Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Aftale om ApoVision
Region Nordjylland
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Aalborg
DANMARK
Kontaktperson: Dorte Østergaard Sørensen
E-mail: dors@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk/
Aalborg
DANMARK
E-mail: dors@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk/om-region-nordjylland/licitationer-og-udbud
Del II: Genstand
Aftale om ApoVision.
Denne forhåndsmeddelelse har til formål at:
1) orientere potentielle tilbudsgivere om et kommende udbud vedr. ApoVision-platformen. Kontraktens genstand er beskrevet under punkt II.2.4).
2) forkorte tilbudsfristen i henhold til udbudslovens § 57, stk. 3 i det kommende udbud.
3) orientere om en teknisk dialog, der finder sted forud for udbuddet. Dialogen sker i form af en høring af udbudsmaterialet, herunder bl.a. opgavebeskrivelsen. Høringsmaterialet forventes at kunne rekvireres fra 6. juni, og der er frist for skriftlige høringssvar til materialet d. 22. juni. Der planlægges et informationsmøde i Aalborg d. 14. juni, hvor høringsmaterialet vil blive præsenteret, og der vil være mulighed for at stille afklarende spørgsmål. Yderligere information, høringsmateriale, tilmelding til informationsmøde mv. vil blive offentliggjort på Region Nordjyllands hjemmeside, http://www.rn.dk/om-region-nordjylland/licitationer-og-udbud
De 5 regioner anvender ApoVision (AV) til at understøtte sygehusapotekernes arbejdsgange til indkøb, lagerstyring og distribution af lægemidler til landets sygehuse. AV er baseret på ERP-systemet Microsoft Dynamics NAV. AV er etableret gennem løbende udviklinger fra 1998. Regionerne har samlet investeret ca. 80 000 000 DKK i systemet, heraf udgør 56 000 000 DKK betalinger for konfiguration, specialudviklinger samt løbende service, og ca. 24 000 000 DKK er anvendt til licenser. Der er i alt 8 AV-installationer i de 5 regioner. Opgradering sker fra en ældre version af Navision, der er runtime opgraderet til 5.0/NAV2009. Efter den nuværende kontrakt leveres der systemudvikling, vedligeholdelse og support. Regionerne agter at udbyde en ny kontrakt, som skal sikre at det nuværende AV opgraderes til nyeste version af Microsoft NAV. Kontrakten skal derudover indeholde support og vedligeholdelse af det eksisterende system og det opgraderede system, samt et tilhørende webbaseret bestillingssystem.
Ad I.1): Udbuddet gennemføres på vegne af de 5 regioner.
Ad I.3): Tilbud forventes at skulle afgives elektronisk via iBinder: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xebdzcwihn
Ad II.1.4) og II.3): De angivne datoer er foreløbige frister, som kan blive ændret. Evt. ændringer vil blive offentliggjort på hjemmesiden: http://www.rn.dk/om-region-nordjylland/licitationer-og-udbud
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger