23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 128-229595
Offentliggjort
06.07.2016
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Digitaliseringsstyrelsen

Næste generation national digital identitets- og signaturløsning for erhvervsbrugere i Danmark


Digitaliseringsstyrelsen

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Digitaliseringsstyrelsen
34051178
Landgreven 4, Postboks 2193
København
1017
Danmark
Kontaktperson: Per Faarup
E-mail: ndis@digst.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/NemID/NemID-naeste-generation

Internetadresse for køberprofilen: http://www.digst.dk/Servicemenu/English/Digitisation/Digital-Signature/Next-Generation-Digital-Signature

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Næste generation national digital identitets- og signaturløsning for erhvervsbrugere i Danmark.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Digitaliseringsstyrelsen udbyder udvikling, drift og vedligeholdelse af den digitale identitets- og signaturløsning i Danmark til erhvervsbrugere.

Løsningen skal bruges af offentlige myndigheder såvel som offentlige og private virksomheder og organisationer. Løsningen skal kunne udstede sikre identiteter til personer, som kan agere på vegne af en myndighed, virksomhed eller en organisation, herunder signere på vegne af disse. Derudover skal løsningen kunne understøtte brugeradministration.

Løsningen skal indeholde systemintegrationsfunktionalitet som sikrer tilpasning til og integration i det omkringliggende systemlandskab.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Løsningen forventes at bestå af følgende funktionaliteter:

— Erhvervsrettet identifikation og autentifikation, herunder håndtering af den samlede livscyklus for identiteter og deres akkreditiver.

— Avanceret elektronisk signatur med henblik på at understøtte sikker håndtering af elektronisk signering af dokumenter/data.

— Klientfunktionalitet med henblik på at håndtere brugervendt funktionalitet og anvendelse i forbindelse med log-in og signering.

— Certificeringscenter funktionalitet med henblik på at understøtte Public Key Infrastructure (PKI) i løsningen.

— Systemintegrationsfunktionalitet for at sikre at ovenfor nævnte funktionaliteter kan tilpasses til og integreres i det omkringliggende systemlandskab.

Hovedvægten i udviklingsopgaven forventes at vedrøre integration med eksisterende komponenter i markedet. Herudover forventes det, at der skal udvikles en integration til den kommende nationale digitale identifikations- og signaturløsning for borgere.

 

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
01/06/2017

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Med denne forhåndsmeddelelse opfordres potentielle dialogparter til at anmode om deltagelse i en markedsdialog om den nævnte løsning.

Dialogmøder forventes afholdt i perioden sept./okt. 2016. Potentielle dialogparter bedes anmelde deres interesse på mail til ndis@digst.dk senest den 15.8.2016 sammen med en kort beskrivelse af erfaringer med projekter af lignende karakter inden for enten den offentlige, finansielle eller tilsvarende sektorer, samt kontaktoplysninger til referenceperson på kundesiden.

Der tages forbehold for at reducere antallet, såfremt der modtages et større antal anmodninger om deltagelse i markedsdialog.

Dialogen afholdes som udgangspunkt på dansk. Engelsk tilbydes hvis ønsket.

Møderne kan tilrettelægges således, at en leverandør på samme dag kan deltage i markedsdialogen vedrørende identitets- og signaturløsningen for borgere.

 

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/07/2016

Send til en kollega

0.031