Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=353725&B=BANEDANMARK
Udbyder
Banedanmark
Udbud af UT cirkulære-bestilling samt gods oversigts-løsning
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Ole Hansen
E-mail: OLHA@BANE.dk
Telefon: +45 82340000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Udbud af UT cirkulære-bestilling samt gods oversigts-løsning
UTRUM RID bruges til at beregne og udstede et UT cirkulære til Jernbane virksomhederne, samt levere disse oplysninger til trafikafviklingen. RID (Farligt gods) anvendes af Jernbane virksomhederne, så de kan levere oplysning om elektronisk gods indhold af deres transporter, samt hvor gods er henstillet i Danmark. Derudover har Trafik et system hvor de kan monitorere disse oplysninger.
Danmark
UTRUM RID bruges til at beregne og udstede et UT cirkulære til Jernbane virksomhederne, samt levere disse oplysninger til trafikafviklingen. RID (Farlig gods) bruges til at Jernbane virksomhederne kan levere oplysning elektronisk om gods indhold af deres transporter, samt hvor gods er henstillet i Danmark. Derudover har Trafik et system hvor de kan monitorere disse oplysninger.
Den forventede maksimale værdi af kontrakten er sat til DKK 30.000.000,00.
Mulighed for forlængelse i 2 x 2 år
1. Aftalen kan forlænges i 2 x 2 år
2. SaaS løsningen skal kunne konverteres til en On Premise-løsning
3. Løsningen skal kunne hostes ved en 3. parts leverandør mod et engangsvederlag
4. løsning skal kunne håndtere en automatisk indtastning fra JBV i deres egen løsning til UTRUM RID af den ønskede UT cirkulære bestilling.
Det maksimale forbrug er estimeret med baggrund i den usikkerhed, der kendetegner et projekt af denne natur, hvor løsningen løbende kan forbedres eller kræver tilretninger.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Betalingsbetingelser er lb måned plus 30 dage
Del IV: Procedure
Det vil ikke være muligt for tilbudsgiver at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet udfylde og indgive et ESPD, som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11. Banedanmark kan kræve fremlæggelse af dokumentation på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen, såfremt det skønnes nødvendigt.
Banedanmark vil udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-3, og nr. 5, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 1.
Udbudsbekendtgørelsen pkt. IV.2.4) Sprog: Tilbud skal afgives på dansk.
Fremgangsmåde for fremsendelse af tilbud fremgår af udbudsbetingelserne pkt. 6.
Banedanmark kan anmode tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, nr. 4, hvis ansøgningen/tilbuddet ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Udbudsbekendtgørelsen pkt. II.1.5) og II.2.6): Anslået samlet værdi er angivet for kontraktens fulde løbetid inkl. forlængelsesperioder.
Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til kontrakten, udgør DKK 30.000.000.
Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk