Yderligere oplysninger
:
I sin helhed håndteres udbudsforretingen digitalt via EU-Supply. Det betyder, at alt relevant materiale, herunder udbudsmaterialet, ændringer i udbudsmaterialet, spørgsmål og svar mv. bliver håndteret og publiceret vis EU-Supply under ”igangværende udbud”. Ansøger skal som sin ansøgning udfylde og indgive et ESPD, som foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som ansøgeren baserer sig på. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele delaftalerne til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens §§ 11. Banedanmark kan kræve fremlæggelse af dokumentation på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen, såfremt det skønnes nødvendigt. Banedanmark vil udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsprocessen, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, som udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-3 og nr. 5, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 1. Såfremt tilbudsgiver findes at være omfattet af en udelukkelsesgrund, har tilbudsgiver mulighed for at iværksætte en procedure om ”self-cleaning”, jf. udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10. Banedanmark kan anmode tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbud efter forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 76, stk. 4, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Det fremgår af pkt. II.1.5) og II.2.6), at Ordregiverne for alle tre (3) delaftaler har estimeret værdienerne af det samlede, maksimale forbrug under delaftalerne til DKK 20.000.000,00. Den i pkt. II.1.5) og II.2.6) angivne værdi er alene et udtryk for det forventede, maksimale aftag på delaftalerne. Det bemærkes i den forbindelse, at denne værdi er baseret på Ordregivernes bedste skøn ud fra tidligere og fremtidige forbrug samt kendskab til markedet på tidspunktet for offentliggørelse. Det samlede forbrug anslås at være DKK 16.000.000,00 i hele delaftalernes løbetid inklusive optioner på forlængelse. Det anslåede og maksimale forbrug for de enkelte delaftaler er: Delaftale 1: Anslået forbrug: 10.000.000 DKK Maksimale forbrug: 12.500.000 DKK Delaftale 2: Anslået forbrug: 2.000.000 DKK Maksimale forbrug: 2.500.000 DKK Delaftale 3: Anslået forbrug: 4.000.000 DKK Maksimale forbrug: 5.000.000 DKK Det gøres opmærksom på, at udbuddet er omfattet af art. 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576. Bestemmelsen indeholder et forbrug mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russiske kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere art. 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiverne forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, fx ved at kræve dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.