Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Indkøb af Roche Flow til OUH, KMA J.B. Winsløwsvej 21, 2 sal, rum 2-71 og 2-76
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
Telefon: +45 21157956
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Indkøb af Roche Flow til OUH, KMA J.B. Winsløwsvej 21, 2 sal, rum 2-71 og 2-76
Genanskaffelse af 2 stk FLOW Flex (MP96/PSU), samt 1 stk. PSU Flow standalone til OUH, KMA
DK-Odense
Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Odense Universitetshospital (KMA-OUH), har planer om at genanskaffe instrumenter til det molekylærbiologiske laboratorium i afdelingen. Disse instrumenter skal bruges til både identifikation af virus, parasitter og bakterier hos patienter samt til forskning.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Odense Universitetshospital (KMA-OUH), har planer om at genanskaffe instrumenter til det molekylærbiologiske laboratorium i afdelingen. Disse instrumenter skal bruges til både identifikation af virus, parasitter og bakterier hos patienter samt til forskning.
Processen inkluderer registrering, forberedende pipettering, oprensning af nukleinsyrer, realtime-PCR-opstilling samt realtime-PCR-amplifikation og detektion i et high-throughput-format. Software kommunikere med afdelingens laboratorie informations system MADS og styre data flowet mellem instrumenterne og sikre sporbarhed af prøver og anvendte reagenser.
KMA-OUH har i øjeblikket to MagNApure96, to PSH, to PSU-instrumenter og 11 Lightcycler480 i afdelingen samt et tilhørende software, som styre data flow imellem de forskellige robotter og afdelingen Laboratoriet informations manager system (LIMS). På grund af alder og slid påtænkes der, at erstatte en MagNapure96, to PSH og to PSU instrumenter af nye instrumenter. Der ønskes, at de nye instrumenter er fuldt integreret med det udstyr og software, der ikke skal udskiftes.
Ved indkøb af nye apparaturer skal følgende krav opfyldes:
• Alle instrumenter skal benytte Hamilton CO-RE-teknologien, som sikrer, at der undgås aerosoldannelse, når pipettespidsen slippes fra pipetten. Dette bidrager til at reducere risikoen for kontaminering.
• PCR-setup instrumenterne skal kunne håndtere 384 PCR-plader til Lightcycler 480.
• Data fra LightCycler 480 skal kunne overføres automatisk til den eksisterende software og videre til laboratoriesystemet MADS. Ved at automatisere disse processer sikres sporbarheden af reagenser og patientresultater, samtidig med at manuelle indtastningsfejl undgås. Dette bidrager til at sikre patientsikkerheden.
• Der skal kunne anvendes akkrediterede In-house PCR-mix på PCR setup instrumenterne.
Efter at have vurderet kravene og udført en omfattende markedsundersøgelse konkluderer Klinisk Mikrobiologisk Afdeling på Odense Universitetshospital, at kun en løsning fra Roche Diagnostics løsning opfylder de opstillede krav. Derfor har afdelingen til hensigt at indgå en kontrakt om levering af to MagNApure96-instrumenter til oprensning af DNA og RNA samt tre FLEX PCR-setup-instrumenter, da disse er de eneste som imødekommer afdelingens krav.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: Flaskehasten 17
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1799
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 6 / 6 (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiskindkøbssystemer indgået. (3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i 4 / 4 standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark