23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 152-275359
Offentliggjort
09.08.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Medcom

Opdateringer

Rettelse
(12.08.2016)

I.3)
I stedet for:
https://www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf
Læses:
https://www.ethics.dk/asp6/tender/np_0213_20160804.nsf

Driftskontrakt vedrørende Sundhedsdatanettet


Medcom

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Medcom
26919991
Forskerparken 10
Odense M
5230
Danmark
Kontaktperson: Morten Kjeldgaard
Telefon: +45 21708717
E-mail: mk@netplan.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf

Internetadresse for køberprofilen: www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Driftskontrakt vedrørende Sundhedsdatanettet.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Medcom udbyder en kontrakt vedrørende drift, vedligehold og eventuel udvikling af sundhedsdatanettet.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 25 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Adresser i Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Der udbydes en 5-årig kontrakt med option på forlængelse af kontrakten 2 gange á 12 måneder. Kontrakten angår drift, vedligeholdelse og eventuel udvikling af sundhedsdatanettet. Formålet med sundhedsdatanettet er at sikre en sikker og pålidelig kommunikation af sundhedsdata i mellem interessenterne i sundhedssektoren. Leverandøren vil være ansvarlig for at tilrettelægge og gennemføre en overtagelse af sundhedsdatanettet, og leverandøren vil fra overtagelsesdagen have ansvaret for at forestå driften, vedligeholdelse og evt. udvikling af sundhedsdatanettet i overensstemmelse med kravene i kontrakten og de dertil hørende bilag. Leverandøren skal derudover kunne levere programmel og udstyr. Opgavens omfang og kravene hertil er nærmere beskrevet i kontrakten og de tilhørende bilag.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 25 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges af Medcom 2 gange á 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er option på forlængelse af kontrakten a 2 gange á 12 måneder samt option på forlængelse af hardware service på udstyr á 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i det fælles Europæiske udbudsdokument (ESPD) angive tilbudsgivers egenkapitalen for det seneste disponible regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv egenkapital for det seneste disponible regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive 2 referencer, som dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med at håndtere et netværk af tilsvarende kompleksitet som den udbudte opgave.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal som minimum levere 2 referencer, som dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med at håndtere et netværk af tilsvarende kompleksitet som den udbudte opgave.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Udførelse af drift, vedligeholdelse og eventuelle udviklingsopgaver vedrørende sundhedsdatanettet skal ske i i henhold til vilkårene i kontrakten og de tilhørende bilag, som fremgår af udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/09/2016
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 16/09/2016
Tidspunkt: 13:05
Sted:

 

Netplan A/S.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbning af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

Afhængig af udnyttelse af optionen på forlængelse af kontrakten forventes kontrakten at blive genudbudt om 5-7 år.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ad III.1.2) Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) er det værdien af virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår, som bliver lagt til grund for vurderingen af økonomisk/finansiel kapacitet. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), er det værdien af den samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår for tilbudsgiver og de støttende virksomheder, som bliver lagt til grund for vurderingen.

Ad III.1.3) Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der leveres to referencer for hele sammenslutningen. Hver enkelt virksomhed i sammenslutningen skal således ikke levere 2 referencer hver især. Dette gælder tilsvarende hvis tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på andre enheder (støttende virksomheder).

Ad III.2.2. og VI.2) Fakturering skal ske elektronisk ved anvendelse af OIOXML standard.

Om udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 135-136 i udbudsloven (Lov nr. 1564 af 15.12.2015). Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, vil tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver inden for en passende frist kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgivers pålidelighed (selfcleaning), jf. udbudslovens § 138. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), gælder udelukkelsesgrundene i forhold til hver enkelt deltager i sammenslutningen. Ingen af deltagerne i sammenslutningen må således være omfattet af udelukkelsesgrundene. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), gælder udelukkelsesgrundene tilsvarende for de støttende virksomheder.

ESPD: Tilbudsgiver skal udfylde en ESPD. ESPD'en er en egenerklæring fra tilbudsgiver som foreløbigt bevisfor, at tilbudsgiver opfylder kriterierne for udelukkelse, økonomisk/finansiel kapacitet og teknisk/faglig kapacitet. ESPD'en skal udfyldes elektronisk via følgende link: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da Tilbudsgiver skal importere det ESPD dokument som fremgår af udbudsmaterialet, og herefter kan ESPD'en udfyldes. For vejledning til udfyldelse af ESPD'en kan der henvises til udbudsbetingelserne samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«. Vejledningen kan findes her: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Offentlig%20konkurrence/Vejledning%20om%20eESPD/Vejledning%20eESPD.pdf

Om konsortier og støttende virksomheder: Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal hver virksomhed i sammenslutningen udfylde en ESPD, som skal vedlægges i tilbuddet. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), skal de støttende virksomhed tilsvarende udfylde en særskilt ESPD, som skal vedlægges i tilbuddet.

Om dokumentation: Medcom er i henhold til udbudslovens §§ 151-152 forpligtet til at indhente dokumentation fra den tilbudsgiver, som Medcom agter at tildele kontrakten til. Dokumentationen skal bevise, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder mindstekravene til økonomisk/finansiel kapacitet og teknisk/faglig kapacitet.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2000
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. § 7, stk. 2, nr. 1 i Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

Der kan i øvrigt henvises til Klagenævnets klagevejledning: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/08/2016

Send til en kollega

0.051