23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 156-283673
Offentliggjort
15.08.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Danish Defence Acquisition and Logistics Organization

Vindere

(15.08.2016)
SAAB AB Business Area Surveillance
Nettovägen 6
SE-175 88 Järfälla, Sverige

Anskaffelse af reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessytemer


Danish Defence Acquisition and Logistics Organization

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter på området forsvar og sikkerhed

Varer

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
Lautrupbjerg 1 — 5
Att: Claes K. Jørgensen
2750 Ballerup
Danmark
Telefon: +45 72575999
Mailadresse: fmt-id-s215@mil.dk
Fax: +45 72575120

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://forsvaret.dk/FMT/eng/Pages/default.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Anskaffelse af reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessytemer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at forlænge en eksisterende rammeaftale
vedrørende reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessystemer indgået med Saab tilbage i 2009,
ændret i 2010 og yderligere forlænget til at gælde i 2013-2015. Da FMI og Saab endnu ikke har indgået en
ny rammeaftale, er der behov for at forlænge den eksisterende, således at FMI fortsat kan drifte CEROS
ildledelsessystemerne installeret på forsvarets inspektionsskibe og inspektionsfartøjer.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

35720000

II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
Begrundelse for, at kontrakten tildeles uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (EUT)
Direktiv 2004/18/EF
1) Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF hhv. direktiv 2004/17/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2016/S 121-216705 af 26.6.2016

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 4600001058
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

SAAB AB Business Area Surveillance
Nettovägen 6
SE-175 88 Järfälla
Sverige

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 17 500 000 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud (The Complaints Board for Public Procurement)
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud.

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klagen skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag,
hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse I den Europæiske Unions Tidende om, ar ordregiveren
har indgået en kontrakt, jf. § 7, stk. 3 I lov nr. 492 af 12.5.2010.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (The Danish Competition and Consumer Authority)
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11.8.2016

Send til en kollega

0.079