Fakta om udbudet
Udbyder
MORSØ KOMMUNE
Økonomi og Debitor - profylaksebekendtgørelse
MORSØ KOMMUNE
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 41333014
Postadresse: Jernbanevej 7
By: Nykøbing M
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 7900
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgitte Lund
E-mail: birgitte.lund@morsoe.dk
Telefon: +45 99707000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.morsoe.dk
Del II: Genstand
Økonomi og Debitor - profylaksebekendtgørelse
Morsø Kommune har behov for et Økonomi og Debitorsystem (ERP). Leveringsaftalen tildeles iht. de i SKI rammeaftale 02.19 Saas-Cloud angivne retningslinjer. Serviceområdet er Y67 Myndighedens Økonomi. Hovedområde er Økonomi Opgaveområdet er Myndighedsbudgettering, Økonomisk orientering, Finansiel controlling, Kreditor og debitoradministration, Kontoafstemning og omkontering, Regnskab, Økonomisupport, Økonomiske autorisationer og bemyndigelser, Kasse og likviditet, Låneadministration.
Grundlaget for leverandørvalg er sket på baggrund af Morsø Kommunes udarbejdede behovsopgørelse. SKI FORM/STORM udvælgelsessystem, SKI vejledning på 02.19, Leverandørernes materiale fra www.ski.dk, Værktøjer på www.SKI.dk. Nærmere beskrivelse af tjenesteydelsens art, er gengivet i punkt II.2.4.
<br>
Morsø Kommune
Morsø Kommune har brug for et Økonomi- og Debitorsystem, der effektivt kan dække behovet for udarbejdelse af budgetter og den løbende opfølgning på budgetoverholdelsen samt give et overblik over det forventede regnskab. Morsø Kommune har behov for at udarbejde budgetter, der kan anvendes til styring i forhold til det politiske niveau samt i forhold til de administrative behov på forskellige niveauer. Lederne skal gives et godt redskab for at foretage deres løbende/månedlige økonomistyring direkte i økonomisystemet. Systemet skal understøtte udvikling af arbejdsgange både decentralt og centralt via flere systemunderstøttede processer og dermed at øge effektiviteten og kvaliteten. Dette behov skal opfyldes ved en høj grad af automatisering og digitalisering i flest mulige processer. Systemet skal kunne understøtte følgende punkter:
Generelle behov:
- Adgangskanaler og standarder
- Vidensdeling, samarbejde og søgning
- Rapporter, Data og dokumentation af data til kommunens BI løsning
- Dataudtræk til eksterne myndigheder
Kontoplan
Budgetprocessen og budget opfølgning
- Etablering af grundlag for nyt budget med budgetår og minimum 3 budgetoverslagsår
- Opdatering af pris- og lønskøn
- Indarbejdelse af ændringer i budgetgrundlag
-Budgetforslag og vedtaget budget
- Teknisk budgetvedtagelse
- Budgetopfølgningsrapporter
- Indberetning af tillægsbevillinger/omplaceringer
- Prognose for indeværende og kommende års lønudgifter m.v. – Forventet regnskab
Anlæg
- Anlægsstyring
- Anlæg– vedligeholdelse af stamdata
- Rapportering
Regnskabsprocessen
- Årsregnskabet – regnskabsaflæggelse
- Anlægsaktiver
- Afstemning - manuelt og automatisk
- Købsmoms og registreret moms
- Snitflader til fagsystemer og andre 3. parts systemer samt myndigheder
- Ledelsestilsyn, -efterkontrol, -bilagskontrol
- Automatisk bilagshåndtering og kontering
- Økonomiske udlæg på mobile devices
- Ressourcestyring og effektiv styring af entreprenørområdet via tidsregistrering.
- Udtræk af faktura data til Morsø Kommunes indkøbssystem.
Planformsstyring
- Brugerstyring
- Organisatorisk styring
- Personalestyring
Debitor
- Selvbetjening – information om gæld og betaling heraf
- Aftaler
- Udlæg
- Tilbageholdelse af udbetaling til borger
- Lånesystem -digitalt
Behovsopgørelsen er udarbejdet på baggrund af Morsø Kommunes saglige og objektive kriterier, der blandt andet også har inddraget kommunens arbejdsgange. Behovsopgørelsen er omsat til SKIs FORM/STORM udvælgelsessystem
<br>
Forlængelse af kontrakten med 2 x 24 måneder
Arkivering: 2 gange i kontraktperioden
Seniorkonsulent: 100 timer
<br>
Udbuddets samlede værdi - pkt. V.2.4 -, er under forudsætning af en kontraktlængde på samlet 10 år. Der er 3 måneders opsigelse for Morsø Kommune
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Tildelingen på Økonomi og Debitorsystem til Morsø Kommune er sket som en direkte tildeling, ud fra de angivne retningslinjer på SKI rammeaftale 02.19. hvorfor der ikke kræves en bekendtgørelse på ny.Ordregiver har en række specifikke og konkrete behov, som er gengivet i punktform under pkt. II.2.4.Flere af disse specifikke og konkrete behov er ufravigelige saglige mindstekrav, som Ordregiver er nødt til at få opfyldt, for at kunne udføre sin forvaltningsmæssige opgave. - Se yderligere oplysninger omkring FORM/STORM, Behovsopgørelse og tildeling jf. pkt.:• II 1.4• II 2.4• II 2.14
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: ski_kmd@kmd.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk