Fakta om udbudet
Udbyder
Skanderborg Kommune
Profylaksebekendtgørelse vedrørende tildeling af kontrakt på ERP System der varetager områderne økonomi og debitor til Skanderborg Kommune. Tildeling er sket via SKI rammeaftale 02.19 SaaS- Cloud
Skanderborg Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Maja Kamp Jensen
E-mail: maja.kamp.jensen@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947191
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skanderborg.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.skanderborg.dk/
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse vedrørende tildeling af kontrakt på ERP System der varetager områderne økonomi og debitor til Skanderborg Kommune. Tildeling er sket via SKI rammeaftale 02.19 SaaS- Cloud
Skanderborg Kommune har behov for et økonomi og debitorsystem (ERP)
Leveringsaftalen indgås på baggrund af de i SKI rammeaftale 02.19 SaaS-Cloud angivne retningslinjer. Serviceområdet er angivet til Y67 Myndighedens Økonomi
Grundlaget for leverandørvalg er sket blandt andet på baggrund af Skanderborg Kommunes udarbejdede behovsopgørelse. Behovsopgørelsen er udarbejdet ud fra Skanderborg Kommunes saglige og objektive kriterier, der blandt andet også har inddraget kommunens arbejdsgange på området, der kræver en høj grad af automatisering, og mindst muligt involvering af kommunale ressourcer. Behovsopgørelsen er omsat til SKIs FORM/STORM udvælgelsessystem.
Nærmere beskrivelse af tjenesteydelsens art, er gengivet i punkt II.2.4.
Skanderborg Kommune
Skanderborg Kommune har brug for et økonomi og debitorsystem, som effektivt kan understøtte behovet for udarbejdelse af budgetter og den løbende opfølgning på budgetoverholdelsen samt give et overblik over det forventede regnskab. Kommunen har behov for at udarbejde budgetter, der kan anvendes til styring i forhold til det politiske niveau samt i forhold til de administrative behov på forskellige niveauer. Lederne skal gives et godt redskab for at foretage deres løbende/månedlige økonomistyring direkte i økonomisystemet. Systemet skal understøtte udvikling af arbejdsgange både decentralt og centralt til at være mindre manuelle og mere systemunderstøttede for derved at øge effektiviteten og kvaliteten. Dette skal ske igennem høj grad af automatisering og digitalisering i flest mulige processer. Systemet skal kunne understøtte følgende punkter:
- Arbejde med budgetter
- Kontoplan
- Smart/effektiv bilagsbehandling med høj grad af automatisering
- Workflow
- Håndtering af ind- og udbetalinger
- Styre anlægsprojekter/budgetter
- Rapportering
- Årsregnskab
- likviditet opgjort efter kassekreditreglen
- ledelsestilsyn
- debitor-relaterede ydelser
- Indberetninger til SKAT
- Opkrævning af lån
- Selvbetjeningsløsning
- ASP It-mæssig drift af løsningen der ikke kræver kommunens ressourcer
Forlængelse af kontrakten med 2 x 24 måneder.
2 x Arkivering
Seniorkonsulentbistand 200 timer
Krav omkring behovsopgørelse til Skanderborg Kommunes kommende Økonomi løsning, er oplyst i punktform jf. pkt. II.2.4 - Beskrivelse af udbuddet. Detaljeret beskrivelse af krav/behov kan rekvireres hos Skanderborg Kommune - mail: indkob@skanderborg.dk
Udbuddets samlede værdi - pkt. II.1.7 -, forudsætter en kontraktlængde på samlet 10 år.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Tildelingen sker på baggrund af SKIs (Statens og Kommunernes Indkøbscentral) rammeaftale 02.19, hvorfor der ikke kræves en bekendtgørelse på ny.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Økonomi og debitor system til Skanderborg Kommune
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: kmd@kmd.dk
Internetadresse: www.kmd.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddets samlede værdi er under forudsætning af en kontraktlængde på samlet 10 år.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: www.naeveneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk