23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.12.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udvikling Hærvejen

Udbud af grafisk og digital identitet til Hærvejen


Udvikling Hærvejen

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  Udvikling Hærvejen
Køberens retlige status :  Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Fritid, kultur og religion
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Udbud af grafisk og digital identitet til Hærvejen
Beskrivelse :  Den udbudte kontrakt omfatter levering og udvikling af: • Nyt visuelt udtryk for Hærvejen • Designguide • Design af analoge kort og guidebøger • Design og opsætning af powerpoint præsentation til Ordregiver • Design og udvikling af analogt hærvejspas • Website • App • Digital kortløsning Hærvejens fremtidige visuelle identitet skal være inspireret af og tydeligt formidle rutens historiske rødder, som en tusind år gammel færdselsvej for bønder, handlende, pilgrimme, studehandlere, konger og hære. ’Hær’ har ikke en militær betydning, men betyder mere ’hærskare’ i retning af alfar: her måtte alle færdes. Udbuddets omfang er yderligere beskrevet i udbudsmaterialets Bilag D_Leverancebeskrivelse. Der er en fast budgetramme på kr. 3.850.000 ekskl. moms for hele den udbudte kontrakt, som yderligere er opdelt i delbudgetter, som delleverancerne under kontrakten ikke må overskride. Tilbud der for hver delleverance, er dyrere end delbudgettet for delleverancen, vil således blive erklæret ukonditionsmæssige (uantagelige). Læs nærmere herom i udbudsmaterialets Bilag C_Udbudsbetingelser, pkt. 2.2. Ordregiver forbeholder sig ret til at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud. Ordregiver har i henhold til udbudslovens § 49, stk. 2, vurderet, om kontrakten kan opdeles i delkontrakter, men har vurderet, at det er mest hensigtsmæssigt af både praktiske og økonomiske årsager at samle kontraktens opgaver til udførelse af én leverandør.
Identifikator for proceduren :  3a81d70a-5d0c-4e96-a9f2-eb69cd69b87c
Intern identifikator :  198449
Type af procedure :  Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure :  No
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  79000000 Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Yderligere klassificering ( cpv ):  72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
Yderligere klassificering ( cpv ):  72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72420000 Internetudviklingstjenester
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  3,850,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger :  Hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder afgiver ansøgning sammen som konsortium), skal særskilt ESPD fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Det er i den forbindelse vigtigt, at hver konsortiedeltager underskriver deres ESPD elektronisk. Desuden skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte direkte, solidarisk og ubetinget for opfyldelsen af den udbudte kontrakt. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende en konsortieerklæring, der synliggør overfor Ordregiver at virksomhederne i sammenslutningen hæfter direkte, solidarisk og ubetinget for opfyldelsen af den udbudte kontrakt samt indeholder oplysning om hvem den fælles befuldmægtiget er. Ordregiver anbefaler tilbudsgiver at gøre brug af konsortieerklæringen der er en del af udbudsmaterialet, da den lever op til Ordregivers krav til en sådan. Ansøger kan basere sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen. Dette kan ske hvor ansøger ikke på egen hånd kan overholde Ordregivers minimumskrav til egnethed eller i tilfælde hvor ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen til brug for udvælgelsen. Ansøgningen skal indeholde et udfyldt ESPD for ansøger selv, samt et separat udfyldt ESPD for hver af de virksomheder, som ansøger baserer sig på. Det er i den forbindelse vigtigt, at hver støttende enhed underskriver deres ESPD elektronisk. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten fremsende på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) en støtteerklæring eller tilsvarende doku-mentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgiverens forpligtelser under den udbudte kontrakt. Ordregiver anbefaler tilbudsgiveren at gøre brug af den relevante støtteerklæring der er en del af udbudsmaterialet, da den lever op til Ordregivers krav til en sådan. Der skal ikke fremsendes et ESPD for underleverandører, hvis formåen ansøger, ikke baserer sig på. Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1, 2, 3 og 4, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiver udelukke en ansøger/tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren/tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for ansøgere etableret i det pågældende land. Ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten på anmodning fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil acceptere dokumentation, som er udstedt efter 1. juni 2023.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0000
Titel :  Udbud af grafisk og digital identitet til Hærvejen
Beskrivelse :  Den udbudte kontrakt omfatter levering og udvikling af: • Nyt visuelt udtryk for Hærvejen • Designguide • Design af analoge kort og guidebøger • Design og opsætning af powerpoint præsentation til Ordregiver • Design og udvikling af analogt hærvejspas • Website • App • Digital kortløsning Hærvejens fremtidige visuelle identitet skal være inspireret af og tydeligt formidle rutens historiske rødder, som en tusind år gammel færdselsvej for bønder, handlende, pilgrimme, studehandlere, konger og hære. ’Hær’ har ikke en militær betydning, men betyder mere ’hærskare’ i retning af alfar: her måtte alle færdes. Udbuddets omfang er yderligere beskrevet i udbudsmaterialets Bilag D_Leverancebeskrivelse. Der er en fast budgetramme på kr. 3.850.000 ekskl. moms for hele den udbudte kontrakt, som yderligere er opdelt i delbudgetter, som delleverancerne under kontrakten ikke må overskride. Tilbud der for hver delleverance, er dyrere end delbudgettet for delleverancen, vil således blive erklæret ukonditionsmæssige (uantagelige). Læs nærmere herom i udbudsmaterialets Bilag C_Udbudsbetingelser, pkt. 2.2. Ordregiver forbeholder sig ret til at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud. Ordregiver har i henhold til udbudslovens § 49, stk. 2, vurderet, om kontrakten kan opdeles i delkontrakter, men har vurderet, at det er mest hensigtsmæssigt af både praktiske og økonomiske årsager at samle kontraktens opgaver til udførelse af én leverandør.
Intern identifikator :  198449
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  79000000 Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed
Yderligere klassificering ( cpv ):  72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
Yderligere klassificering ( cpv ):  72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72420000 Internetudviklingstjenester
5.1.2  Udførelsessted
Yderligere oplysninger :  Jylland
5.1.3  Anslået varighed
Slutdato :  2024-12-31+01:00
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  3,850,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder afgiver ansøgning sammen som konsortium), skal særskilt ESPD fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Det er i den forbindelse vigtigt, at hver konsortiedeltager underskriver deres ESPD elektronisk. Desuden skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte direkte, solidarisk og ubetinget for opfyldelsen af den udbudte kontrakt. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende en konsortieerklæring, der synliggør overfor Ordregiver at virksomhederne i sammenslutningen hæfter direkte, solidarisk og ubetinget for opfyldelsen af den udbudte kontrakt samt indeholder oplysning om hvem den fælles befuldmægtiget er. Ordregiver anbefaler tilbudsgiver at gøre brug af konsortieerklæringen der er en del af udbudsmaterialet, da den lever op til Ordregivers krav til en sådan. Ansøger kan basere sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen. Dette kan ske hvor ansøger ikke på egen hånd kan overholde Ordregivers minimumskrav til egnethed eller i tilfælde hvor ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen til brug for udvælgelsen. Ansøgningen skal indeholde et udfyldt ESPD for ansøger selv, samt et separat udfyldt ESPD for hver af de virksomheder, som ansøger baserer sig på. Det er i den forbindelse vigtigt, at hver støttende enhed underskriver deres ESPD elektronisk. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten fremsende på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) en støtteerklæring eller tilsvarende doku-mentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgiverens forpligtelser under den udbudte kontrakt. Ordregiver anbefaler tilbudsgiveren at gøre brug af den relevante støtteerklæring der er en del af udbudsmaterialet, da den lever op til Ordregivers krav til en sådan. Der skal ikke fremsendes et ESPD for underleverandører, hvis formåen ansøger, ikke baserer sig på. Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1, 2, 3 og 4, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiver udelukke en ansøger/tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren/tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for ansøgere etableret i det pågældende land. Ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Dokumentation: Forud for tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten på anmodning fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil acceptere dokumentation, som er udstedt efter 1. juni 2023.
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Løsningsbeskrivelse
Vægtning (procentdel, præcis) :  40
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Kvalifikationer og leveringssikkerhed
Vægtning (procentdel, præcis) :  40
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.12  Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten :  Udvikling Hærvejen
Organisation, der udfører betalingen :  Udvikling Hærvejen
Organisation, der undertegner kontrakten :  Udvikling Hærvejen
6.  Resultater
Værdien af alle de kontrakter, der tildeles i denne bekendtgørelse :  3,850,000 DKK
6.1  Resultat delkontrakt-ID :  LOT-0000
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2  Oplysninger om vinderne
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  ORG-37795526
Postadresse :  Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Vestjylland ( DK041 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Klagenævnet for Udbud
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  ORG-10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Udvikling Hærvejen
Registreringsnummer :  42352063
Postadresse :  Prinsens Alle 5
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Horten Advokatpartnerselskab
E-mail :  mad@horten.dk
Telefon :  +4552344398
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der undertegner kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Advise A/S
Den økonomiske operatørs størrelse :  sme
Registreringsnummer :  20212209
Postadresse :  Gammel Kongevej 3E
By :  København V
Postnummer :  1610
Land :  Danmark
Telefon :  +45 33 42 21 00
Denne organisations roller :
Tilbudsgiver
8.1  ORG-0005
Officielt navn :  Mercell Holding ASA
Registreringsnummer :  980921565
Postadresse :  Askekroken 11
By :  Oslo
Postnummer :  0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Oslo ( NO081 )
Land :  Norge
Kontaktpunkt :  eSender
Telefon :  +47 21018800
Fax :  +47 21018801
Internetadresse :  http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  af02f616-7294-4693-ab1d-f400e3f0a794 -  01
Formulartype :  Resultater
Bekendtgørelsestype :  Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-12-06Z 14:37:26Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00746164-2023
EUT-S-nummer :  237/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-12-08Z

Send til en kollega

0.047