Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
EU-udbud af kontrakt vedrørende Digital Miljøadministration (DMA) - Support, Vedligeholdelse og Videreudvikling
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Baadegaard
E-mail: mebaa@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/213997003.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mst.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af kontrakt vedrørende Digital Miljøadministration (DMA) - Support, Vedligeholdelse og Videreudvikling
Miljøstyrelsen konkurrenceudsætter kontrakt vedrørende support, vedligeholdelse og videreudvikling af IT-systemet Digital MiljøAdministration (DMA) - https://dma.mst.dk/. Digital MiljøAdministration (DMA) er et system, hvor miljødata for virksomheder og husdyrbrug udstilles. Systemet har til formål at indsamle, lagre, kvalitetssikre, analysere og udstille miljødata samt stille værktøjer til rådighed til brug for godkendelses- og tilsynsmyndighederne, virksomheder og borgere i form af indberetningsløsninger, rapportvisningsmoduler og videndelingskomponenter.
Danmark
Digital MiljøAdministration (DMA) er et kompleks af it-systemer, som Miljøstyrelsen til enhver tid vedligeholder og/eller udvikler til understøttelse af miljøområdet i Danmark, herunder også integrationer til eksterne systemer. DMA er rollestyret og brugergrænsefladen er målrettet de forskellige aktører (Anonym bruger, Virksomhed, Myndighed, Administrator). Det betyder fx at tilsyns- og godkendelsesmyndighederne har adgang til flere miljødata, værktøjer og funktionaliteter (fx Indlæs data) end den anonyme bruger har. DMA-systemet udstiller bl.a. oplysninger om tilsynspligtige virksomheder og rummer næsten 70.000 virksomheder. Der gennemføres ca. 17.000 tilsyn om året og meddeles ca. 1700 afgørelser og 7500 håndhævelser om året.
Leverandøren skal varetage support (herunder også driftsovervågning), vedligeholdelse og videreudvikling af DMA. Vedligeholdelsen omfatter bl.a. vedligehold af DMA, så systemet til stadighed opretholder sin operationelle funktion og anvendelighed samt holdes tidssvarende. Videreudvikling omfatter bl.a. udvikling eller tilpasning af komponenter, som tilføjer ny funktionalitet til systemet, fx som følge af ændret lovgivning.
Kontrakten kan forlænges på uændrede vilkår i 2 x 2 år.
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da de administrative omkostninger minimeres ved at indgå én samlet kontrakt. Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have en relevant erhvervsansvarsforsikring. Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal kunne fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver har eller kan få den for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikring. Dokumentationen skal være i form af enten kopi af forsikringspolice eller forsikringsbevis indeholdende dækningsområde samt dækningssummer udstedt af forsikringsselskabet, eller tilsagn fra anerkendt forsikringsselskab om tegning af erhvervsansvarsforsikring. Tilsagnet skal være gældende fra underskrivelse af kontrakten.
Tilbudsgiver skal have en relevant erhvervsansvarsforsikring med en minimumsdækning på 10 mio. kr.
Tilbudsgiver skal anføre mindst 2 og højest 5 betydelige referencer af lignende tjenesteydelser, som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Ved lignende tjenesteydelser forstås referencer inden for support, vedligeholdelse og udvikling af IT-systemer til en værdi af minimum 2.500.000 kr. pr. referencer.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregiveres arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Odense
Det er ikke muligt at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: udbudslovens §§ 137, stk. 1, nr. 2 om konkurs mv.. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark.
Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EUs sanktioner i henhold til EU forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPDet som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPDet, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven udgør tilbudsgiverens egen-erklæring i ESPDet endelig dokumentation. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk