Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=378112&B=SSI
Udbyder
Statens Serum Institut
Rammeaftale om bygningsautomation
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Mie Møldrup Lorentzen
E-mail: MIML@ssi.dk
Telefon: +45 32683254
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ssi.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Rammeaftale om bygningsautomation
Rammeaftalen omfatter bygningsautomation til styring og overvågning af Ordregivers systemer CTS og SCADA C/Q på SSI campus. Herunder udvikling og fejlfinding, styring af klima, belysning, forsyningskilder (el, vand, gas) sikkerhed og adgangskontrol, energiovervågning samt driftsovervågning. Rammeaftalen omfatter endvidere mindre projekter, hvor ydelserne har en samlet værdi på mindre end DKK 1.000.000 ekskl. moms.
Rammeaftalen, herunder udvalgte bestemmelser fra AB18 Forenklet, udgør aftalegrundlaget mellem parterne. I projekter over DKK 100.000 kan AB18 Forenklet med gældende fravigelser iht. bilag 8 vælges som aftalegrundlag.
Rammeaftalen træder i kraft den 1. maj 2024.
Artillerivej 5, 2300 København S
Udbuddet omfatter en rammeaftale vedrørende bygningsautomation til Statens Serum Institut. Statens Serum Institut har et samlet areal på omkring 110.000 m2 med omkring 75 forskellige bygninger. Arbejdet omfatter bygningsautomation til styring og overvågning af Ordregivers systemer på campus. Herunder styring af klima, belysning, forsyningskilder (el, vand, gas) sikkerhed og adgangskontrol, energiovervågning samt driftsovervågning.
Grundet risiko for spredning af smitsomme sygdomme, er der særlige karantænekrav ifm. kontakt med gnavere og Leverandørens medarbejdere er forpligtet til at gennemgå SSI's vaccinationsprogram samt medhørende helbredsundersøgelser.
Rammeaftalen omfatter endvidere projekter, hvor ydelserne har en samlet værdi på mindre end DKK 1.000.000 ekskl. moms.
Rammeaftalen har option på forlængelse i 2 x 12 måneder, hvorfor den samlede varighed af rammeaftalen udgør 48 måneder.
Henset til aftalens karakteristika og kontraktværdi opdeles kontraktværdi opdeles kontrakten ikke i delaftaler, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Dette for at skabe det bedst mulige grundlag for samarbejde med én leverandør og for at mindske omkostninger til administration og forvaltning af kontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Rammeaftalen indeholder krav om arbejdsklausul.
Rammeaftalen stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Rammeaftalen indeholder krav om at leverandøren tegner en erhvervs- og produktansvarsforsikring.
Rammeaftalen indeholder krav til leverandøren om at de udførende medarbejdere inkl. eventuelle underleverandører er forpligtiget til at gennemgå SSI’s vaccinationsprogram samt medhørende helbredsundersøgelse.
Se desuden udbudsmaterialet for nærmere informationer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2027
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet.
ESPD'et er et afleveringskrav. Råd om udfyldelse af ESPD'et findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside under udbudsregler: https://www.kfst.dk/udbud/udbudsregler/espd/
ESPD kræves ikke underskrevet.
Ad II.1.5 og II.2.6): Den anslåede værdi, inklusive option, bygger på et skøn og er således forbundet med en vis usikkerhed. Punkt II.2.6 udgør den anslåede samlede værdi, mens den samlede anslåede værdi i punkt II.1.5) er angivet som rammeaftalens samlede maksimale værdi ved brug af rammeaftalens option på en udvidelse på 20% procent, jf. punkt 3.1 i rammeaftalen.
Udbudssystemet:
For at benytte udbudssystemet skal ansøger oprette en bruger. Tilbudsgiver kan via udbudshjemmesiden få tildelt brugernavn og adgangskode. Såfremt Tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudssystemet, kan tilbudsgiver rette henvendelse til dettes tekniske support via e-mail: dksupport@eu-supply.com eller via telefon: +4570276170.
Udelukkelse:
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a,135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a,135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: Udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 1 om overtrædelser på det miljø-, sociale eller arbejdsretlige område og nr. 2 om konkurs mv.
Dokumentation:
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD'et som et foreløbigt bevis for udbudslovens §148, stk.1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§151 og 152. En Tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, med mindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en Tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der er tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138,stk. 3. Som dokumentation for at Tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §135, stk.1 og 3 skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at Tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af §135, stk. 3.
Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfælde i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske Tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest (max 6måneder gammel). Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Den Tilbudsgiver, som ordregiver vælger at tildele kontrakten til, skal fremlægge dokumentation for relevant forsikringsdækning senest ved indgåelse af kontrakten. Tilbud der afleveres eftertilbudsfristen, vil ikke blive taget i betragtning.
Nærmere detaljer og betingelser for afgivelse af tilbud fremgår af udbudsbetingelserne som er vedlagt udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: Ukendt
Land: Danmark
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med
senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet
for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter
afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er
blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for
beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og
udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som
ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en
bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har
underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en
rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk
indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse
for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra
dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt
ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at
ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden
forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren
har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen
indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele
kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal
klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage
indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i
standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10
kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke
er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på
naevneneshus.dk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0