5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
79000000
Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Yderligere klassificering
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer,
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb,
75100000
Virksomhed i forbindelse med administration,
79400000
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
Option på supplerende ydelser for visse tilskudspuljer inkl. vejledning til virksomheder om markedsafsøgningskrav, sagsforberedende behandling og kontrol af tilsagnsmodtageres markedsafsøgninger samt stikprøver af tilsagnsmodtageres timeregistrering.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
40 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Offentligt udbudsprojekt, der finansieres helt eller delvist med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger
:
Rammeaftalen er ikke opdelt i flere delkontrakter, fordi det vurderes ikke at være hensigtsmæssigt pga. den tætte sammenhæng og vekselvirkning mellem opgaverne. Leverandørens løbende erfaringsopsamling gennem udførelse af nogle opgaver danner fx grundlag for udførelsen af andre opgaver. Desuden ville en opdeling være ufordelagtigt for ordregiver ud fra et administrativt og økonomisk perspektiv. Den anførte varighed for rammeaftalen er fra ikrafttrædelsestidspunktet. Ud over den anførte varighed kan der være behov for en tidsmæssigt fleksibel ophørsfase med henblik på at sikre en uforstyrret understøttelse af SMV'er og deres projekter i forbindelse med det forventede genudbud. I forhold til både den anslåede kontraktværdi og den maksimale kontraktværdi bemærkes, at ordregivers vurderinger er behæftet med stor usikkerhed, herunder særligt fordi bevillinger til SMV:Digital kan være stærkt varierende. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest som nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed ("self-cleaning"), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud
:
Reduktion af miljømæssige indvirkninger
Beskrivelse
:
Rammeaftalen indeholder vilkår for miljøegenskaber for benzin- og dieseldrevne køretøjer, der benyttes til kørsel under udførsel af transportkrævende ydelser. Der henvises til udbudsmaterialets bilag 2.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kompetencer
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Tidsplan
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen