23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 126-225256
Offentliggjort
04.07.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Slots- og Kulturstyrelsen

Udbud af IT konsulentydelser til Koncerninformationsløsning


Slots- og Kulturstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Slots- og Kulturstyrelsen
H.C. Andersens Boulevard 2
København
1553
Danmark
Kontaktperson: Christina Bysted Bang
Telefon: +45 33926220
E-mail: cby@slks.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.slks.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://slks.dk/om-slots-og-kulturstyrelsen/udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Fritid, kultur og religion

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af IT konsulentydelser til Koncerninformationsløsning.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Overordnet består opgaven i at Leverandøren skal levere konsulenter, der kan løse opgaven med at vedligeholde og videreudvikle Slots- og Kulturstyrelsens koncerninformationsløsning(KIL). KIL består af en rapporteringsportal og et underliggende datawarehouse, samt en budgetløsning, der er integreret i rapporteringsportalen.

Hovedopgaven for leverandøren vil være at integrere KIL i Slots-og Kulturstyrelsens nye it-miljø. Opgaverne vil eksempelvis være at tilføje nye dataforbindelser fra centrale it-systemer, der endnu ikke er implementeret, optimere eksisterende datamodeller, samt forbedre og udvikle rapporter. Konsulenterne skal tage ejerskab for koncerninformationsløsningen og fokusere på både videreudvikling og en stabil drift. Der ønskes 2 Datawarehouse-konsulenter samt en SharePoint-konsulent.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Ordregivers adresse.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se under II.1.4) — samt mere uddybende i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Begrænsning af ansøgere sker ud fra, hvem der har dokumenteret de mest relevante erfaringer i forhold til de ydelser kontrakten omfatter. Begrænsningen sker på baggrund af ansøgerens beskrivelse i ESPD del IV, punkt C, nr. 1b.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Option på forlængelse i 2 x 12 måneder.

Option på tilkøb af yderligere en fast Datawarehouse- og/eller Sharepoint-konsulent.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Kontrakten er ikke opdelt i delaftaler, da ordregiver vurderer, at kontraktens ydelser og sammenhæng alene gør den egnet til at blive udført af én leverandør.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1. Den økonomiske aktør skal oplyse den samlede omsætning i det senest disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Den endelige dokumentation skal være attesteret af en registreret eller statsautoriset revisor.

Oplyses i ESPD del IV, punkt nr. B, nr. 1a.

2. Den økonomiske aktør skal oplyse soliditetsgraden fra det senest disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger, Den endelige dokumentation skal være attesteret af en registreret eller statsautoriseret revisor.

Oplyses i ESPD del IV, Punkt B, nr. 4

Såfremt tilbud indgives af et konsortium, så skal deltagerne i konsortiet ved tildeling af kontrakt, have udpeget en bemyndiget i forhold til ordregiver, samt hæfte ubegrænset og solidarisk for kontraktens opfyldelse.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

1.Der kræves en omsætning på minimum 8 000 000 DKK i det senest disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgers og de andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, Ved sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal hver af de deltagende virksomheder have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

2. Der kræves en soliditetsgrad på minimum 5 % i det seneste regnskab. Soliditetsgraden beregnes som ansøgers samlede egenkapitals værdi i forhold til virksomhedens samlede aktiver. Soliditetsgraden udregnes som (samlede egenkapitals værdi/samlede aktiver) x 100 lig soliditetsgrad. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandør eller enheder inden for den samme koncern, herunder moder-, søster eller datterselskaber), beregnes soliditetsgraden som ansøgers og de andre enheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Den økonomiske aktør skal udarbejde en referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne, omsætningen for leverancen, tidspunktet for leverancen samt modtageren af leverancen. Oplyses i ESPD del IV, punkt C, nr. 1b.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Den økonomiske aktør skal kunne dokumentere mindst 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der gøres opmærksom på, at det er en forudsætning for Ordregiver, at de tilbudte konsulenter kan sikkerhedsgodkendes inden kontraktunderskrift.

Iøvrigt henvises til udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 29/07/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Arbejdssprog og kontraktsprog er dansk.

Tilbudsgiver skal udfylde ESPD Del II afsnit D om underleverandører.

Ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiveren skal anføre oplysninger herom i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD).

Der gøres særligt opmærksom på, at visse af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudsloven § 136 (Udelukkelse pga. interessekonflikt, udelukkelse pga. konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse og udelukkelse pga. afgivelse af groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller ikke at være i stand til at fremlægge den endelige dokumentation).Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsprocessen, hvis der er tale om forhold ,der er angivet i udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 2 og nr. 7.

En økonomisk aktør, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde dokumentation for udelukkelse samt udvælgelseskriterierne, skal kun udfylde ét ESPD. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregivermodtager vedkommendes eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt ESPD med de oplysninger, der kræves i Del II-IV samt Del VI.

Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af formularen.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

Klage over ikke at have fået tildelt kontrakt skal indgives inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Senest samtidig med klagens indgivelse til Klagenævnet, skal klageren underrette ordregiver om, at der er

indgivet klage, samt hvorvidt det er sket i stand still perioden, jf. lovens § 6 stk. 4. Dette kan lettest ske ved, at klageren sender eller mailer en kopi af klagen med bilag til ordregiverne. Klagenævnet har brug for at vide, at klageren har underrettet ordregiver, og klageren skal derfor sende en kopi af underretningen til Klagenævnet.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/06/2016

Send til en kollega

0.05