmaet Axlab, er det eneste, der vil kunne opfylde ovenstående apparaturkrav.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Bygstubben 4
Vedbæk
2950
Danmark
NUTS-kode: DK01
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klagefrister fremgår af Lov om Klagenævnet for Udbud § 7 stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk