23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 167-300351
Offentliggjort
31.08.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Agil aftale om opgradering, vedligeholdelse og support af sygehusapotekssystemet ApoVision

(08.12.2016)
Netcompany IT and business consulting A/S
Grønningen 17
1270 København K

Agil aftale om opgradering, vedligeholdelse og support af sygehusapotekssystemet ApoVision


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg
9220
Danmark
Kontaktperson: Dorte Østergaard Sørensen
E-mail: apovision@rn.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
E-mail: kontakt@regionmidtjylland.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionmidtjylland.dk

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
E-mail: kontakt@rsyd.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Damhaven 12
Sorø
4180
Danmark
E-mail: regionsjaelland@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
E-mail: regionh@regionh.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionh.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xebdzcwihn
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xebdzcwihn
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Agil aftale om opgradering, vedligeholdelse og support af sygehusapotekssystemet ApoVision.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Region Nordjylland udbyder på egne og på vegne Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland og Region Hovedstaden en kontrakt en agil aftale om opgradering, vedligeholdelse og support af sygehusapoteksystemet ApoVision.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
48000000
48180000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

De 5 regioner anvender ApoVision (AV) til at understøtte sygehusapotekernes arbejdsgange til indkøb, lagerstyring og distribution af lægemidler til landets sygehuse. AV er baseret på ERP-systemet Microsoft Dynamics NAV. AV er etableret gennem løbende udviklinger fra 1998. Regionerne har samlet investeret ca. 80 000 000 DKK i systemet, heraf udgør 56 000 000 DKK betalinger for konfiguration, specialudviklinger samt løbende service, og ca. 24 000 000 DKK er anvendt til licenser. Der er i alt 8 AV-installationer i de 5 regioner. Opgradering sker fra en ældre version af Navision, der er runtime opgraderet til 5.0/NAV2009. Efter den nuværende kontrakt leveres der systemudvikling, vedligeholdelse og support. Regionerne agter at udbyde en ny kontrakt, som skal sikre at det nuværende AV opgraderes til nyeste version af Microsoft NAV. Kontrakten skal derudover indeholde support og vedligeholdelse af det eksisterende system og det opgraderede system, samt et tilhørende webbaseret bestillingssystem. Leverandøren skal desuden på Kundens vegne tegne licensaftaler på Microsoft Dynamics NAV.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten løber indtil den ophører eller opsiges i overensstemmelse kontraktens bestemmelser. Kontrakten er uopsigelig for leverandøren i 24 måneder efter afslutningen af opgraderingen på det sidste sygehusapotek.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ad I.1): Udbuddet gennemføres på vegne af de 5 regioner. Region Nordjylland varetager udbuddet og al kontakt vedrørende udbuddet skal ske enten via iBinder på angivne links eller til apovision@rn.dk

Ad I.3): Tilbud vil skulle afgives elektronisk via iBinder: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xebdzcwihn

Ad II.1.5) og II.2.6): Anslået værdi er behæftet med stor usikkerhed.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed. ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 02, og vejledningen til udfyldelse af ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 01. Tilbudsgivere skal udfylde følgende i ESPD:

Del III for så vidt angår obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 135 og 136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2 og 3.

Del IV, afsnit C vedrørende referenceliste for leverancer af løsninger svarende til det udbudte. Såfremt Tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder byder sammen som konsortium) skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. For så vidt angår Tilbudsgiverens egnethed, skal det fremgå af tilbuddet, hvilken deltager i konsortiet, der opfylder et givet minimumskrav, eller om minimumskrav opfyldes i forening. Konsortiets medlemmer skal hæfte solidarisk, ubetinget og direkte for udførelsen af kontrakten. Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver af sådanne andre enheder. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at Tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Den fremsendte støtteerklæring eller dokumentation skal samlet dokumentere følgende:

* at der foreligger en juridisk bindende aftale mellem Tilbudsgiveren og den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, og

* at den juridisk bindende aftale medfører, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, stiller sin tekniske og faglige formåen til rådighed for kontraktens opfyldelse.

Den støttende virksomhed skal oplyse, hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med kontraktens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, kan stille en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, såfremt Tilbudsgiveren kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang, der alene stilles en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af Tilbudsgiverens egnethed.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Der stilles ingen krav til Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD Del IV, C, afgive nedenstående oplysninger. Bemærk at der er angivet minimumskrav til Tilbudsgiverens tekniske og faglige formåen:

1. Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.5), som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 5 år, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, jf. udbudslovens § 155, nr. 1, 2. pkt.

Tilbudsgiver bør især fokusere sin beskrivelse på, hvordan leverancerne relaterer sig til ordregivers mindstekrav til teknisk kapacitet, som er beskrevet nedenfor. Ordregiver ser gerne, at oversigten indeholder følgende:

— En entydig angivelse af kunden og kundens kontaktoplysninger

— Leverancens værdi

— Leverancens indhold, herunder oplysninger om organisering og bemanding af leverancen

— Oplysninger om eventuelt supplerende tjenesteydelser

— Udførselsperiode vedr. leverancen

— Leverancens teknologiske platform.

Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om leverancen. Der kan maksimalt angives 5 leverancer (referencer), uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds formåen eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives et antal reference, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer, dvs. referencenr. 1-5. Referencer, der ligger herudover, vil der blive set bort fra. Den enkelte reference bør maksimalt udgøre 2 letlæselige A4 sider med normal skriftstørrelse. Sider, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

* Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver dokumenterer erfaring med mindst to afsluttede eller igangværende leverancer af IT-projekter af tilsvarende indhold og kompleksitet som den udbudte anskaffelse med en budgetteret eller endelig værdi på 10 000 000 DKK eller højere opgjort pr. leverance. Ved tilsvarende indhold og kompleksitet forstås leverancer af tilsvarende tidsmæssigt og bemandingsmæssigt omfang.

* Det er yderligere et minimumskrav, at Tilbudsgiver dokumenterer erfaring med mindst 2 leverancer som viser, at tilbudsgiver har håndteret projekter på Microsoft Dynamics NAV platform, version 2013 R2 eller nyere.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 101-179892
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/09/2016
Tidspunkt: 09:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/09/2016
Tidspunkt: 09:01
Sted:

 

Region Nordjylland.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Elektronisk åbning af tilbud fra iBinder. Det vil alene være autoriserede personer i ordregivers projektgruppe, der har adgang til de indgivne tilbud, og først efter udløbet af tilbudsfristen.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

1) Potentielle Tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret om spørgsmål/svar, der uploades på det i pkt. I.3) anførte link, idet spørgsmål-/svarprocessen kan afstedkomme ændringer i udbudsmaterialet, herunder ændringer af mindstekrav.

2) Hele udbudsmaterialet inklusive bilag og ESPD er tilgængeligt på det i pkt. I.3) anførte link. Forudgående materiale fra markedsdialogen kan rekvireres ved henvendelse til Region Nordjylland på email apovision@rn.dk.

3) Dokumentation Ad pkt. III.1.1) Som bevis for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, eller § 137, stk. 1, nr. 2 fremlægges: a) Et uddrag af relevant register eller tilsvarende dokument, udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1, og b) Et certifikat udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. For danske Tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af serviceattest, der skal være udstedt ikke mere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet.

Ad pkt. III.1.3) Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante referencer skal den vindende Tilbudsgiver fremsende komplet referenceliste, såfremt denne ikke er fremsendt i tilknytning til tilbuddet, hvorefter ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

4) Ad pkt. II.2.7) Kontrakten er en leveringsaftale med tilknyttet vedligeholdelses- og supportaftale, der indgås på opsigelsesvilkår som angivet i punkt II.2.7), hvilket betyder, at kontrakten potentielt kan have en væsentlig længere varighed, end hvad der følger af de anførte uopsigelighedsperioder. Leverandøren skal levere vedligeholdelse og support på det nuværende system og på det opgraderede system fra implementeringen på det første sygehusapotek.

5) Ad pkt. IV.2.1) Der er udsendt forhåndsmeddelelse angående udbuddet, jf. EUT S:2016/S- 101-179892 med henblik på at forkorte tilbudsfristen i henhold til udbudslovens § 57, stk. 3.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidigt med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/08/2016

Send til en kollega

0.047