Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Anskaffelse af analyseudstyr til præparering af celleprøver
Region Nordjylland
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanne Kjær Pilgaard
E-mail: s.pilgaard@rn.dk
Telefon: +45 21592331
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af analyseudstyr til præparering af celleprøver
Region Nordjylland agter at indkøbe et stk. Multiprocessor analyseudstyr til præparering af celleprøver til Patologisk afd. på Aalborg Universitetshospital.
Region Nordjylland agter at indkøbe et stk. Multiprocessor analyseudstyr til præparering af celleprøver til Patologisk afd. på Aalborg Universitetshospital.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Nordjylland agter at indkøbe et analyseapparatur, der på Patologiafdelingen, Aalborg Universitetshospital skal anvendes i forbindelse med præparering af celleprøver (skrab fra livmoderhalsen) der indgår i det nationale program for livmoderhalskræft screening. Af hensyn til arbejdsmiljøet er det vigtig at den fysiske belastning for fingre, hænder, arme og skuldre i forbindelse med præparering skal være så lille som mulig.
• Der ønskes et instrument, som automatisk udfører præparation af celler via cell enrichment prodedure.
• Instrumentet skal være kompatibelt med Slideprep, da man skal kunne overføre prøverne direkte hertil, som er en integreret del af præparationen.
• Instrumentet skal kommunikere med og overføre informationer til Slideprep via DataLink Software connection, således at chain of costudy bibeholdes.
• Ydermere skal instrumentet automatisk kunne afpipettere og overføre en del af prøvematerialet til molekylære prøverør, som efterfølgende kan processeres på ViperLT.
Region Nordjylland vurderer på baggrund af en udført markedsanalyse, at der kun er én leverandør, der kan imødekomme den samlede levering. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudsloven §80, stk. 3, nr. 2, Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af standstill på 10 kalenderdage, regnet fra den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 71302814
Postadresse: Lyskær 3E, 1.
By: Herlev
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2730
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
• - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
• - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
• - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk