Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
EU-udbud af rammeaftale vedrørende tøjvask for borgere i eget hjem i Aarhus Kommune
(21.09.2016)
Berendsen Textil Service A/S
Kirstinehøj 3
2770 Kastrup
EU-udbud af rammeaftale vedrørende tøjvask for borgere i eget hjem i Aarhus Kommune
(21.09.2016)
De Forende Dampvaskerier
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Opdateringer
VI.3)
I stedet for:
Læses:
Følgende indsættes:
1. Verifikation af ESPD'ets Del III — Udelukkelsesgrunde:
Verifikation af afgivne oplysninger om Udelukkelsesgrunde sker ved at tilbudsgiver fremlægger en serviceattest med tilhørende samtykkeerklæring til indhentelse af straffeattest hos Kriminalregistret. For oplysninger om hvordan serviceattesten bestilles, henvises der til følgende hjemmesiden: https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
2.Verifikation af oplysninger i ESPD'ets Del IV — Udvælgelseskriterier.
Verifikation af afgivne oplysninger om udvælgelseskriterier kan ske på følgende måde:
— Økonomisk og finansiel formåen kan ske gennem årsregnskaber
— Tilbudsgiverens kan ved en erklæring dokumentere tilbudsgivers samlede omsætning inden for det udbudte område
— Der er ikke krav om, at oplysninger om referencer skal verificeres. Det følger af svar fra Konkurrence og Forbrugerstyrelsen, jf. http://bedreudbud.dk/spoerg-eksperterne
EU-udbud af rammeaftale vedrørende tøjvask for borgere i eget hjem i Aarhus Kommune
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Rådhuspladsen 2
Aarhus
8000
Danmark
Kontaktperson: Kristian Ax
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/
Myntevej 5
Randers
8920
Danmark
Kontaktperson: Kristian Ax
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://tohv.dk
Myntevej 5
Randers NV
8920
Danmark
Kontaktperson: Kristian Ax
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af rammeaftale vedrørende tøjvask for borgere i eget hjem i Aarhus Kommune.
Udbuddet omfatter den del af den praktiske hjælp efter servicelovens § 83, der vedrører vask af visiterede hjemmeboende borgeres tøj.
Borgerens tøj er deres daglige beklædning samt linned og håndklæder.
Leverandørens ydelser omfatter en basisvask.
Aarhus Kommune.
Udbuddet omfatter den del af den praktiske hjælp efter servicelovens § 83, der vedrører vask af visiterede hjemmeboende borgeres tøj.
Borgerens tøj er deres daglige beklædning samt linned og håndklæder.
Leverandørens ydelser omfatter en basisvask, hvor følgende ydelser som minimum indgår:
— Modtagelse af visitationen
— Aftale tidspunkt og hverdag for afhentning og tilbagelevering af tøj
— Afhente vasketøj på borgerens bopælsadresse
— Sortering og mærkning af borgers tøj
— Håndtering af inficeret tøj
— Vask af tøj
— Tørring af tøj
— Sammenlægning og pakning af tøj
— Levere rent tøj på borgerens bopælsadresse og den anviste plads inden for fristen
— Afregne for den leverede ydelse
— Møde med Ordregiver vedrørende samarbejdet, hvor frekvensen afhænger af hvordan opgaven løses.
En basisvask omfatter tøj, som tåler vask og efterfølgende tørretumbling. Vask af tøj, som ikke er en del af basisvasken, vil være en tilkøbsydelse for borgeren. Vask af uld, dyner, puder, og gardiner.
I op til 2 X 12 måneder.
Leverandører skal give priser på det vedtagne serviceniveau, men også priser, som kan forventes at blive aktuelle i rammeaftaleperioden. De tilbudte optionspriser på andre serviceniveauer vil være vejledende prissætninger for de 2 vindende Leverandører i tilfælde af, at serviceniveauet ændres efter rammeaftalens indgåelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Oplysninger om ansøgers identitet samt generelle oplysninger om ansøger, jf. ESPD del ll. A
— Oplysninger om ansøgers repræsentanter, jf. ESPD del ll. B
— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, jf. ESPD del lll, punkt A og B samt § 136, jf. ESPD del lll, punkt C.
Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver lever op til følgende krav, som ordregiver har fastsat til økonomisk og finansiel formåen i medfør af udbudslovens § 140, stk. 1, nr. 2, jf. ESPD del lV, punkt B:
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysninger om ansøgers samlede årsomsætning indenfor tøjvaskeordninger for de seneste tre afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, nøgletal i form af ansøgers soliditetsgrad for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, hvis tallene foreligger.
Det er et mindstekrav, at ansøger det senest afsluttede regnskabsår har haft en omsætning inden for tøjvaskeordninger på minimum 2 000 000 DKK.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver minimum har en soliditetsgrad på min. 15 % i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af referencerne, tidspunktet for udførelse af referencerne, angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller e-mailadresse samt omsætning for referencen pr. år.
En sammenlignelig reference er leverance af en tøjvaskordning for minimum 600 borgere årligt, der bor eget hjem og ikke på plejecenter samt på vegne af en offentlig myndighed.
Med »udført« menes både nuværende samt igangværende opgaver, men at rammeaftalen/kontrakten som minimum har løbet i minimum 6 måneder.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver som minimum har 1 sammenlignelig reference for de sidste 3 år.
Til sikkerhed for tilbudsgivers opfyldelse af rammeaftalen skal tilbudsgiver stille en anfordringsgaranti på 500 000 DKK, jf. bilag 1 — Rammeaftalen, punkt 23. De vindende Tilbudsgivere skal senest forud for Rammeaftalens underskrift fremvise dokumentation for, at sikkerheden stilles.
Tilbudsgiver er fra Rammeaftalestart forpligtet til at have etableret en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en forsikringssum på minimum 5 000 000 DKK pr. år for personskader og 2 000 000 DKK pr. år for tingsskader.
Ordregiver kan når som helst kræve dokumentation herfor. Den valgte tilbudsgiver skal ved brug af forsikringssummerne genkøbe summerne uanset tidspunkt for dette, så der altid er forsikringssummer på minimum 5 000 000 DKK pr. år for personskader og 2 000 000 DKK pr. år for tingsskader. Ordregiver kan når som helst kræve dokumentation herfor.
De vindende Tilbudsgivere skal senest forud for Rammeaftaleunderskrift fremvise dokumentation for, at forsikringen er tegnet og træder i kraft.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet.
Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbuddet bedes stillet skriftligt og skal rettes til den i afsnit 2 angivne kontaktperson fra Tolstrup & Hvilsted pr. e-mail, med emnet: "Spørgsmål — EU udbud af tøjvask for borgere i eget hjem i Aarhus Kommune senest den 5.8.2016 kl. 12:00.
Spørgsmål modtaget inden ovenstående tidsfrist vil senest blive besvaret senest 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål modtaget efter tidsfristens udløb, vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefyldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet 6 dage inden tilbudsfristens udløb.
Spørgsmål modtaget senere end 6 dage inden tilbudsfristen vil ikke blive besvaret.
Ordregiver vil besvare spørgsmålene løbende.
Supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar, vil løbende, i anonymiseret form, være at finde på Ordregivers hjemmeside på adressen http://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Det er tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajourført med materialet på hjemmesiden.
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: kflu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/
Finder ikke anvendelse
Danmark
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov
nr.618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov
nr.1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder
sig til:
(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er
blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af
en begrundelse for beslutningen.
(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for
Udbud inden:
(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske
Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk
indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,
stk. 4.
(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §
185, stk. 2, 3. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://kfst.dk