Yderligere oplysninger
:
Ordregiver anvender i dette udbud en evalueringsmodel benævnt procentmodellen. I denne model sker sammenstillingen af bedømmelserne af pris og kvalitet ved, at procentvise forskelle i tilbudspriser sammenvægtes med procentvise forskelle i point for kvalitet. Tilbudspriserne omregnes til procentvise forskelle i forhold til laveste pris. Kvalitetspoint omregnes til procentvise forskelle i forhold til tilbuddet med bedste kvalitet. De opgjorte procentvise forskelle ganges dernæst med de valgte vægtprocenter jf. punkt 5.2. Tilbuddet med den laveste sammenvægtede procentforskel vinder udbuddet. Beregningen foretages med 2 decimaler. I udbudsbetingelsernes punkt 5.3 er et regneeksempel på anvendelse af modellen. For yderlig information om procentmodellen henvises til Konkurrence- og forbrugerstyrelses vejledning ”Evalueringsmodeller – Praktisk vejledning til offentlige indkøbere”. Tildeling af kontrakten til ”det økonomisk mest fordelagtige tilbud”, vil ske på baggrund af tildelingskriteriet ”bedste forhold mellem pris og kvalitet” med de nedenfor listede underkriterier med tilhørende vægtninger: Underkriterium Vægtning i procent Pris 20 % Kvalitet 80 %Evaluering af prisen foretages på baggrund af det af tilbudsgivers udfyldte bilag 4, Vederlag og betalingsplan. Pris vægter 20 % i evalueringen. Evalueringsprisen opgøres som en samlet teknisk tilbudssum beregnet over den samlede kontraktperiode inkl. optioner. Den samlede pris for optionsårene 7-8 samt priser på øvrige optioner indregnes med en vægt på 75 % ved beregningen af den samlede evalueringstekniske tilbudssum. Prisen omregnes til procentvise forskelle i forhold til tilbuddet med laveste pris og ganges herefter med 20%. Bemærk: En ikke-udfyldt post eller en post udfyldt med tegn eller bogstaver i Vederlag og betalingsplan (bilag 4) vil af ordregiver blive erstattet af den højst tilbudte pris + 50 % på den specifikke post. Underkriteriet Kvalitet (80 %)Underkriteriet Kvalitet er opdelt i delkriterierne Funktionalitet og Brugeroplevelse med en indbyrdes vægtning på henholdsvis 40 % og 60 %. Summen af de vægtede point givet ved henholdsvis Funktionalitet og Brugeroplevelse omregnes til procentvise forskelle i forhold til tilbuddet med bedste kvalitet og ganges dernæst med 80 %.FunktionalitetFunktionalitet evalueres med baggrund i tilbudsgivers besvarelse af evalueringskravene (E-krav) i Besvarelse af evalueringskrav (bilag 6).Tilbudsgiver besvarer hvert evalueringskrav i bilag 6. I bilag 6 kan der for enkelte evalueringskrav være henvisning til andre bilag, hvor besvarelsen i stedet skal indsættes. Det fremgår ligeledes af bilag 6, hvad der for de enkelte evalueringskrav vægter positivt. Den samlede vægt af alle evalueringskrav er 100 %.Hvert evalueringskrav evalueres ud fra besvarelsen som tilbudsgiver har angivet i bilag 6 (eller i bilag der her er henvist til). Ved besvarelsen af evalueringskravene gives point fra 0-10 i forhold til nedenstående skema.POINT-SKEMA – FUNKTIONALITETPoint Beskrivelse10 Leverandørens besvarelse vurderes som værende fremragende beskrivelser, der demonstrerer udtømmende besvarelse af kriterierne9 Leverandørens besvarelse vurderes som værende fortrinlige beskrivelser, der medenkelte undtagelser opfylder kriterierne8 Leverandørens besvarelse vurderes som værende meget tilfredsstillende beskrivelser, der med få undtagelser opfylder kriterierne7 Leverandørens besvarelser vurderes som værende tilfredsstillende beskrivelser, der i nogen grad opfylder kriterierne6 Leverandørens besvarelser vurderes som værende nogenlunde tilfredsstillendebeskrivelser, der demonstrerer en vis grad af opfyldelse af kriterierne5 Leverandørens besvarelser vurderes som værende moderat tilfredsstillendebeskrivelser, men med enkelte mangler i opfyldelsen af kriterierne4 Leverandørens besvarelser vurderes som værende mindre tilfredsstillendebeskrivelser, der i begrænset omfang opfylder kriterierne3 Leverandørens besvarelser vurderes som værende minimalt tilfredsstillendebeskrivelser, der demonstrerer, en række mangler i opfyldelsen af kriterierne2 Leverandørens besvarelser vurderes som værende utilstrækkelige beskrivelser, der demonstrerer sporadisk opfyldelse af kriterierne1 Leverandørens besvarelser vurderes som værende meget utilstrækkelige beskrivelser, der demonstrerer minimal acceptabel grad af opfyldelse af kriterierne0 Manglende besvarelse<span style="font-size: inherit;">Brugeroplevelse</span>Brugeroplevelsen indgår som en del af ordregivers kvalitetsevaluering i form af en ’live’ brugertest af det tilbudte pladsanvisningssystem. Tilbudsgiver skal i forbindelsen med brugertesten stille et ’live demosystem’ til rådighed for den af ordregiver udpegede brugertestgruppe. Med ’live demosystem’ forstås en version af det af tilbudsgivers tilbudte pladsanvisningssystem opsat og konfigureret med data sådan, at brugertestgruppen har mulighed for at teste Test Casene beskrevet i bilag B. ’Live demosystemet’ skal være opsat på en måde, så der ikke er integration eller kommunikeres ud/ind i systemet, f.eks. til datatræk eller breve til forældre". Da ordregiver ikke ønsker at bidrage til brud på GDPR, må der i systemet ikke være mulighed for at tilgå rigtige persondata.Ordregiver videodokumenterer brugertesten, for at kunne dokumentere, at den testede funktionalitet modsvarer den funktionalitet, som leveres ved indgåelse af kontrakt.Brugertestgruppen består af repræsentanter fra følgende fagområder:• Økonomi• Pladsanvisning• Center for Dagtilbud og SkolerBrugertesten afholdes hos ordregiver medmindre andet aftales. Der skal for hver tilbudsgiver afsættes 1 arbejdsdag til brugertesten, hvor denne skal være til rådighed ved brug for support til brugertestgruppen, se foreløbig tidsplan i afsnit 2.3.Vejledninger til brug for gennemførelsen af test casene i bilag B skal som minimum være tilgængelige online for ordregiver dagen før testdagen.Brugeroplevelse evalueres ved, at en af ordregiver udvalgt brugergruppe på ’live demosystemet’ simulerer et antal ’dagligdagssituationer’ i Pladsanvisningen. ’Dagligdagssituationerne’ simuleres med baggrund i et antal Test Cases (bilag B). Det fremgår af de enkelte Test Cases, hvad der vægtes positivt. Test Casene er indbyrdes vægtet og repræsenterer samlet en vægtning på 100%.Efter hver gennemført Test Case bedømmer testeren brugeroplevelsen med et point fra 0 til 10 med baggrund i nedenstående skema.POINT-SKEMA - BRUGEROPLEVELSEPoint Beskrivelse10 Leverandørens system vurderes som værende fremragende, og til fulde opfylder kriterierne i testen9 Leverandørens system vurderes som værende fortrinlig og med enkelte undtagelser opfylder kriterierne i testen8 Leverandørens system vurderes som værende meget tilfredsstillende og med få undtagelser opfylder kriterierne i testen7 Leverandørens system vurderes som værende tilfredsstillende og i nogen grad opfylder kriterierne i testen6 Leverandørens system vurderes som værende nogenlunde tilfredsstillende, og i en vis grad demonstrerer opfyldelse af kriterierne i testen5 Leverandørens system vurderes som værende moderat tilfredsstillende, men med enkelte mangler i opfyldelsen af kriterierne i testen4 Leverandørens system vurderes som værende mindre tilfredsstillende og i begrænset omfang opfylder kriterierne i testen3 Leverandørens system vurderes som minimalt tilfredsstillende og demonstrerer en række mangler i opfyldelsen af kriterierne i testen2 Leverandørens system vurderes som værende utilstrækkeligt og kun sporadisk demonstrerer opfyldelse af kriterierne i testen1 Leverandørens system vurderes som værende meget utilstrækkelig og demonstrerer en minimal acceptabel grad af opfyldelse af kriterierne0 Gennemførelse af Test Case er ikke mulig<br><br><br>