Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Udbyder
AffaldVarme Aarhus, Teknik og Miljø, Aarhus Kommune
Vindere
Valgt firma
(22.12.2016)
FLSmidth A/S
Klostermarken 6
9550 Mariager
AffaldVarme Aarhus - Emissionsmåleudstyr til linje 1, 2 og 4
AffaldVarme Aarhus, Teknik og Miljø, Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
Bautavej 1
Aarhus V
8210
Danmark
Kontaktperson: Kenneth Egeskov
E-mail: keep@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aarhus.dk
Jens Chr. Skous Vej 9
Århus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Astrid Kragh
Telefon: +45 56406804
E-mail: aker@cowi.com
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.cowi.dk
Del II: Genstand
AffaldVarme Aarhus — Emissionsmåleudstyr til linje 1, 2 og 4.
Entreprisen omfatter:
— Emissionsmåleudstyr
— Emissionsmålehus med køling.
Kontrakten omfatter; projektering, indkøb, transport, montage, idriftssættelse, dokumentation mm.
Ølstedvej 20, Lisbjerg, 8200 Aarhus N.
Se udbudsmaterialet.
Ordregiver forventer at udvælge 3 og maks. 5 ansøgere til at deltage, med henblik på at fremme konkurrencen gennem et passende antal økonomiske aktører, som anses for kvalificerede til at udføre den udbudte kontrakt. Ansøgerne vil blive udvalgt efter ordregivers gennemgang af ansøgernes tekniske og økonomiske kapacitet herunder med særlig fokus på relevante referencer, som dokumenterer ansøgernes forudsætninger for at kunne opfylde kontrakten.
Se beskrivelser i udbudsmaterialet.
Ansøgning om deltagelse fremsende på email til Astrid Kragh jf. punkt I.3)
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den vindende tilbudsgiver fremsende en erklæring om at deltagerne i sammenslutningen påtager sig solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse og ansvar og udpeger en fælles befuldmægtiget.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere skal udfylde ESPD elektronisk, herunder Del II og III.
Ansøgere skal udfylde ESPD elektronisk, herunder Del IV, A og B.
Ansøgere skal levere oplysninger om omsætning, egenkapital og soliditet for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Har virksomheden ikke eksisteret i 3 år, leveres dog kun oplysninger for de regnskabsår der er afsluttet og desuden oplyses etableringsåret for virksomheden. I det omfang der mangler felter i ESPD, kan ansøger vedlægge oplysningerne i separat dokument.
Ansøgere med negativ egenkapital vil ikke komme i betragtning.
Den vindende tilbudsgiver skal fremsende forsikringscertifikat.
Ansøgere med gæld til det offentlige på mere end 50 000 DKK vil ikke komme i betragtning. Erklæring herom skal afgives af den vindende tilbudsgiver
Erklæringen kan afgives på formular som kan downloades fra Aarhus kommunes hjemmeside: http://www.aarhus.dk/erhverv/for-leverandoerer.aspx
Ansøgere skal udfylde ESPD elektronisk, herunder Del IV, C.
Der ønskes referenceliste omhandlende tilsvarende udstyr, som er leveret/kontraheret indenfor de seneste 5 år. Referencerne skal være relevante for den udbudte kontrakt, og der skal anføres oplysninger om opgavens sted, omfang af udstyr/økonomisk størrelse og årstal for driftssætning.
I det omfang der mangler felter i ESPD, kan ansøger vedlægge oplysningerne i separat dokument.
Hvis ansøger baserer sig på andres ressourcer, herunder koncerninternes selskaber eller samarbejdspartnere/underleverandører, skal der medsendes dokumentation for, at ansøger kan råde over disse ressourcer, i form af en udfyldt og underskrevet ESPD-formular vedrørende Del II, afsnit A og B samt Del III for og af den/de enhed(er), som ansøgeren baserer sig på, ligesom Del IV, afsnit C skal udfyldes på den ansøgendes ESPD-formular.
Ordregiver vil udvælge de ansøgere, som er bedst egnet, og herunder lægge vægt på, at ansøgerne har leveret tilsvarende leverancer.
Kontrakten vil indeholde krav om en sikkerhedsstillelse på 15 % af entreprisesummen, jf. ABT 93 med Aarhus Kommunes præciseringer og fravigelser.
Iht. ABT 93 med Aarhus Kommunes præciseringer og fravigelser.
Opgaven skal udføres i totalentreprise med en hovedentreprenør, som er ansvarlig for hele opgavens udførelse.
Se kontraktudkastet i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klage over manglende udvælgelse (prækvalifikation)
skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver
har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klage, som ikke
vedrører manglende prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud senest 45 kalender dage efter
at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen
regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk