Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=378934&B=RIGSPOLITIET
Udbyder
Rigspolitiet
IT-konsulentydelser til teknologiområdet .Net
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Nicklas Gade Olsen
E-mail: NOL018@politi.dk
Telefon: +45 24528016
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
IT-konsulentydelser til teknologiområdet .Net
Rammeaftalen omfatter it-konsulentydelser til teknologiområdet .Net på timebasis. Konsulentydelserne skal omfatte to typer konsulenter, henholdsvis Specialister samt Senior Konsulenter. Kunden kan anskaffe konsulenttimer til udvikling, integration, konfiguration,
vedligeholdelse og generel rådgivning.
Alle opgaverne skal udføres i kundens IT-miljø og kan alene ske indenfor de
softwaremoduler, der indgår i teknologiområdet jf. Rammeaftalen
København
Rammeaftale til indkøb af teknologispecifikke it-kompetencer på timebasis.
Kunden kan anskaffe konsulenttimer til udvikling, integration, konfiguration,
vedligeholdelse og generel rådgivning (nærmere beskrevet i rammeaftalens
bilag 1).
Konsulenterne skal have kompetencer inden for de efterspurgte
opgaver som beskrevet i kravspecifikationen i rammeaftalens bilag 2 og underbilag 2.1.
Alle opgaverne skal udføres i kundens it-miljø og kan alene ske indenfor de
softwaremoduler, der indgår i teknologiområdet jf. Rammeaftalen bilag 1 afsnit
3.
De primære arbejdsområder for .Net konsulenterne vil være nyudvikling og videreudvikling af .Net løsninger for kunden. Arbejdsopgaverne omfatter også analyse, design, dokumentation, test, etablering af build pipelines, fejlsøgning samt vedligeholdelse af kundens nyudviklede så væld som eksisterende .Net løsninger.
Rammenaftalen forventes indgået pr. 1 december 2023 jf. dog rammeaftalens punkt. 23.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
- Tilbudsgivers samlede årsomsætning i de tre seneste disponible regnskabsår
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
- Erklæring om ansøgers samlede omsætning i de tre seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-/søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
- Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst DKK 30 mio. i hvert af de tre seneste disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Ordregiver er forpligtet til at efterleve fællesstatslig standard for informationssikkerhed (ISO 27001: 2017) og sikkerhedscirkulæret (CIS nr. 10338 af 17/12/2014). Rammeaftalen vil derfor indeholde krav baseret herpå. I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, ind- draget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014.
Rammeaftalen stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen og indgåelse af en databehandleraftale. Rammeaftalen indeholder krav om, at relevante medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med opfyldelsen af kontrakten, skal kunne sikkerhedsgodkendes.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ved rammeaftalens udløb
Ordregiver har valgt at bringe den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 i anvendelse ved dette udbud. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af tilbudsgiver. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke tilbudsgiver.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§151-152, jf.§ 153.
I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at den økonomiske aktør kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør). Aktøren skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i aftaleperioden. Ansøger kan i den forbindelse anvende udbudsmaterialets Bilag D.
Ordregiver yder ikke honorar til deltagerne i udbuddet.
Rammeaftalens forventede værdi af de ydelser, der kan leveres i henhold til rammeaftalen, er mellem DKK 25.000.000-35.000.000. Den forventede værdi er baseret på historisk forbrug samt den nuværende situation. Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der kan leveres i henhold til rammeaftalen, udgør således DKK 35.000.000.
Spændet for den forventede værdi er begrundet i usikkerhed om det endelige forbrug og priser og er således ordregivers bedste skøn for træk på rammeaftalen.
I forhold til den forventede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er garanteret noget mindstetræk på rammeaftalen, og det anførte skøn indebærer ikke et tilsagn fra ordregiver om et mindstetræk på rammeaftalen
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk