Fakta om udbudet
Udbyder
DOMI Bolig
Fjernaflæste målere samt forbrugsregnskab og kundeservice
DOMI Bolig
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
35432027
Tornøegade 12
Odder
8300
Danmark
Kontaktperson: Ole Hvid Jensen
E-mail: ohj@domibolig.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.domibolig.dk
Del II: Genstand
Fjernaflæste målere samt forbrugsregnskab og kundeservice.
DOMI ønsker at etablere et ensartet og brugervenligt forbrugsafmålingssystem på tværs af boligorganisationens afdelinger, som dels sikrer korrekt og rettidig aflæsning og afregning af den enkelte beboelsesenheds vand- og varmeforbrug og som dels gennem simple visualiseringer gør den enkelte beboer bevidst om sit forbrug.
Med henblik på at imødekomme dette har DOMI igangsat nærværende udbud vedr. levering og installering af fjernaflæste brugsvandsmålere og varmefordelingsmålere på radiatorer samt varmtvandsmålere. Omfattet af den udbudte kontrakt er tillige løbende aflæsning og levering af forbrugsdata i form af vand- og varmeregnskaber samt brugervenlig og overskuelig visualisering af forbrug i form af såvel en webbaseret løsning som en applikation til brug for smartphones. Herudover skal den valgte leverandør levere kontrolsystem, drift og vedligehold af målerne samt kundeservice i forhold til håndtering af beboerforespørgsler/-klager. Løbetid af kontrakt er som udgangspunkt 12 år.
Odder, Hou, Saksild, Gylling, Hundslund, Malling og Beder.
Udbuddet omfatter indkøb fjernaflæste varmefordelingsmålere, fjernaflæste brugsvandsmålere (varmt vand) og fjernaflæste brugsvandsmålere (koldt vand) til DOMI Boligs 26 afdelinger. Leverandøren af målerne skal foretage levering, montering og afprøvning af de indkøbte målere, ligesom leverandøren skal levere al drift og vedligehold, herunder etablering af kontrolsystem, af målerne mod betaling af et fast årligt honorar. Leverandøren skal på baggrund af målerdata udarbejde forbrugsregnskaber og flytteopgørelser, ligesom leverandøren skal levere en webportal til DOMIs administrations håndtering af forbrugsregnskaber samt til visualisering af forbrug for DOMIs beboere. Visualisering skal ligeledes leveres i form af en app til smartphones/tablets. Leverandøren skal herudover yde kundeservice til såvel DOMIs administration/drift/beboere ifht. måleraflæsning, forbrugsregnskaber, webportal og app, ligesom leverandøren skal forestå instruktion af DOMIs administration i brug af webportal.
Udbuddet indeholder en frivillig option på levering, montering, drift, vedligehold og visualisering af fugt- og temperaturmåling. Optionen indgår ikke i beregning af den samlede tilbudte pris, og der evalueres dermed ikke på den afgivne optionspris.
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på www.domibolig.dk/nyheder Det elektroniske ESPD-dokument tilgås ved upload af udbudsmaterialets XML-fil til denne webside: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome (Vejledning findes på: http://bedreudbud.dk/sites/bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/vejledning_eespd.pdf). Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Fjernaflæste målere samt forbrugsregnskab og kundeservice
Del VI: Supplerende oplysninger
Som konsekvens af uhensigtsmæssige mindstekrav, ser DOMI sig desværre nødsaget til at aflyse udbudsbekendtgørelse 2016/S 121-214537 vedr. fjernaflæste målere og forbrugsregnskab og kundeservice. Det forventes at udbuddet vil blive offentliggjort via bekendtgørelse i TED snarest muligt efter en gennemgang og revidering af udbudsmaterialet.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35278800
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk