Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/366da972-ad2b-4b6e-9257-c84e72e72162/publicMaterial
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Biblioteksmaterialer
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Eriksen Mabil
E-mail: trem@ski.dk
Telefon: +45 20673053
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Biblioteksmaterialer
SKI planlægger at genudbyde 50.05 Biblioteksmaterialer, som pt. er fordelt på to rammeaftaler med i alt 8 delaftaler. I det kommende udbud reduceres antallet af delaftaler til 6, som samles under een rammeaftale, og varigheden af delaftalerne afstemmes til samtidigt udløb i 2028. Sortimentet omfatter forskellige klargøringsydelser, der skal sikre, at det indkøbte materiale kan indgå i bibliotekernes materialesamling, uden at bibliotekerne skal foretage sig yderligere, herunder bl.a. forstærkning af bøgerne med omslag, påsættelse af etiketter o.lign. Nærmere oplysninger om delaftalerne vil fremgå af udbudsmaterialet, når rammeaftalen udbydes. Rammeaftalen vil være forpligtende for de af SKI's kunder, som på forhånd har tilsluttet sig aftalen. Aftalen vil kunne anvendes frivilligt af stat/regioner. Der vil blive stillet krav, som bidrager til en mere klimabevidst aftale, og antallet af leveringsdage vil blive reduceret. Teknisk dialog forventes igangsat ultimo okt./primo nov. 2023.
Danske bøger og noder
Danmark
Offentligt udbud af rammeaftale med 6 delaftaler, med en leverandør pr. delaftale. Der kan bydes på alle 6 delaftaler. Med henblik på genetablering af ens aftalevarighed for alle delaftaler vil delaftale 1 blive udbudt med en maksimal varighed af 38 måneder, mens delaftale 2-6 vil have sædvanlig maksimal varighed på 48 måneder, hvis forlængelsesoptionerne udnyttes fuldt ud.
Delaftale 1 kan forlænges med 1 x 14 måneder og vil således have en maksimal varighed af i alt 38 måneder, hvis forlængelsen udnyttes.
Udenlandske bøger og noder
Danmark
Offentligt udbud af rammeaftale med 6 delaftaler, med en leverandør pr. delaftale. Der kan bydes på alle 6 delaftaler. Med henblik på genetablering af ens aftalevarighed for alle delaftaler vil delaftale 1 blive udbudt med en maksimal varighed af 38 måneder, mens delaftale 2-6 vil have sædvanlig maksimal varighed på 48 måneder, hvis forlængelsesoptionerne udnyttes fuldt ud.
Delaftale 2 - 6 kan forlænges med 2 x 12 måneder
Danske og udenlandske seriepublikationer
Danmark
Offentligt udbud af rammeaftale med 6 delaftaler, med en leverandør pr. delaftale. Der kan bydes på alle 6 delaftaler. Med henblik på genetablering af ens aftalevarighed for alle delaftaler vil delaftale 1 blive udbudt med en maksimal varighed af 38 måneder, mens delaftale 2-6 vil have sædvanlig maksimal varighed på 48 måneder, hvis forlængelsesoptionerne udnyttes fuldt ud.
Delaftale 2 - 6 kan forlænges med 2 x 12 måneder
Musik, film og spil
Danmark
Offentligt udbud af rammeaftale med 6 delaftaler, med en leverandør pr. delaftale. Der kan bydes på alle 6 delaftaler. Med henblik på genetablering af ens aftalevarighed for alle delaftaler vil delaftale 1 blive udbudt med en maksimal varighed af 38 måneder, mens delaftale 2-6 vil have sædvanlig maksimal varighed på 48 måneder, hvis forlængelsesoptionerne udnyttes fuldt ud.
Delaftale 2 - 6 kan forlænges med 2 x 12 måneder
Klargjorte klassesæt og taskebøger
Danmark
Offentligt udbud af rammeaftale med 6 delaftaler, med en leverandør pr. delaftale. Der kan bydes på alle 6 delaftaler. Med henblik på genetablering af ens aftalevarighed for alle delaftaler vil delaftale 1 blive udbudt med en maksimal varighed af 38 måneder, mens delaftale 2-6 vil have sædvanlig maksimal varighed på 48 måneder, hvis forlængelsesoptionerne udnyttes fuldt ud.
Delaftale 2 - 6 kan forlænges med 2 x 12 måneder
Ikke-klargjorte klassesæt og taskebøger
Danmark
Offentligt udbud af rammeaftale med 6 delaftaler, med en leverandør pr. delaftale. Der kan bydes på alle 6 delaftaler. Med henblik på genetablering af ens aftalevarighed for alle delaftaler vil delaftale 1 blive udbudt med en maksimal varighed af 38 måneder, mens delaftale 2-6 vil have sædvanlig maksimal varighed på 48 måneder, hvis forlængelsesoptionerne udnyttes fuldt ud.
Delaftale 2 - 6 kan forlænges med 2 x 12 måneder
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende forhåndsmeddelelse har dels til formål at kunne forkorte fristen for modtagelse af tilbud, hvis dette måtte vurderes nødvendigt, dels at indkalde til teknisk dialog. Oplysningerne i denne bekendtgørelse er baseret på den forventede tilrettelæggelse af udbuddet. Der kan ske ændringer i de anførte oplysninger, fx i forhold til delaftaler, sortiment, offentliggørelse, procedure, m.v. inden udbuddet offentliggøres, blandt andet som følge af den tekniske dialog. For yderligere oplysninger, henvises til SKI.dk, hvor der løbende orienteres om vigtige forhold samt datoer vedrørende udbuddet, herunder den tekniske dialog. Formålet med den tekniske dialog er at give potentielle tilbudsgivere og andre relevante markedsaktører lejlighed til at komme med input til det foreløbige udkast til udbudsmaterialet og tilvejebringe værdifuld viden om cost-drivere og eventuelle uhensigtsmæssigheder, som med fordel kan udelades i det endelige udbudsmateriale. Dialogen finder sted via Ethics.dk, hvor relevante dele af det foreløbige udbudsmateriale også vil være tilgængeligt. Her vil det også være beskrevet, hvordan potentielle tilbudsgiveres og markedsaktørers spørgsmål og kommentarer til materialet kan afgives. SKI opfordrer potentielle tilbudsgivere og markedsaktører til at kommenterer på de tilgængelige dele af materialet, idet det på dette tidspunkt i proceduren er muligt at påvirke udbudsmaterialets indhold. SKI er ikke forpligtet til at imødekomme indkomne ønsker til udbudsmaterialet, men vil dog med interesse vurdere hensigtsmæssigheden af alle indkomne kommentarer og ændringsforslag, såvel som kommercielle konsekvenser ved disses indarbejdelse i udbudsmaterialet. Høringsfasen har alene til formål at give SKI input til udkastet til udbudsmaterialet for at sikre, at den kommende rammeaftale får et kommercielt fornuftigt indhold, som afspejler kundernes behov og markedets formåen. Der vil således ikke blive tale om dialog i traditionel forstand, hvor SKI besvarer de modtagne input, medmindre der er behov for uddybning. Potentielle tilbudsgivere skal være opmærksomme på, at de ved kommentering af udkastet til udbudsmaterialet accepterer, at SKI kan anvende alle fremsendte oplysninger i det endelige udbudsmateriale eller på anden måde offentliggøre dem i anonymiseret form. SKI skal derfor opfordre til ikke at fremsende fortrolige oplysninger. Det er ikke en forudsætning for efterfølgende at kunne deltage i udbuddet, at man deltager i den tekniske dialog.
Den tekniske dialog gennemføres på https://www.ethics.dk/ethics/eo#/366da972-ad2b-4b6e-9257-c84e72e72162/homepage i perioden fra ultimo oktober til medio november.
Arbejdets art og omfang, arten og mængden eller værdien af de varer, der skal leveres, tjenesteydelsernes art og omfang er indtil videre estimeret til følgende:
Delaftale 1 630.642.416 kr.
Delaftale 2 37.157.050 kr.
Delaftale 3 9.683.777 kr.
Delaftale 4 61.345.108 kr.
Delaftale 5 25.585.825 kr.
Delaftale 6 25.585.825 kr.
I alt 790.000.000 kr.
Det bemærkes, at der er tale om et skønnet estimat, som kan ændre sig væsentligt, herunder i forbindelse med tilslutning til aftalen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk