23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 136-245264
Offentliggjort
18.07.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Danske Spil A/S

Vindere

(18.07.2016)
Capgemini Sogeti Danmark
Delta Park 40
2665 Vallensbæk Strand

CRM-system


Danske Spil A/S

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Danske Spil A/S
64011715
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
Danmark
Kontaktperson: Trine Dall
Telefon: +45 36720011
E-mail: udbud@danskespil.dk
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://danskespil.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: spillevirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

CRM-system.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72212445
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Leverancen omhandler levering, konfiguration, test og implementering af et CRM-system (benævnt it-løsningen) leveret som en service via internettet (evt. cloud), der skal understøtte administrationen af og salg til Danske Spils forhandlerkanal.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 26 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Leverancen omhandler levering, konfiguration, test og implementering af et CRM-system (benævnt it-løsningen) leveret som en service via internettet (evt. cloud), der skal understøtte administrationen af og salg til Danske Spils forhandlerkanal. It-løsningen skal understøtte arbejdsprocesser i forbindelse med eksempelvis:

— Oprettelse, flytning, overdragelse og nedlukning af forhandlere

— Håndtering og logning af godkendelser

— Dag-til-dag administration af forhandlere

— Hændelseshåndtering og sagsstyring

— Planlægning og logning af træning og uddannelse af forhandlere

— Salgsprocesser og salgsplanlægning

— Håndtering af indgående og udgående logistikprocesser

— Forhandlerrapportering.

Desuden skal it-løsningen indeholde en portalløsning (benævnt extranet) eller lignende og skal integrere til en række systemer i Danske Spils nuværende og fremtidige it-miljø.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i den tilbudte løsning / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i tidsplanen for etablering af den tilbudte løsning / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Option på Field Service.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

 

Danske Spil har gennemført et miniudbud via SKI 02.18-rammeaftalen, delaftale 6 — Relationsstyringsløsninger

(CRM). I overensstemmelse med Leveringsaftalens punkt 2.1 (afsnit 3) og punkt 4.1.1, har Danske Spil og den valgte leverandør (Capgemini) gennemført en afklaringsfase.

I afklaringsfasen blev leverancen (scopet) justeret i form af en reduktion af leverancen. Afklaringsfasen medførte således behov for justeringer og præciseringer af leverandørens besvarelse (leverancebeskrivelse), samt nogle få mindre justeringer og præciseringer i Leveringsaftalen og dertilhørende underliggende bilag. Ordregiver vil gennemføre særskilt udbud af de ydelser, der ikke er inkluderet i leverancen.

Afklaringsfasens justeringer og præciseringer er i overensstemmelse med Leveringsaftalens punkt 2.1 (afsnit 3) og punkt 4.1.1, hvoraf rammerne for afklaringsfasen fremgår. Disse justeringer må anses for forventelige og ikke væsentlige i denne type it-projekt.

Reduktionen i scopet af leverancen udgør ikke en væsentlig ændring i forhold til det oprindeligt udbudte CRM-system, idet kontraktens karakter ikke er væsentlig forskellig fra den oprindeligt udbudte, hvilket også kan ses ved, at der ikke er sket ændringer i de oprindeligt opstillede mindstekrav til løsningen. Justeringerne har efter ordregivers opfattelse heller ikke medført, at andre leverandører end den valgte ville have haft interesse i at afgive tilbud på løsningen.

Det er således ordregivers opfattelse, at udbudspligten er afløftet ved anvendelse af SKI-rammeaftalen, og at de foretagne justeringer ikke har et omfang, der aktiverer en fornyet udbudspligt. Denne bekendtgørelse indrykkes for det tilfælde, at ordregivers vurdering måtte vise sig fejlagtig.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
11/03/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Capgemini Sogeti Danmark
Delta Park 40
Vallensbæk Strand
2665
Danmark
NUTS-kode: DK012
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 26 000 000.00 DKK
Laveste bud: 26 000 000.00 DKK / Højeste bud: 26 000 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41711500
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/07/2016

Send til en kollega

0.047