Fakta om udbudet
Udbyder
SKAT
Vindere
VAlgt firma
(15.12.2016)
Niras A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Geokodning af BBR-bygninger
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Pia Arildsen
Telefon: +45 72375970
E-mail: Pia.Arildsen@Skat.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skat.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Geokodning af BBR-bygninger.
Ordregiver udbyder en offentlig kontrakt med 1 leverandør vedrørende »Geokodning af BBR-bygninger«. Ordregiver skal som en del af forberedelsen til den kommende ejendomsvurdering foranledige, at der gennemføres en landsdækkende forbedring af geokodningen for samtlige BBR-bygninger i Danmark. Geokodningen skal benyttes i forbindelse med inddragelse af geografiske variable i værdifastsættelsen af ejendomme. Formålet med at gennemføre den landsdækkende forbedring af geokodningen er at sikre et korrekt og ensartet datagrundlag på tværs af landet som beskatningsgrundlag. Dette arbejde bygger videre på det arbejde med geokodning, som er udført i regi af grunddataprogrammet.
Opgaven består i at forbedre geokodningen af BBR-bygninger i kommuner i hele landet. Leverandøren skal dels sikre, at samtlige kommuners geokodning, som indgår i udbuddet, lever op til den i udbudsmaterialet definerede minimumsstandard, og dels levere en samlet kvalitetsforbedring på landsplan.
Ordregiver udbyder en offentlig kontrakt med 1 leverandør vedrørende »Geokodning af BBR-bygninger«. Ordregiver skal som en del af forberedelsen til den kommende ejendomsvurdering foranledige, at der gennemføres en landsdækkende forbedring af geokodningen for samtlige BBR-bygninger i Danmark. Geokodningen skal benyttes i forbindelse med inddragelse af geografiske variable i værdifastsættelsen af ejendomme. Formålet med at gennemføre den landsdækkende forbedring af geokodningen er at sikre et korrekt og ensartet datagrundlag på tværs af landet som beskatningsgrundlag. Dette arbejde bygger videre på det arbejde med geokodning, som er udført i regi af grunddataprogrammet.
Opgaven består i at forbedre geokodningen af BBR-bygninger i kommuner i hele landet. Leverandøren skal dels sikre, at samtlige kommuners geokodning, som indgår i udbuddet, lever op til den i udbudsmaterialet definerede minimumsstandard, og dels levere en samlet kvalitetsforbedring på landsplan.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
SKAT, Brændgårdvej 10, 7400 Herning.
Tilbudsgiver er ikke adgangsberettiget.
Ordregiver åbner de indgivne tilbud efter udløbet af tilbudsfristen i overensstemmelse med udbudslovens § 94.
Del VI: Supplerende oplysninger
1. Tilbudsgiver skal udfylde det elektroniske fælles europæiske udbudsdokument (eESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af formularen.
2. Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Loven kan findes på www.retsinfo.dk
3. Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om, at Tilbudsgiver:
— er erklæret konkurs,
— er under insolvens- eller likvidationsbehandling,
— får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten,
— er under tvangsakkord,
— har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet eller
— er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller Tilbudsgiveren er hjemmehørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
4. Inden tildeling af kontrakt, vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele kontrakten, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene. Som bevis for at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135, stk. 1 eller 3, og 137, stk. 1, nr. 2 kan fremlægges:
a) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1.
b) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i udbudslovens §§ 135, stk. 3 og 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Udsteder Tilbudsgivers land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138. Ordregiver tager forbehold for at iværksætte en sådan procedure om »selv-cleaning«, såfremt dette er relevant.
Baserer Tilbudsgiver sig på en anden enheds formåen skal ovenstående bevis afgives af den økonomiske enhed, som Tilbudsgiver baserer sig på.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f. eks. et konsortium) skal ovenstående bevis fremsendes af samtlige virksomheder.
5. Ordregiver finder det uhensigtsmæssigt at opdele Kontrakten i flere Delaftaler. Årsagen til dette er dels, at en opdeling ville kunne indebære en alvorlig risiko for, at den korrekte udførelse af Kontrakten elimineres, fordi det ville være nødvendigt at koordinere de forskellige ordremodtagere af delaftalerne, dels at Ordregiver finder en samlet opgaveløsning økonomisk mest hensigtsmæssig.
6. Tilbud skal fremsendes via Ordregivers portal for elektronisk tilbudsafgivelse på EU-supply via følgende link: www.eu-supply.com/skat.asp Tilbud afgivet på anden måde vil ikke blive taget i betragtning. Det er muligt at stille uddybende spørgsmål til udbudsmaterialet. Eventuelle spørgsmål og svar vil blive offentliggjort via EU-supply. Interesserede opfordres til løbende at holde sig opdateret på hjemmesiden.
7. Vilkår om overholdelse af principperne i FN's Global Compact samt om Leverandørens medarbejdere fremgår af kontrakten.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan findes på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2, nr. 1: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk