23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 126-401124
Offentliggjort
04.07.2023
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Sorø Kommume

Direkte tildeling SKI 02.19 delaftale 2 - social-, sundheds-, omsorgs- og økonomiløsning


Sorø Kommume

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sorø Kommume
CVR-nummer: 29189994
Postadresse: Rådhusvej 8
By: Sorø
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Mike Sundahl
E-mail: msu@publicure.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://soroe.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Direkte tildeling SKI 02.19 delaftale 2 - social-, sundheds-, omsorgs- og økonomiløsning

Sagsnr.: 301531
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Sorø kommune har behov for en samlet IT-understøttelse af social-, sundheds-, omsorgs- og økonomi-området. IT-systemet er til hele Sorø kommune og det skal fungere som borgerjournal på tværs af fag-områder og håndtere alle indsatstyper, samt understøtte de nationale dokumentationsmetoder og lokale faglige arbejdsgange ved særlige behov, som f.eks. koordinering af hjerneskade- eller demensindsats. Systemet skal understøtte sammenhængende sagsbehandling, samt udbetaling, fakturering og økonomi-styring på tværs af fagcentrenes opgaver.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 32 804 905.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Hovedudførelsessted:

Sorø Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Sorø kommune har behov for en samlet IT-understøttelse af social-, sundheds-, omsorgs- og økonomi-området. IT-systemet er til hele Sorø kommune og det skal fungere som borgerjournal på tværs af fag-områder og håndtere alle indsatstyper, samt understøtte de nationale dokumentationsmetoder og lokale faglige arbejdsgange ved særlige behov, som f.eks. koordinering af hjerneskade- eller demensindsats. Systemet skal understøtte sammenhængende sagsbehandling, samt udbetaling, fakturering og økonomi-styring på tværs af fagcentrenes opgaver.

Det er et afgørende element for Sorø Kommune, at systemet kan håndtere udbetalinger, faktureringer, betalinger og økonomistyring.

Herunder:

- Interne betalinger til egne tilbud fra myndighed til drift,

- Borgeropkrævninger,

- Afregning ved køb af eksterne pladser,

- Fakturering ved salg af interne pladser,

- Udbetalinger til borgere i forbindelse med merudgifter, jf. Serviceloven og

- Håndtering af borgerkonti ved botilbud, jf. Serviceloven.

Samt kommunikation med borger via video.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Sorø kommune har behov for standardoptioner i forhold til:

• 2 gange Arkivering.

• Årlig levering til Danmarks statistik.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Sorø Kommune foretager direkte tildeling gennem SKI aftale 02.19.

Tildelingen gennemføres i overensstemmelse med rammeaftalens bilag B - Retningslinjer for tildeling af Leveringsaftale v4.

Betingelserne for at gennemføre en direkte tildeling er fraværet af Kommunens behov for tilbudsgivernes særlige tilpasning af ydelsen.

Tilpasningsmulighederne er i rammeaftalen kategoriseret som følger:

a) Budgetsikkerhed - Kommunen har ikke er et særligt behov for budgetsikkerhed, herunder fast afregning, eller afregning inden for en bevillingsmæssig hjemmel til anskaffelse godkendt forud for iværksættelsen af tildelingsproceduren.

b) Specialtilpasning - Kommunen har ikke et behov for tilpasning på de oplistede kategorier, herunder

I. overtagelse.

II. option på exitproces.

III. uddannelse.

IV. servicemål.

V. integrationskomponenter.

c) Forretningsprocesser – Kommunen har ikke et specifikt eller konkret behov for understøttelse af it-service funktionaliteter, der ikke allerede følger af beskrivelserne i de identificerede services.

d) Sikkerhed – Kommunen har ikke et behov for skærpede krav til sikkerhed, som går ud over hvad der fremgår af Bilag C leveringsaftalens, punkt 7.1 – Sikkerhed.

Det er på baggrund af ovenstående Kommunens samlede vurdering, at indkøbet kan foretages ved direkte tildeling i overensstemmelse med rammeaftalens bilag B - Retningslinjer for tildeling af Leveringsaftale v4, punkt 2.1.

Sorø Kommune finder derfor, at indgåelsen af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende er tilladt i henhold til udbudsloven.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 009-016646

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
29/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: KMD A/S
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 32 804 905.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/06/2023

Send til en kollega

0.047