Fakta om udbudet
Udbyder
SKAT
Vindere
CT-bagagescanner
(25.11.2016)
NORAD A/S
Viengevej 2
8240 Risskov
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 18-08-2016
Time: 10:00
Læses:
Dato: 01-09-2016
Time: 10:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelse for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 18-08-2016
Time: 10:00
Læses:
Dato: 01-09-2016
Time: 10:00
CT-bagagescanner
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Maria Hansen
Telefon: +45 72372660
E-mail: Udbud.sac@skat.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://skat.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
CT-bagagescanner.
Ordregiver udbyder en kontrakt vedrørende indkøb af en CT- bagagescanner med 2D og 3D med henblik på ved toldkontrol at afdække, om de pågældende rejsende har skjult narkotika (både i fast eller flydende form), våben, medicin, doping, CITES effekter, valuta, planter, smykker af ædelmetaller, cigaretter eller andre tobaksvarer, eller andre varer.
Udbuddet omfatter levering 1 stk. CT- bagagescanner, som skal opstilles, klargøres og færdigmonteres klar til brug i Toldfilterets kontroldel, Terminal 3, Københavns Lufthavn, 2730 Kastrup.
CT-bagagescanneren skal kunne betjenes af de tilstedeværende SKAT medarbejdere.
CT-bagagescanneren skal kunne fungere uden særlig afspærring pga. stråling for de rejsende og medarbejdere.
Udbuddet omfatter endvidere en Serviceaftale, som er gældende i garantiperioden på 2 år.
Ordregiver udbyder en kontrakt vedrørende indkøb af en CT- bagagescanner med 2D og 3D med henblik på ved toldkontrol at afdække, om de pågældende rejsende har skjult narkotika (både i fast eller flydende form), våben, medicin, doping, CITES effekter, valuta, planter, smykker af ædelmetaller, cigaretter eller andre tobaksvarer, eller andre varer. Udbuddet omfatter levering 1 stk. CT- bagagescanner, som skal opstilles, klargøres og færdigmonteres klar til brug i Toldfilterets kontroldel, Terminal 3, Københavns Lufthavn, 2730 Kastrup. CT-bagagescanneren skal kunne betjenes af de tilstedeværende SKAT medarbejdere. CT-bagagescanneren skal kunne fungere uden særlig afspærring pga. stråling for de rejsende og medarbejde-re. Udbuddet omfatter endvidere en Serviceaftale, som er gældende i garantiperioden på 2 år.
Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at benytte sig af følgende optioner:
1) Forlængelse af Serviceaftalen i 8 år efter udløb af garantiperioden.
2) Forlængelse af Serviceaftalen i yderligere 5 år efter, at første forlængelse af Serviceaftalen er udløbet, jf. option 1.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD'en:
— Erklæring om virksomhedens samlede omsætning pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger
Angives i ESPD'en — Del IV. B, nr. 1a)
— Egenkapitalens størrelse pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Angives i ESPD'en — Del IV.B, nr. 4)
— Værdien af samlede aktiver pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Angives i ESPD'en — Del IV.B, nr. 4)
— Virksomhedens soliditetsgrad pr. år for de seneste 3 disponible regnskabsår.
Angives i ESPD'en — Del IV. B, nr. 4).
— Den samlede årlige omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår skal minimum udgøre 500 000 DKK hvert år.
Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders formåen beregnes omsætningen som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår.
— Soliditetsgraden for de seneste 3 disponible regnskabsår skal have været på mindst 15 % hvert år.
Soliditetsgraden beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) * 100.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som værdien af de deltagende virksomheders samlede egenkapital i forhold til værdien af de deltagende virksomheders samlede aktiver.
— Oversigt over de betydeligste leverancer af lignende scannerudstyr, som Tilbudsgiver har produceret, leveret eller formidlet inden for de seneste 3 år afhængig af, hvornår Tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed.
Ved lignende scannerudstyr forstås scannerudstyr til lignende opgaver.
Referenceoversigten skal indeholde i alt 1 reference.
Referenceoversigten skal indeholde i alt 1 reference.
Det er et mindstekrav, at referenceoversigten for hver leverance indeholder navn på kunden samt en kort beskrivelse af leverancens indhold og omfang, herunder værdi.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence,- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af formularen.
2) Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.
Loven kan findes på www.retsinformation.dk
3) Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2:
— er erklæret konkurs
— er under insolvens- eller likvidationsbehandling
— får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten
— er under tvangsakkord
— har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet eller
— er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemmehørende.
4) Inden tildeling af endelig Kontrakt vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele Kontrakten til, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene.
Som bevis for at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 kan fremlægges:
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.
2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Udsteder Tilbudsgivers land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138. Ordregiver tager forbehold om at iværksætte en sådan procedure om »selv-cleaning«, såfremt dette er relevant.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2, nr. 1: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk