Fakta om udbudet
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Vindere
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
PricewaterCoopers Statautoriseret Revisionspartnerselskab
Hellerup
IT-Ridgivning
(10.06.2017)
Peak Consulting
2100 København Ø
IT-Rådgiving
(10.06.2017)
PA Consulting Group A/S
Nordhavn
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Globeteam A/S
Virum
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
KPMG P/S
København S
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Capgemini Sogeti Danmark A/S
Vallensbæk Strand
It-rådgivning
(10.06.2017)
Systematic A/S
Aarhus C
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Implement Consulting Group
Hellerup
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Netcompany IT and business Comsulting A/S
København K
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
København S
IT-Ridgivning
(10.06.2017)
Trustworks
København
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Devoteam A/S
København Ø
It-rådgivning
(10.06.2017)
A-2 A/S
København Ø
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Rambøll Management Consulting A/S
København S
IT-Rådgivning
(10.06.2017)
Accenture A/S
København S
(23.07.2020)
PWC Statsautoriseret Revisionsanpartsselskab
Strandvejen 44
2900 Hellerup
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 06-10-2016
Time: 13:00
Læses:
Dato: 07-10-2016
Time: 13:00
Yderligere oplysninger
Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation ændres til 7.10.2016, kl. 13:00.
Rammeaftale 02.15 It-rådgivning
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
17472437
H. C. Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Henrik Thøger Nielsen
Telefon: +45 33427000
E-mail: htn@ski.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale 02.15 It-rådgivning.
SKI udbyder rammeaftale 02.15 om it-rådgivning.
Udbuddet vedrører en rammeaftale om levering af it-rådgivning samt herunder udførende opgaver som ligger i direkte forlængelse af denne rådgivning. Nærmere beskrivelse af rammeaftalens genstand kan findes i udbudsmaterialets bilag F Ydelsesområder. En overordnet beskrivelse findes i udbudsbetingelsernes punkt 4.
Der er tale om en frivillig rammeaftale, hvilket betyder, at det er frivilligt for SKI's kunder om de vil anvende rammeaftalen. Rammeaftalen etablerer således ikke noget eksklusivt forhold mellem de leverandører, der tildeles en plads på rammeaftalen, og SKI's kunder.
Danmark.
Se beskrivelsen ovenfor samt udbudsmaterialet.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) ad gangen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et minimumskrav, at ansøger i seneste disponible regnskabsår skal have haft en samlet ydelsesspecifik omsætning inden for de obligatoriske ydelsesområder, som er omfattet af rammeaftalen, på minimum 15 000 000 DKK.
Den ydelsesspecifikke omsætning kan være inden for ét eller flere af de obligatoriske ydelsesområder — i alt skal den blot samlet være på minimum 15 000 000 DKK
Såfremt ansøger baserer sig på støttende virksomhed(er) (andre enheders økonomiske og finansielle formåen), skal ansøger godtgøre, at ansøger faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen, og de hermed forbundne ressourcer, som ansøgningen og efterfølgende tilbuddet vil omfatte. Ansøger skal vedlægge dokumentation for støttende virksomheders forpligtelser i så henseende. Til dette formål anvendes dokumentet »Støtteerklæring«, jf. udbudsbetingelsernes punkt 9.2.4.
Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal oplysningerne om ydelsesspecifik omsætning afgives for hver enkelt økonomisk aktør, der deltager i sammenslutningen, og vurderingen af egnethed sker på baggrund af summen af de økonomiske aktørers samlede ydelsesspecifikke omsætning.
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har de bedste og mest relevante referencer om levering af it-rådgivning inden for de obligatoriske ydelsesområder.
Ved de bedste og mest relevante referencer forstås i nærværende udbud de referencer, der enkeltvis eller samlet, i videst muligt omfang omfatter de ydelser, der fremgår af de obligatoriske ydelsesområder.
Det vægter positivt, at referencernes leverede ydelser vedrører de obligatoriske ydelsesområder i både bredden og dybden. I forbindelse hermed vægter det positivt, at der er tale om afsluttede referencer, ligesom det vægter positivt, at der er tale om omfattende projekter med et deraf følgende betydeligt antal fakturerede timer. Det begrundes med, at afsluttede og omfattende projekter bedst vurderes at understøtte den efterspurgte bredde og dybde.
