Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Genudbud af rammeaftale indkøb af Bagageskannere og palle-skannere
(01.12.2016)
Norad A/S
Viengevej 2
8240 Risskov
Genudbud af rammeaftale indkøb af Bagageskannere og palleskannere
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
53383211
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Lodberg Bosse
Telefon: +45 72554306
E-mail: cecilielodberg.bosse@kriminalforsorgen.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/60967929.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kriminalforsorgen.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/60967929.aspx
Del II: Genstand
Genudbud af rammeaftale indkøb af Bagageskannere og palleskannere.
Direktoratet for Kriminalforsorgen udbyder hermed rammeaftale om levering af Bagageskannere og palleskannere.
Ordregiver ønsker at anskaffe bagageskannere og palleskanner som specificeret i Rammeaftalebilag 2 — Kravspecifikationen.
Danmark.
Anskaffelsen af bagageskannere og palleskanner skal understøtte en styrkelse af adgangskontrollen i danske fængsler og arresthuse.
Ordregiver forventer at købe nedenstående estimerede antal som initial ordre:
Initial ordre Bagageskanner 8 stk.
Initial ordre Palle-skanner 1 stk.
Jf. ovenstående forpligter Ordregiver sig alene til at indkøbe angivne initialordre. Efterfølgende ordrer vil forekomme successivt i rammeaftalens løbetid, og Ordregiver garanterer ikke omsætning udover den omtalte initialordre.
Bagageskannere opsættes i fængsler og arresthuse på Sjælland, Lolland-Falster, Fyn og Jylland. Der er lokationer der skal modtage flere skannere. Antal lokationer er pt. 4. Tilbudsgiver modtager nærmere oplysninger om lokationerne ved rammeaftaleindgåelse. Palleskanner opsættes på en lokation, der ligeledes skal modtage et antal bagageskannere.
I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter. Ordregiver har, med baggrund i stordriftsfordele for Ordregiver samt økonomiske- og markedsmæssige hensyn, vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en sådan opdeling, da dette ikke skønnes at give yderligere virksomheder og SMV mulighed for at afgive tilbud.
Udbuddet gennemføres som et offentligt EU-udbud i henhold til lov nr. 1564 af 15.12.2015 (Udbudsloven).
Der er tale om udbud af en rammeaftale med én leverandør, jf. udbudslovens § 97.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1)
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk