23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 110-196389
Offentliggjort
09.06.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Direktoratet for Kriminalforsorgen

Opdateringer

Annullering
(03.08.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Yderligere supplerende oplysninger
Direktoratet for Kriminalforsorgen modtog i alt 11 anmodninger hvoraf de 10 er erklæret ikke konditionsmæssige. Da der derfor ikke er konkurrence om den udbudte opgave aflyses udbudsforretningen med henblik på genudbud snarest muligt.

Annullering
(03.08.2016)

Begrænset EU-udbud af mobildetekteringsudstyr


Direktoratet for Kriminalforsorgen

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Direktoratet for Kriminalforsorgen
Strandgade 100
Att: Mette Søgaard-Andersen
1401 København K
Danmark
Telefon: +45 72554354
Mailadresse: mette.sogaard-andersen@kriminalforsorgen.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/58807370.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/58807370.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
Danmark
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/58807370.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
Danmark
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/58807370.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
Danmark
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/58807370.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Begrænset EU-udbud af mobildetekteringsudstyr.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 10 000 000 og 20 000 000 DKK
Hyppigheden og værdien af de kontrakter, der skal tildeles: Yderligere information fremgår af prækvalifikationsmaterialet.
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Nærværende prækvalifikation vedrører begrænset EU-udbud af rammeaftale af fastinstallerede anlæg til detektering af al kendt mobiltelefoni i et antal af Kriminalforsorgens fængsler og arresthuse, iht. Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/81/EF af 13.7.2009 (forsvars- og sikkerhedsdirektivet).
Med henblik på at kunne finde og inddrage mobiltelefoner som ulovligt er indsmuglet i Kriminalforsorgens fængsler og arresthuse udbydes hermed projekt »mobiltelefondetektering«.
Arbejdet omfatter levering af samtlige komponenter til idriftsættelse af anlæggets hardware, software, hovedføringsveje og kabling etc., der indgår i det fuldt færdige og driftsklare anlæg.
Det forventes at de fastinstallerede anlæg skal installeres af valgt leverandør i 6-8 af kriminalforsorgens fængsler/arresthuse. Kriminalforsorgen forventer, at der anslået i alt skal opsættes 550 detekteringsenheder i celler, opholdsrum, toiletter, køkkener og øvrige rum. Rammeaftalens samlede værdi estimeres til at være imellem 10 000 000 DKK til 20 000 000 DKK. Det bemærkes at estimatet er forbundet med betydelig usikkerhed da det baserer sig på historisk forbrug indenfor relaterede varer og ydelser. Volumen er derfor udelukkende af vejledende karakter og kan derfor ikke tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Rammeaftalen har en løbetid på 2 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i to (2) gange 12 måneder.
Leverandøren skal udføre installationen under hensyntagen til, at der på nogle matrikler er et særligt skærpet regime for de indsatte og andre sikkerhedsforhold som kan besværliggøre installationen af anlægget. Kriminalforsorgen vil arrangere en besigtigelse af alle institutionerne for tilbudsgivere, hvor der nærmere redegøres for de enkelte lokale forhold som skal iagttages og overholdes. Det forventes at denne besigtigelse vil finde sted i uge 34 og uge 35. Besigtigelsen vil foregå i tilbudsfasen og kun omhandle de prækvalificerede tilbudsgivere. Det vil i nogle institutioner være nødvendigt at planlægge arbejdet således at den daglige drift kan opretholdes.
Det forventes at det i udbudsmaterialet vil være fremsat nedenstående krav til at detekteringsudstyret, og de med detekteringsudstyret forbundne ydelser, skal:
Kunne detektere al kendt mobiltelefontrafik i 2G, 3G og 4G samt meddelelser (SMS) afsendt hermed. Detekteret mobiltelefoni mv. skal udløse en alarm.
Alarm skal visuelt angive den nøjagtige lokation fra hvilken celle eller hvilket rum i fængslet/arrestehuset signalet(SMS) kommer fra. Alarmen skal vises på en monitor i vagtlokalet.
Anlægget skal kunne implementeres uden driftsproblematikker for øvrigt sikkerhedsudstyr, herunder DECT kommunikation.
Programmering, dokumentation og tests skal beskrives på dansk.
Der skal medfølge en dansk betjenings- og brugervejledning til både detekteringsudstyret og det medfølgende software.
Undervisning i anvendelsen af anlægget skal gennemføres på alle matrikler. Undervisningen skal foregå på dansk.
Herudover vil der være fremsat en option på at kunne detektere Bluetooth, WLAN.
Det vil ligeledes være fremsat en option om at detekteringsudstyret skal være forberedt på at kunne blokere/jamme signaler samtidig med, at der detekteres mobiltelefoni eller SMS.
Det bemærkes at der i udbudsmaterialet vil være fremsat krav om at Tilbudsgiver i et af kriminalforsorgen udpeget arresthus skal arrangere en prøveopstilling af anlægget med henblik på, at kunne demonstrere at det tilbudte anlæg opfylder de krav og betingelser som Kriminalforsorgen har angivet ovenfor. Det forventes at demonstrationen ligeledes vil indgå i evalueringen af det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Ordregiver forventer at prøveopstillingen skal være opstillet i en uge i tidsrummet i uge 40-44.
Krav samt yderligere beskrivelse af de af udbuddet omfattede varer og dertil knyttede ydelser vil fremgå af udbudsmaterialet.
Alle som skal arbejde med dette projekt skal sikkerhedsgodkendes af Ordregiver og skal underskrive tavshedserklæring, ligesom der gælder særlige regler for anvendelse af tegningsmateriale mv. Det bemærkes at der også kan være fremsat krav om at leverandørens personale skal kunne sikkerhedsgodkendes.
Tilbudsgivers omkostninger i forbindelse med nærværende udbudsforretning er Ordregiver uvedkommende, herunder også hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbudsforretningen uden tildeling af rammeaftale. Ordregiver er ikke forpligtet at tilbagelevere tilbuddet til tilbudsgiver.
Indtil udbuddet er endeligt afsluttet med indgåelse af rammeaftale, vil Ordregiver kunne annullere udbuddet, såfremt der er saglig grund hertil, eksempelvis at der ikke er bevillingsmæssig dækning for de indkomne pristilbud, eller at projektet ikke opnår politisk godkendelse.
Ordregiver anser ikke udbuddet for afsluttet, før rammeaftale er underskrevet.
Yderligere information fremgår af prækvalifikationsbetingelserne.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/58807370.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

35120000, 45315100

II.1.7) Oplysninger om underentreprise
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Yderligere information fremgår af prækvalifikationsmaterialet.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår, som gælder for opfyldelse af kontrakten, især mht. forsyningssikkerhed og informationssikkerhed:
III.1.5) Oplysninger om sikkerhedsgodkendelse:
For ansøgere, der endnu ikke er sikkerhedsgodkendt, er fristen for godkendelse: 22.8.2016
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) Personlige forhold

Kriterier angående de økonomiske aktørers personlige forhold (som kan føre til, at de udelukkes), herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgers kontaktinformation, jf. Bilag 2.
Generel præsentation af ansøgers virksomhed, jf. Bilag 2.
Underskrevet tro og love-erklæring om, at ansøger ikke opfylder nogle af udelukkelsesgrundene i Forsvars- og Sikkerhedsdirektivets art. 39, stk. 1 og stk. 2, jf. Bilag 1
Underskrevet tro og love-erklæring om, at ansøger ikke har forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK, jf. Bilag 1.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Kriterier angående de økonomiske aktørers økonomiske og finansielle formåen (som kan føre til, at de udelukkes)

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgers samlede omsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår såfremt tallene for dette foreligger.
Ansøgers samlede egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår såfremt tallene foreligger.
Dokumentation for relevant og igangværende produkt- og erhvervsansvarsforsikring med en minimumsdækning på 10 000 000 DKK pr. år.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav at ansøger det senest afsluttede regnskabsår har haft en positiv egenkapital.
III.2.3) Teknisk og/eller faglig kapacitet

Kriterier angående de økonomiske operatørers tekniske og/eller faglige formåen (som kan føre til, at de udelukkes)

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oversigt over de 3 betydeligste leverancer der er udført i løbet af de sidste 5 år med beskrivelser af leverancerne, tidspunktet for leverancen, samt kontaktperson hos kunden.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves
Det er et mindstekrav at ansøger kan dokumentere minimum 1 sammenlignelig reference.
Ved sammenlignelig reference forstås detekteringsudstyr opsat med det formål at detektere mobilsignaler på specifikke lokationer, f.eks. værelse og-/eller celler. Referencen skal være udført indenfor EU's grænser. Referencen skal omhandle leverancens fulde idriftsættelse af det samlede detekteringsudstyr, herunder den fysiske opsætning af detekteringsudtyret, implementering af den relevante software mv. Det bemærkes at referencer vedrørende leverancer opsat i fængsels- og institutionslignende miljøer vil vægte positivt.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Yderligere information fremgår af prækvalifikationsmaterialet.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.7.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.6.2016

Send til en kollega

0.048