Fakta om udbudet
Udbyder
Medcom
Opdateringer
I.3)
I stedet for:
https://www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf
Læses:
https://www.ethics.dk/asp6/tender/np_0213_20160804.nsf
Driftskontrakt vedrørende Sundhedsdatanettet
Medcom
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
26919991
Forskerparken 10
Odense M
5230
Danmark
Kontaktperson: Morten Kjeldgaard
Telefon: +45 21708717
E-mail: mk@netplan.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf
Internetadresse for køberprofilen: www.ethics.dk/asp6/qualify/np_0213_20160804.nsf
Del II: Genstand
Driftskontrakt vedrørende Sundhedsdatanettet.
Medcom udbyder en kontrakt vedrørende drift, vedligehold og eventuel udvikling af sundhedsdatanettet.
Adresser i Danmark.
Der udbydes en 5-årig kontrakt med option på forlængelse af kontrakten 2 gange á 12 måneder. Kontrakten angår drift, vedligeholdelse og eventuel udvikling af sundhedsdatanettet. Formålet med sundhedsdatanettet er at sikre en sikker og pålidelig kommunikation af sundhedsdata i mellem interessenterne i sundhedssektoren. Leverandøren vil være ansvarlig for at tilrettelægge og gennemføre en overtagelse af sundhedsdatanettet, og leverandøren vil fra overtagelsesdagen have ansvaret for at forestå driften, vedligeholdelse og evt. udvikling af sundhedsdatanettet i overensstemmelse med kravene i kontrakten og de dertil hørende bilag. Leverandøren skal derudover kunne levere programmel og udstyr. Opgavens omfang og kravene hertil er nærmere beskrevet i kontrakten og de tilhørende bilag.
Kontrakten kan forlænges af Medcom 2 gange á 12 måneder.
Der er option på forlængelse af kontrakten a 2 gange á 12 måneder samt option på forlængelse af hardware service på udstyr á 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i det fælles Europæiske udbudsdokument (ESPD) angive tilbudsgivers egenkapitalen for det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv egenkapital for det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive 2 referencer, som dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med at håndtere et netværk af tilsvarende kompleksitet som den udbudte opgave.
Tilbudsgiver skal som minimum levere 2 referencer, som dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med at håndtere et netværk af tilsvarende kompleksitet som den udbudte opgave.
Udførelse af drift, vedligeholdelse og eventuelle udviklingsopgaver vedrørende sundhedsdatanettet skal ske i i henhold til vilkårene i kontrakten og de tilhørende bilag, som fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Netplan A/S.
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Afhængig af udnyttelse af optionen på forlængelse af kontrakten forventes kontrakten at blive genudbudt om 5-7 år.
Ad III.1.2) Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) er det værdien af virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår, som bliver lagt til grund for vurderingen af økonomisk/finansiel kapacitet. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), er det værdien af den samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår for tilbudsgiver og de støttende virksomheder, som bliver lagt til grund for vurderingen.
Ad III.1.3) Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der leveres to referencer for hele sammenslutningen. Hver enkelt virksomhed i sammenslutningen skal således ikke levere 2 referencer hver især. Dette gælder tilsvarende hvis tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på andre enheder (støttende virksomheder).
Ad III.2.2. og VI.2) Fakturering skal ske elektronisk ved anvendelse af OIOXML standard.
Om udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 135-136 i udbudsloven (Lov nr. 1564 af 15.12.2015). Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, vil tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver inden for en passende frist kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgivers pålidelighed (selfcleaning), jf. udbudslovens § 138. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), gælder udelukkelsesgrundene i forhold til hver enkelt deltager i sammenslutningen. Ingen af deltagerne i sammenslutningen må således være omfattet af udelukkelsesgrundene. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), gælder udelukkelsesgrundene tilsvarende for de støttende virksomheder.
ESPD: Tilbudsgiver skal udfylde en ESPD. ESPD'en er en egenerklæring fra tilbudsgiver som foreløbigt bevisfor, at tilbudsgiver opfylder kriterierne for udelukkelse, økonomisk/finansiel kapacitet og teknisk/faglig kapacitet. ESPD'en skal udfyldes elektronisk via følgende link: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da Tilbudsgiver skal importere det ESPD dokument som fremgår af udbudsmaterialet, og herefter kan ESPD'en udfyldes. For vejledning til udfyldelse af ESPD'en kan der henvises til udbudsbetingelserne samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«. Vejledningen kan findes her: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Offentlig%20konkurrence/Vejledning%20om%20eESPD/Vejledning%20eESPD.pdf
Om konsortier og støttende virksomheder: Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal hver virksomhed i sammenslutningen udfylde en ESPD, som skal vedlægges i tilbuddet. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), skal de støttende virksomhed tilsvarende udfylde en særskilt ESPD, som skal vedlægges i tilbuddet.
Om dokumentation: Medcom er i henhold til udbudslovens §§ 151-152 forpligtet til at indhente dokumentation fra den tilbudsgiver, som Medcom agter at tildele kontrakten til. Dokumentationen skal bevise, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder mindstekravene til økonomisk/finansiel kapacitet og teknisk/faglig kapacitet.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2000
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. § 7, stk. 2, nr. 1 i Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Der kan i øvrigt henvises til Klagenævnets klagevejledning: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0