Fakta om udbudet
Udbyder
Danske Spil A/S
Vindere
(18.07.2016)
Capgemini Sogeti Danmark
Delta Park 40
2665 Vallensbæk Strand
CRM-system
Danske Spil A/S
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
64011715
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
Danmark
Kontaktperson: Trine Dall
Telefon: +45 36720011
E-mail: udbud@danskespil.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://danskespil.dk
Del II: Genstand
CRM-system.
Leverancen omhandler levering, konfiguration, test og implementering af et CRM-system (benævnt it-løsningen) leveret som en service via internettet (evt. cloud), der skal understøtte administrationen af og salg til Danske Spils forhandlerkanal.
Leverancen omhandler levering, konfiguration, test og implementering af et CRM-system (benævnt it-løsningen) leveret som en service via internettet (evt. cloud), der skal understøtte administrationen af og salg til Danske Spils forhandlerkanal. It-løsningen skal understøtte arbejdsprocesser i forbindelse med eksempelvis:
— Oprettelse, flytning, overdragelse og nedlukning af forhandlere
— Håndtering og logning af godkendelser
— Dag-til-dag administration af forhandlere
— Hændelseshåndtering og sagsstyring
— Planlægning og logning af træning og uddannelse af forhandlere
— Salgsprocesser og salgsplanlægning
— Håndtering af indgående og udgående logistikprocesser
— Forhandlerrapportering.
Desuden skal it-løsningen indeholde en portalløsning (benævnt extranet) eller lignende og skal integrere til en række systemer i Danske Spils nuværende og fremtidige it-miljø.
Option på Field Service.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Danske Spil har gennemført et miniudbud via SKI 02.18-rammeaftalen, delaftale 6 — Relationsstyringsløsninger
(CRM). I overensstemmelse med Leveringsaftalens punkt 2.1 (afsnit 3) og punkt 4.1.1, har Danske Spil og den valgte leverandør (Capgemini) gennemført en afklaringsfase.
I afklaringsfasen blev leverancen (scopet) justeret i form af en reduktion af leverancen. Afklaringsfasen medførte således behov for justeringer og præciseringer af leverandørens besvarelse (leverancebeskrivelse), samt nogle få mindre justeringer og præciseringer i Leveringsaftalen og dertilhørende underliggende bilag. Ordregiver vil gennemføre særskilt udbud af de ydelser, der ikke er inkluderet i leverancen.
Afklaringsfasens justeringer og præciseringer er i overensstemmelse med Leveringsaftalens punkt 2.1 (afsnit 3) og punkt 4.1.1, hvoraf rammerne for afklaringsfasen fremgår. Disse justeringer må anses for forventelige og ikke væsentlige i denne type it-projekt.
Reduktionen i scopet af leverancen udgør ikke en væsentlig ændring i forhold til det oprindeligt udbudte CRM-system, idet kontraktens karakter ikke er væsentlig forskellig fra den oprindeligt udbudte, hvilket også kan ses ved, at der ikke er sket ændringer i de oprindeligt opstillede mindstekrav til løsningen. Justeringerne har efter ordregivers opfattelse heller ikke medført, at andre leverandører end den valgte ville have haft interesse i at afgive tilbud på løsningen.
Det er således ordregivers opfattelse, at udbudspligten er afløftet ved anvendelse af SKI-rammeaftalen, og at de foretagne justeringer ikke har et omfang, der aktiverer en fornyet udbudspligt. Denne bekendtgørelse indrykkes for det tilfælde, at ordregivers vurdering måtte vise sig fejlagtig.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Delta Park 40
Vallensbæk Strand
2665
Danmark
NUTS-kode: DK012
Del VI: Supplerende oplysninger
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41711500
E-mail: kfst@kfst.dk