23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 237-743614
Offentliggjort
08.12.2023
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Apparatur til automatisk udsåning af prøvematerialer (WASP) SLB Vejle


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik, Region Syddanmark
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
Telefon: +45 21157956
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Apparatur til automatisk udsåning af prøvematerialer (WASP) SLB Vejle

Sagsnr.: I-16405
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

2 stk WASP til Klinisk Mikrobiologi, til Sygehus Lillebælt

Klinisk Mikrobiologi,

Vejle Sygehus

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 6 233 335.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

DK-Vejle

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

2 stk. Wasp (Apparatur til automatisk udsåning af prøvematerialer) Inkluderet: Installation garanti og service I det første år. Automatisk Loop skifte Broth Inoculation modul og LIS opkoblet. WASP (x2) • udsorteringskarrusel (x2) • Hepa filter (x2) • Software automatisk loop skift (x2) LIS integr. Interface (x2) • Broth inoculate Modul (x2)

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Sygehus Lillebælt Vejle påtænker at anskaffe nyt udsånings-system med tilhørende software og service. Afdelingen har på nuværende tidspunkt 2 et udsånings-systemer, af fabrikatet WASP leveret af SSI Diagnostica A/S. Den nye anskaffelse skal erstatte 2 udslidte WASP-systemer forøge kapaciteten for derved at kunne efterkomme den øgede behov. Ved anskaffelsen lægges der vægt på kørselshastighed, indbygget software til forskellige medie og prøverør-typer, samt mulighed for opkobling til MADS.

Der ønskes anskaffet en 2 stk. WASP fra firmaet SSI Diagnostica. Udover kravet om pålidelig udsåning af kliniskeprøver stilles der derfor følgende krav til det nye system:

1) Det skal være muligt at få fremstillet brugerspecifikke udsånings-programmer (bl.a. tilendoskopskyllevæsker);

2) Systemet skal kunne håndtere eSwabs, faecalSwabs, selenite-rør og monovetteglas; ESWAB, MONOVETTE 10+8 ml, sterile spidsglas (NUNC) samt sterile spidsglas med gult låg til skopprøver (Sarstedt REF 62.9924.284)

3) Brugeren skal kunne tracke LOT-numre på medier anvendt i de enkelte kørsler, samt prøvenumre.

4) Systemet skal automatisk kunne modtage information om prøvetyper fra laboratoriesystemet, MADS;

5) Systemet skal kunne lave enkelt-strengsspredning, trekantspredning, full-spredning på hele plader (tilresistensmedier), samt andre brugerdefinerede udsåningsmønstre;

6) Systemet skal kunne håndtere biplader;

7) Systemet skal kunne afsætte 1 mikroliter, 10 mikroliter og 30 mikroliter på medier

8) Systemet skal anvende genanvendelige loops, for at spare på plastikaffald;

9) Systemet skal kunne sterilisere loops imellem de enkelte udsåede plader samt mellem strøgende påpladerne (for enkelt-stregspredning og trekantspredning)

10) Systemet skal kunne sortere pladerne efter udsåning i 4 forskellige stakke, for efterfølgende at kunneviderebehandle/inkubere pladerne efter KMAs instrukser

11) Systemet skal kunne sætte etikette på pladerne hvor prøvenummer, stregkode, dato-mærkning og klokkeslæt fremgår

12) Systemet skal kunne højdeindstille loops i forhold til de forskellige plademedier

13) Systemet skal via opkobling til MADS, kunne håndtere prøvetyper i vilkårlig rækkefølge, og samtidig kunne genkende hvilke udsåningsmønstre og pladetyper der skal anvendes.

Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Sygehus Lillebelt finder, at WASP-system fra firmaet SSI Diagnostica somdet eneste på markedet bedst opfylder de opstillede krav og anses for bedst til formålet. Klinisk MikrobiologiskAfdeling, Sygehus Lillebelt har derfor til hensigt at indgå kontrakt med firmaet SSI Diagnostica om leveringaf det nævnte system.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
09/11/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: SSI Diagnostica A/S
Postadresse: Herredsvejen 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 6 233 335.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 6 / 6 (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiskindkøbssystemer indgået. (3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i 4 / 4 standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/12/2023

Send til en kollega

0.032