Beskrivelse
:
I: Baggrund og formål: Domstolsstyrelsen (DSS) udbyder Kontrakt om applikationsvedligeholdelse, videreudvikling og support af DSI-Applikationerne, som består af flere underliggende it-systemer og tilhørende støttesystemer. DSI-Applikationerne håndterer domsbehandling af typerne straffe, skifte og civil. Støttesystemerne sikrer integration med domstolenes øvrige systemer og eksterne interessenter. DSS servicerer omkring 2.500 brugere internt i de Danske Domstole, herunder Færøerne og Grønland, samt mange eksterne brugere, fx advokater og lign., der har brug for at tilgå retsligt information via de services, som DSS stiller til rådighed. Kontrakten omfatter ca. 40 applikationer, herunder fagsystemer, integrationer, softwarepakker og støttesystemer mv., og der er tale om både standard og egenudviklede systemer, jf. udbudsmaterialets bilag 3. Applikationerne omfattet af kontrakten har stor samfundskritikalitet. DSS ønsker bl.a. derfor at opnå en sikker, stabil, tidssvarende og kosteffektiv levering af ydelserne. II: Hovedydelser: Udbuddet omfatter følgende hovedydelser: 1) Transition Ind, bl.a. gennemførelse af sikker og stabil overtagelse af ydelserne (inden for begrænset tid), herunder projektstyring, etablering af transitionsorganisation, overtagelse af viden fra afgivende leverandør og gennemførelse af hypercareperiode. 2) Løbende Ydelser -Applikationsvedligeholdelse, bl.a. configuration-, patch-, og release- og deployment-management, jf. Bilag 4.d (Operationelle Processer) - Support, bl.a. ansvar for håndtering af incidents, problems, service requests, brugeradministration, jf. Bilag 4.d (Operationelle Processer), med henblik på at sikre høj tilgængelighed for brugerne. 3) Bestillingsydelser, bl.a. konsulent- og videreudviklingsydelser 4) Tværgående ydelser, bl.a. rettidig, overskuelig, korrekt rapportering og dokumentation. 5) Transition Ud og øvrige ophørsydelser, bl.a. ifm. hjemtagelse og/eller nedtagelse, ved kontraktophør eller ved overdragelse til ny leverandør.