Ved bredden forstås, at referencerne — enkeltvis eller samlet — omfatter alle de obligatoriske ydelsesområder, og ved dybden forstås, at referencerne — enkeltvis eller samlet — omfatter de for hvert ydelsesområde anførte ydelser.
Vurderingen af referencer vil ske ud fra en pointskala fra 1 — 10 point. Begrundelserne, der knytter sig til de enkelte point, fremgår af udbudsbetingelsernes punkt 7.3.
Det er et minimumskrav, at ansøger skal oplyse 5 referencer på leverancer af tilsvarende it-rådgivning, som omfatter et eller flere af rammeaftalens obligatoriske ydelsesområder og er udført i perioden 1.10.2013 til 30.9.2016.
Såfremt ansøger baserer sig på støttende virksomhed(er) (andre enheders tekniske og faglige formåen), skal ansøger godtgøre, at ansøger faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen, og de hermed forbundne ressourcer inden for de ydelsesområder, som ansøgningen og efterfølgende tilbuddet vil omfatte. Til dette formål anvendes dokumentet »Støtteerklæring«, jf. udbudsbetingelserne punkt 9.2.4.
En ansøger, der er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal kun oplyse 5 referencer i alt. Der skal altså ikke oplyses 5 referencer pr. deltager i sammenslutningen, men kun 5 i alt.
Vederlæggelse sker som nærmere bestemt i rammeaftalen. Det kan oplyses, at leverandøren skal opkræve vederlag ved elektronisk fakturering, der overholder reglerne i bekendtgørelse af lov nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer, samt bekendtgørelse af lov nr. 354 af den 26.3.2010 om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk afregning med offentlige myndigheder. Lovbekendtgørelserne kan hentes på www.retsinfo.dk
En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udelukkelsesgrunde:
Ansøger/tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i udbudslovens §§ 135 og 136. Ansøger/tilbudsgiver må endvidere ikke være omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 6.1 om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning«.
Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem ETHICS. Se om adgang til ETHICS nedenfor.
Ad II.1.5) og II.2.6): Fsva. det anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug. Leverandørerne vil ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.
Ad II.1.6): Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, idet det er afgørende for kvaliteten af den i rammeaftalen omhandlede it-rådgivning, at denne rådgivning kan gives i en sammenhæng på tværs af de i rammeaftalen anførte ydelsesområder.
Ad II.2.7): Den anførte varighed af kontrakten er fra rammeaftalens ikrafttræden, jf. rammeaftalens punkt 18.1.
Ad III.2.2): En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.
Ad IV.2.3): Forventet medio november 2016.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):
Ansøger skal i forbindelse med anmodning om prækvalifikation udfylde en elektroniske version af ESPD — kaldet eESPD. For information om udfyldelse og indsendelse af eESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.4 og punkt 16.
Udbudssystemet ETHICS:
Ansøgning om prækvalifikation og afgivelse af tilbud kan kun ske via ETHICS.
Adgangen til ETHICS sker via SKI's hjemmeside www.ski.dk Her findes der i bunden af siden overskriften »For leverandører« et link til ETHICS. I udbudsoversigten skal klikkes på ikonet til venstre for det udbud/udbudssystem du ønsker at få adgang til. På denne side klikkes på det grønne ikon ud for den pågældende rammeaftale. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til prækvalifikations- og udbudsmaterialet.
Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.
Har man ikke i forvejen en bruger, sker tilmelding ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Herefter får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og vil automatisk blive tilmeldt. Er den oprettede bruger underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende ansøgningen (»Ansøgning om prækvalifikation«) og de til ansøgningen hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i ETHICS, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget ansøgning om prækvalifikation. Når ansøger uploader ansøgningsdokumenterne og signerer følgeskrivelsen, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter i ETHICS efter ansøgningsfristens/tilbudsfristens udløb i henhold til servertiden i ETHICS.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk