Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Vindere
(03.06.2016)
Roche Diagnostics A/S
2650 Hvidovre
Indkøb af brugte og nye komponenter til automatiseret PCR workflow
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Skovvangen 2
Kolding
6000
DANMARK
Telefon: +45 21157956
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Indkøb af brugte og nye komponenter til automatiseret PCR workflow.
Kliniske Mikrobiologisk Afdeling på Odense Universitetshospital har til hensigt at indkøbe nye og brugte instrumenter til udbygning af allerede eksisterende løsning (fra Roche) samt automatisering af dataflow i afdelingens molekylærbiologiske laboratieafsnit.
Odense.
Kliniske Mikrobiologisk Afdeling på Odense Universitetshospital har til hensigt at indkøbe instrumenter til udbygning af allerede eksisterende løsning (fra Roche) samt automatisering af dataflow i afdelingens molekylærbiologiske laboratieafsnit.
I ovenstående indkøb vil indgå både nye og brugte instrumenter.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Kliniske Mikrobiologisk Afdeling på Odense Universitetshospital har til hensigt at indkøbe instrumenter til udbygning af allerede eksisterende løsning (fra Roche) samt automatisering af dataflow i afdelingens molekylærbiologiske laboratieafsnit.
I ovenstående indkøb vil indgå både nye og brugte instrumenter
Processen omfatter registrering, forberedende pipettering, oprensning af nukleinsyrer, realtime PCR setupsamt realtime PCR amplifikation og detektion i high throughput format. Middlewaren skal kommunikere med afdelingens elektroniske informationssytem MADS, kontrollere dataflow instrumenterne imellem samt sikre sporbarhed af prøver og anvendte reagenser.
For at kunne overholde afdelingens kvalitetsmål for svartider for patientprøver er det helt afgørende, at robotterne og realtime PCR instrumenterne kan håndtere både 96 og 384 format. Løsningen understøtter afdelingens egne udviklede realtime PCR assay, herunder anvendelse af generiske reagenser samt, at der er mulighed for hexaplex assay.
På basis af ovenstående mener afdelingen, at der kun findes en leverandør af en sådan løsning, nemlig RocheDiagnostics A/S
I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver, at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
28485085
Hvidovre
2650
DANMARK
NUTS-kode: DK01
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag,hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK