23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 163-513436
Offentliggjort
25.08.2023
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Kompetencecenter Sjælland ApS

Forbrugsafregningssystem til KompetenceCenter Sjælland


Kompetencecenter Sjælland ApS

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kompetencecenter Sjælland ApS
CVR-nummer: 37995770
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 1
By: Haslev
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4690
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.comdia.com/kcs
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faxe Forsyning Holding A/S
CVR-nummer: 31498376
Postadresse: Jens Chr Skous Vej 1
By: Haslev
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4690
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://faxeforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faxe Spildevand A/S
CVR-nummer: 31498341
Postadresse: Lindegårdsvej 9
By: Faxe
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4640
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://faxeforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faxe Forsyning A/S
CVR-nummer: 31480434
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 1
By: Haslev
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4690
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://faxeforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faxe Spildevandscenter A/S
CVR-nummer: 34885303
Postadresse: Lindegårdsvej 9
By: Faxe
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4640
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://faxeforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faxe Vandforsyning A/S
CVR-nummer: 31498384
Postadresse: Energivej 31
By: Haslev
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4690
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://faxeforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faxe Affald A/S
CVR-nummer: 34084742
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 1
By: Haslev
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4690
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://faxeforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ringsted Forsyning A/S
CVR-nummer: 29777373
Postadresse: Bragesvej 18
By: Ringsted
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ringstedforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ringsted Spildevand A/S
CVR-nummer: 31152062
Postadresse: Bragesvej 18
By: Ringsted
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ringstedforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ringsted Vand A/S
CVR-nummer: 31152054
Postadresse: Bragesvej 18
By: Ringsted
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ringstedforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ringsted Centralrenseanlæg A/S
CVR-nummer: 33374046
Postadresse: Bragesvej 18
By: Ringsted
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ringstedforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ringsted Fjernvarme A/S
CVR-nummer: 34609705
Postadresse: Bragesvej 18
By: Ringsted
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ringstedforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Forsyning A/S
CVR-nummer: 31775078
Postadresse: Dokhavnsvej 15
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kalfor.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Vandforsyning A/S
CVR-nummer: 31774756
Postadresse: Dokhavnsvej 15
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kalfor.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Overfladevand A/S
CVR-nummer: 31774845
Postadresse: Dokhavnsvej 15
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kalfor.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Spildevandsanlæg A/S 
CVR-nummer: 31774659
Postadresse: Dokhavnsvej 15
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kalfor.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Renseanlæg A/S  
CVR-nummer: 31774608
Postadresse: Dokhavnsvej 15
By: KALUNDBORG
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kalfor.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Varmeforsyning A/S
CVR-nummer: 31774985
Postadresse: Dokhavnsvej 15
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kalfor.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odsherred Forsyning A/S
CVR-nummer: 31762332
Postadresse: Hovedgaden 39
By: Grevinge
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4571
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte HARDAM
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odsherredforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odsherred Spildevand A/S
CVR-nummer: 31616522
Postadresse: Hovedgaden 39
By: Grevinge
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4571
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odsherredforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odsherred Tømning A/S
CVR-nummer: 31616565
Postadresse: Hovedgaden 39
By: Grevinge
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4571
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odsherredforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odsherred Vand A/S
CVR-nummer: 31616492
Postadresse: Hovedgaden 39
By: Grevinge
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4571
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odsherredforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odsherred Varme A/S
CVR-nummer: 34203563
Postadresse: Hovedgaden 39
By: Grevinge
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4571
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@chardam.dk
Telefon: +45 42607900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odsherredforsyning.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.comdia.com/kcs/tenderinformationshow.aspx?Id=151216
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Forbrugsafregningssystem til KompetenceCenter Sjælland

Sagsnr.: 151216
II.1.2) Hoved-CPV-kode
48444100 Faktureringssystem
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering, vedligeholdelse og support af et nyt Forbrugsafregningssystem til de 3 ud af de 4 forsyningsselskaber i KompetenceCenter Sjælland (KCS) det sidste forsyningsselskab deltager ikke forpligtende på kontrakten og kan dermed vælge at benytte sig af kontrakten efterfølgende som option. Forbrugsafregningssystemet skal integrere og dataudveksle til en række 3. parts systemer.

Udover selve Forbrugsafregningssystemet omfatter dette udbud afsendelse af både fysisk og digital post, samt håndtering af inddrivelsessager (i samarbejde med en privat inkassovirksomhed evt. senere en offentlig instans som gældsstyrelsen). Forbrugsafregningssystemet skal kunne håndtere en række betalingsformer. Der er stor fokus på håndtering af forbrugsafregning for fjernvarme, hvor systemet skal kunne leve op til lovmæssige krav herunder men ikke kun (Fakturering bekendtgørelse BEK nr. 734 af 23/05/2022) om fakturering til fjernvarmekunder.

Udbudsforretningen gennemføres som et udbud med forhandling i overensstemmelse med udbudslo-ven § 61.

Det skal præciseres, at Forhandlingen kan omhandle alle dele af udbudsmaterialet herunder alle kon-trakt krav, dog ikke de i udbudsmaterialet tydeligt markerede mindstekrav MK eller grundlæggende elementer.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 143 380.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72253200 Systemsupport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Hovedudførelsessted:

Faxe, Ringsted, Kalundborg og måske Odsherred

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører levering, vedligeholdelse og support af et nyt Forbrugsafregningssystem til de 3 ud af de 4 forsyningsselskaber i KompetenceCenter Sjælland (KCS) det sidste forsyningsselskab deltager ikke forpligtende på kontrakten og kan dermed vælge at benytte sig af kontrakten efterfølgende som option. Forbrugsafregningssystemet skal integrere og dataudveksle til en række 3. parts systemer.

Udover selve Forbrugsafregningssystemet omfatter dette udbud afsendelse af både fysisk og digital post, samt håndtering af inddrivelsessager (i samarbejde med en privat inkassovirksomhed evt. senere en offentlig instans som gældsstyrelsen). Forbrugsafregningssystemet skal kunne håndtere en række betalingsformer. Der er stor fokus på håndtering af forbrugsafregning for fjernvarme, hvor systemet skal kunne leve op til lovmæssige krav herunder men ikke kun (Fakturering bekendtgørelse BEK nr. 734 af 23/05/2022) om fakturering til fjernvarmekunder.

Udbudsforretningen gennemføres som et udbud med forhandling i overensstemmelse med udbudslo-ven § 61.

Det skal præciseres, at Forhandlingen kan omhandle alle dele af udbudsmaterialet herunder alle kon-trakt krav, dog ikke de i udbudsmaterialet tydeligt markerede mindstekrav MK eller grundlæggende elementer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 14 143 380.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 29/01/2024
Slut: 28/01/2028
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Dette er en tidsubegrænset kontrakt

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Det forventes at mindst 3 Ansøgere prækvalificeres, men Ordregiver kan vælge at fortsætte udbudsprocessen i tilfælde af mindre end 3 egnede ansøgninger, såfremt det vurderes hensigtsmæssigt.

Kun Ansøgere, der er egnede, og ikke er omfattet af udelukkelsesgrundende jf. pkt. 6 kan prækvalificeres.

Prækvalificeret tilbudsgiveres deltagelse i forhandling forudsætter, at Ansøgerne indenfor den af Ordregiver fastsatte frist har fremlagt den nødvendige dokumentation for egnethed, jf. Udbudslovens § 151 og ovenfor pkt. 6.

Ordregiver vil efter prækvalifikationen verificere at de 2 fremsendte bilag fra referencer i forhold til indhold af de i ESPDet beskrivelser samt de udfyldte bilag med referencens vægtede spørgsmål. Se herunder og udbudsbilag a .

1. Ansøgere skal af sine 2 valgte referencers karaktergivning opnå en score på min. 17,5 point (50 %) af mulige point, på baggrund af kontakt til begge referencer og disses karaktergivning af Ansøgerene i henhold til udsendte udbudsbilag a

I tilfælde af, at der er mere end 3 Ansøgere vil udvælgelsen ske af de ansøgere der opnår højst point over det fastsatte minimum fra deres referencers karaktergivning i udbudsbilag a.

Ordregiver vil vurdere de fremsendte bilag fra referencerne med svar på nedenstående spørgsmål (Ordregiver kan godt indgå som reference for nuværende leverandører):

a. Har leverandøren levet op til udvikling af alle funktionaliteter beskrevet i tilbuddet?

b. Har leverandøren levet op til det forventede vedrørende forløb af implementering?

c. Er leverandøren effektiv ved håndtering af udviklingsønsker?

d. Understøtter systemet de mulige snitflader I har til 3. parts systemer for optimering af jeres funktionaliteter og effektiv arbejdsflow?

e. Lever leverandøren op til de aftalte rammer for SLA?

f. Er tidsplan for udvikling og implementering overholdt i forhold til tidsplan for drifts-start?

g. Er der anvendt flere timer til implementering fra ordregiver end aftalt/forventet?

Udbudsbilag a skal udfyldes af referencerne og sendes ind med ansøgningen, hvor de har svaret på ovenstående spørgsmål og skal have afgivet karakter i henhold til følgende skala:

Point Beskrivelse

5 Bedst mulige

4 Over middel

3 Middel / tilfredsstillende

2 Under middel

1 Meget ringe

Ved pointlighed vil ordregiver vurdere referencerne ud fra antallet af forsyningsarter og beskrivelsen af indholdet af dennes systems egenskaber og serviceydelser.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er i udbudsmaterialet angivet at Odsherred Forsyning er frivillig på aftalen og dermed på option.

Der er i tilbudslisten beskrevet option på udviklingsønsker.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den udbudte kontrakt er tidsubegrænset med mulighed for ordregiver kan opsige kontrakten efter 4 år med 6 måneders varsel, efter det sidste selskab er implementeret.

Hvis et eller flere forsyningsselskaber bliver fusioneret og dermed ikke længere vil være en del af KCS, kan selskabet(erne) vælge at opsige hele eller dele af kontrakten med 6 mdr. varsel.

Der er i forhold til implementering mulighed for, at Ordregiver kan opsige kontrakten, hvis den vindende leverandør ikke lever op til kravene og leveringsaftalerne, heriblandt hvis krav til udviklede funktionaliteter ikke består godkendelsesprøven. Ved manglende godkendelse af 3. UAT, vil ordregiver stille et krav til systemejeren for forbrugt testtimer (tidsregistrerede timer for samtlige deltagere i testgruppen x kr. 500) der henvises til udkast til kontrakt under pkt. 18.1.

Ordregiver vil sammen med indgåelse af denne kontrakt, indgå en hvilende kontrakt med den tilbuds-giver der bliver nr. 2 og vil kunne overdrage kontrakten til denne, hvis driftsprøven for den vindende leverandør ikke bliver godkendt efter de 3 forsøg.

Ved ophævelse af kontrakt ved manglende gennemførelse af driftsprøven, vil Ordregiver aktivere den hvilende kontrakt, hvor kontrakthaver af den hvilende kontrakt vil overtage kontrakten på lige vilkår.

Tilbudsgiver er bundet af sit tilbud, indtil Ordregiver har indgået kontrakten, dog senest indtil vedståelsesfristens udløb. Orientering om tildelingsbeslutningen indebærer således ikke, at Tilbudsgiver allerede på orienteringstidspunktet er frigjort fra sit tilbud.

Den hvilende leverandør er bundet af sit tilbud i 24 måneder, dog med mulighed for indeksregulering i forhold til indeks nettoprisindekset jf. udkast til kontrakten.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

Tilbudsgiver skal oplyse egenkapital for de sidste tre afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv i alle tre afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

Referencer skal være angivet med: Kundens navn, kontaktperson hos kunden og kontaktinfo; herunder beskrivelse af systemet inkl. snitflader til 3. partssystemer, ydelsernes omfang og aftaleperiode.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

Mindst 2 referencer på nuværende kunder, hvor Tilbudsgiver har implementeret et tilsvarende system jf. kravspecifikationen samt en aftale om hosting og supportering af et forbrugsafregningssystem.

Begge referencer skal være multiforsyninger med mindst 3 af følgende forsyningsgrene: Spildevand/tømningsordning, Vand, Varme, Renovation.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/09/2023
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 22/09/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 24 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/08/2023

Send til en kollega

0.047