23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 174-312543
Offentliggjort
09.09.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Vindere

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
PricewaterCoopers Statautoriseret Revisionspartnerselskab
Hellerup

IT-Ridgivning

(10.06.2017)
Peak Consulting
2100 København Ø

IT-Rådgiving

(10.06.2017)
PA Consulting Group A/S
Nordhavn

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Globeteam A/S
Virum

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
KPMG P/S
København S

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Capgemini Sogeti Danmark A/S
Vallensbæk Strand

It-rådgivning

(10.06.2017)
Systematic A/S
Aarhus C

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Implement Consulting Group
Hellerup

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Netcompany IT and business Comsulting A/S
København K

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
København S

IT-Ridgivning

(10.06.2017)
Trustworks
København

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Devoteam A/S
København Ø

It-rådgivning

(10.06.2017)
A-2 A/S
København Ø

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Rambøll Management Consulting A/S
København S

IT-Rådgivning

(10.06.2017)
Accenture A/S
København S

(23.07.2020)
PWC Statsautoriseret Revisionsanpartsselskab
Strandvejen 44
2900 Hellerup

Opdateringer

Rettelse
(06.10.2016)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 06-10-2016
Time: 13:00
Læses:
Dato: 07-10-2016
Time: 13:00


Yderligere oplysninger
Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation ændres til 7.10.2016, kl. 13:00.

Rammeaftale 02.15 It-rådgivning


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
17472437
H. C. Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Henrik Thøger Nielsen
Telefon: +45 33427000
E-mail: htn@ski.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ski.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/asp3/qualify/ski_0215_20160823.nsf
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/asp3/qualify/ski_0215_20160823.nsf
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: indkøbscentral

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale 02.15 It-rådgivning.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder rammeaftale 02.15 om it-rådgivning.

Udbuddet vedrører en rammeaftale om levering af it-rådgivning samt herunder udførende opgaver som ligger i direkte forlængelse af denne rådgivning. Nærmere beskrivelse af rammeaftalens genstand kan findes i udbudsmaterialets bilag F Ydelsesområder. En overordnet beskrivelse findes i udbudsbetingelsernes punkt 4.

Der er tale om en frivillig rammeaftale, hvilket betyder, at det er frivilligt for SKI's kunder om de vil anvende rammeaftalen. Rammeaftalen etablerer således ikke noget eksklusivt forhold mellem de leverandører, der tildeles en plads på rammeaftalen, og SKI's kunder.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 300 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelsen ovenfor samt udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 300 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) ad gangen.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 16
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at ansøger i seneste disponible regnskabsår skal have haft en samlet ydelsesspecifik omsætning inden for de obligatoriske ydelsesområder, som er omfattet af rammeaftalen, på minimum 15 000 000 DKK.

Den ydelsesspecifikke omsætning kan være inden for ét eller flere af de obligatoriske ydelsesområder — i alt skal den blot samlet være på minimum 15 000 000 DKK

Såfremt ansøger baserer sig på støttende virksomhed(er) (andre enheders økonomiske og finansielle formåen), skal ansøger godtgøre, at ansøger faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen, og de hermed forbundne ressourcer, som ansøgningen og efterfølgende tilbuddet vil omfatte. Ansøger skal vedlægge dokumentation for støttende virksomheders forpligtelser i så henseende. Til dette formål anvendes dokumentet »Støtteerklæring«, jf. udbudsbetingelsernes punkt 9.2.4.

Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal oplysningerne om ydelsesspecifik omsætning afgives for hver enkelt økonomisk aktør, der deltager i sammenslutningen, og vurderingen af egnethed sker på baggrund af summen af de økonomiske aktørers samlede ydelsesspecifikke omsætning.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har de bedste og mest relevante referencer om levering af it-rådgivning inden for de obligatoriske ydelsesområder.

Ved de bedste og mest relevante referencer forstås i nærværende udbud de referencer, der enkeltvis eller samlet, i videst muligt omfang omfatter de ydelser, der fremgår af de obligatoriske ydelsesområder.

Det vægter positivt, at referencernes leverede ydelser vedrører de obligatoriske ydelsesområder i både bredden og dybden. I forbindelse hermed vægter det positivt, at der er tale om afsluttede referencer, ligesom det vægter positivt, at der er tale om omfattende projekter med et deraf følgende betydeligt antal fakturerede timer. Det begrundes med, at afsluttede og omfattende projekter bedst vurderes at understøtte den efterspurgte bredde og dybde.

Ved bredden forstås, at referencerne — enkeltvis eller samlet — omfatter alle de obligatoriske ydelsesområder, og ved dybden forstås, at referencerne — enkeltvis eller samlet — omfatter de for hvert ydelsesområde anførte ydelser.

Vurderingen af referencer vil ske ud fra en pointskala fra 1 — 10 point. Begrundelserne, der knytter sig til de enkelte point, fremgår af udbudsbetingelsernes punkt 7.3.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at ansøger skal oplyse 5 referencer på leverancer af tilsvarende it-rådgivning, som omfatter et eller flere af rammeaftalens obligatoriske ydelsesområder og er udført i perioden 1.10.2013 til 30.9.2016.

Såfremt ansøger baserer sig på støttende virksomhed(er) (andre enheders tekniske og faglige formåen), skal ansøger godtgøre, at ansøger faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen, og de hermed forbundne ressourcer inden for de ydelsesområder, som ansøgningen og efterfølgende tilbuddet vil omfatte. Til dette formål anvendes dokumentet »Støtteerklæring«, jf. udbudsbetingelserne punkt 9.2.4.

En ansøger, der er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal kun oplyse 5 referencer i alt. Der skal altså ikke oplyses 5 referencer pr. deltager i sammenslutningen, men kun 5 i alt.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Vederlæggelse sker som nærmere bestemt i rammeaftalen. Det kan oplyses, at leverandøren skal opkræve vederlag ved elektronisk fakturering, der overholder reglerne i bekendtgørelse af lov nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer, samt bekendtgørelse af lov nr. 354 af den 26.3.2010 om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk afregning med offentlige myndigheder. Lovbekendtgørelserne kan hentes på www.retsinfo.dk

En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.

I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 12
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/10/2016
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 01/11/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udelukkelsesgrunde:

Ansøger/tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i udbudslovens §§ 135 og 136. Ansøger/tilbudsgiver må endvidere ikke være omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 6.1 om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning«.

Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem ETHICS. Se om adgang til ETHICS nedenfor.

Ad II.1.5) og II.2.6): Fsva. det anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug. Leverandørerne vil ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.

Ad II.1.6): Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, idet det er afgørende for kvaliteten af den i rammeaftalen omhandlede it-rådgivning, at denne rådgivning kan gives i en sammenhæng på tværs af de i rammeaftalen anførte ydelsesområder.

Ad II.2.7): Den anførte varighed af kontrakten er fra rammeaftalens ikrafttræden, jf. rammeaftalens punkt 18.1.

Ad III.2.2): En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.

Ad IV.2.3): Forventet medio november 2016.

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):

Ansøger skal i forbindelse med anmodning om prækvalifikation udfylde en elektroniske version af ESPD — kaldet eESPD. For information om udfyldelse og indsendelse af eESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.4 og punkt 16.

Udbudssystemet ETHICS:

Ansøgning om prækvalifikation og afgivelse af tilbud kan kun ske via ETHICS.

Adgangen til ETHICS sker via SKI's hjemmeside www.ski.dk Her findes der i bunden af siden overskriften »For leverandører« et link til ETHICS. I udbudsoversigten skal klikkes på ikonet til venstre for det udbud/udbudssystem du ønsker at få adgang til. På denne side klikkes på det grønne ikon ud for den pågældende rammeaftale. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til prækvalifikations- og udbudsmaterialet.

Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.

Har man ikke i forvejen en bruger, sker tilmelding ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Herefter får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og vil automatisk blive tilmeldt. Er den oprettede bruger underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).

Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende ansøgningen (»Ansøgning om prækvalifikation«) og de til ansøgningen hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i ETHICS, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget ansøgning om prækvalifikation. Når ansøger uploader ansøgningsdokumenterne og signerer følgeskrivelsen, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter i ETHICS efter ansøgningsfristens/tilbudsfristens udløb i henhold til servertiden i ETHICS.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:

https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2016

Send til en kollega

0.07