23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 119-211811
Offentliggjort
22.06.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www.affaldvarme.dk/udbud

Anmodning om deltagelse

Til
07.07.2016 Kl. 12:00

Udbyder

AffaldVarme Aarhus, Teknik og Miljø, Aarhus Kommune

Vindere

Valgt firma

(22.12.2016)
FLSmidth A/S
Klostermarken 6
9550 Mariager

AffaldVarme Aarhus - Emissionsmåleudstyr til linje 1, 2 og 4


AffaldVarme Aarhus, Teknik og Miljø, Aarhus Kommune

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
AffaldVarme Aarhus, Teknik og Miljø, Aarhus Kommune
Bautavej 1
Aarhus V
8210
Danmark
Kontaktperson: Kenneth Egeskov
E-mail: keep@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.aarhus.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.affaldvarme.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
COWI A/S
Jens Chr. Skous Vej 9
Århus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Astrid Kragh
Telefon: +45 56406804
E-mail: aker@cowi.com
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.cowi.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

AffaldVarme Aarhus — Emissionsmåleudstyr til linje 1, 2 og 4.

 

Sagsnr.: A051855
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38433200
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Entreprisen omfatter:

— Emissionsmåleudstyr

— Emissionsmålehus med køling.

Kontrakten omfatter; projektering, indkøb, transport, montage, idriftssættelse, dokumentation mm.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38420000
42160000
42164000
42390000
51100000
45310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Ølstedvej 20, Lisbjerg, 8200 Aarhus N.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 14/11/2016
Slut: 15/11/2017
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver forventer at udvælge 3 og maks. 5 ansøgere til at deltage, med henblik på at fremme konkurrencen gennem et passende antal økonomiske aktører, som anses for kvalificerede til at udføre den udbudte kontrakt. Ansøgerne vil blive udvalgt efter ordregivers gennemgang af ansøgernes tekniske og økonomiske kapacitet herunder med særlig fokus på relevante referencer, som dokumenterer ansøgernes forudsætninger for at kunne opfylde kontrakten.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Se beskrivelser i udbudsmaterialet.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ansøgning om deltagelse fremsende på email til Astrid Kragh jf. punkt I.3)

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den vindende tilbudsgiver fremsende en erklæring om at deltagerne i sammenslutningen påtager sig solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse og ansvar og udpeger en fælles befuldmægtiget.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøgere skal udfylde ESPD elektronisk, herunder Del II og III.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgere skal udfylde ESPD elektronisk, herunder Del IV, A og B.

Ansøgere skal levere oplysninger om omsætning, egenkapital og soliditet for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Har virksomheden ikke eksisteret i 3 år, leveres dog kun oplysninger for de regnskabsår der er afsluttet og desuden oplyses etableringsåret for virksomheden. I det omfang der mangler felter i ESPD, kan ansøger vedlægge oplysningerne i separat dokument.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøgere med negativ egenkapital vil ikke komme i betragtning.

Den vindende tilbudsgiver skal fremsende forsikringscertifikat.

Ansøgere med gæld til det offentlige på mere end 50 000 DKK vil ikke komme i betragtning. Erklæring herom skal afgives af den vindende tilbudsgiver

Erklæringen kan afgives på formular som kan downloades fra Aarhus kommunes hjemmeside: http://www.aarhus.dk/erhverv/for-leverandoerer.aspx

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgere skal udfylde ESPD elektronisk, herunder Del IV, C.

Der ønskes referenceliste omhandlende tilsvarende udstyr, som er leveret/kontraheret indenfor de seneste 5 år. Referencerne skal være relevante for den udbudte kontrakt, og der skal anføres oplysninger om opgavens sted, omfang af udstyr/økonomisk størrelse og årstal for driftssætning.

I det omfang der mangler felter i ESPD, kan ansøger vedlægge oplysningerne i separat dokument.

Hvis ansøger baserer sig på andres ressourcer, herunder koncerninternes selskaber eller samarbejdspartnere/underleverandører, skal der medsendes dokumentation for, at ansøger kan råde over disse ressourcer, i form af en udfyldt og underskrevet ESPD-formular vedrørende Del II, afsnit A og B samt Del III for og af den/de enhed(er), som ansøgeren baserer sig på, ligesom Del IV, afsnit C skal udfyldes på den ansøgendes ESPD-formular.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

 

Ordregiver vil udvælge de ansøgere, som er bedst egnet, og herunder lægge vægt på, at ansøgerne har leveret tilsvarende leverancer.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Kontrakten vil indeholde krav om en sikkerhedsstillelse på 15 % af entreprisesummen, jf. ABT 93 med Aarhus Kommunes præciseringer og fravigelser.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Iht. ABT 93 med Aarhus Kommunes præciseringer og fravigelser.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Opgaven skal udføres i totalentreprise med en hovedentreprenør, som er ansvarlig for hele opgavens udførelse.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Se kontraktudkastet i udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/07/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 14/07/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 5 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klage over manglende udvælgelse (prækvalifikation)

skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver

har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klage, som ikke

vedrører manglende prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud senest 45 kalender dage efter

at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen

regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/06/2016

Send til en kollega

0.046