23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 122-388344
Offentliggjort
28.06.2023
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Erhvervsstyrelsen

Rammeaftale om Lex Dania produktion (lovopsætning)


Erhvervsstyrelsen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsstyrelsen
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Land: Danmark
E-mail: erst@erst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om Lex Dania produktion (lovopsætning)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72300000 Datatjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Erhvervsstyrelsen udsteder løbende retsforskrifter og er derfor afhængig af, at der er adgang til opsætning og indlæggelse af retsforskrifterne, således at de kan optages i Lovtidende eller Retsinformation med kort varsel. Styrelsen har behov for en leverandør, der kan bistå med opsætningen af retsforskrifter i Lex Dania Klient og Lex Dania editor Eunomia. Dette indbefatter blandt andet indskrivning, indarbejdelse af korrekturrettelser samt inddatering af dokumenter og påføring af metadata i Civilstyrelsens systemkompleks Lex Dania produktion. Kontrakten indgås som en rammeaftale, hvor styrelsen har en trækningsret, som gør det muligt at benytte leverandørens ydelser, dog uden at styrelsen er forpligtet hertil. Leverandøren kan f.eks. anvendes i tilfælde, hvor der foreligger tidspres, eller hvor kompleksiteten af retsforskriften taler herfor. Rammeaftalens løbetid er to år. Denne bekendtgørelse udstedes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed vedrørende denne opgave.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 500 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Erhvervsstyrelsen udsteder løbende retsforskrifter og er derfor afhængig af, at der er adgang til opsætning og indlæggelse af retsforskrifterne, således at de kan optages i Lovtidende eller Retsinformation med kort varsel.

Styrelsen har behov for en leverandør, der kan bistå med opsætningen af retsforskrifter i Lex Dania Klient og Lex Dania editor Eunomia. Dette indbefatter blandt andet indskrivning, indarbejdelse af korrekturrettelser samt inddatering af dokumenter og påføring af metadata i Civilstyrelsens systemkompleks Lex Dania produktion. Kontrakten indgås som en rammeaftale, hvor styrelsen har en trækningsret, som gør det muligt at benytte leverandørens ydelser, dog uden at styrelsen er forpligtet hertil. Leverandøren kan f.eks. anvendes i tilfælde, hvor der foreligger tidspres, eller hvor kompleksiteten af retsforskriften taler herfor. Rammeaftalens løbetid er to år. Denne bekendtgørelse udstedes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed vedrørende denne opgave (profylaksebekendtgørelse). Der vil ikke blive indgået kontrakt før udløb af 10-dagesperioden, jf. klagenævnslovens § 4.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Ingen tilbud eller egnede tilbud/anmodninger om deltagelse i forbindelse med offentligt udbud
Forklaring:

Erhvervsstyrelsen sendte opgaven om lovproduktion i et EU-udbud den 19. maj 2023 (2023/S 099-308195). Fristen for tilbud var den 19. juni 2023. Ved tilbudsfristens udløb kunne det konstateres, at der ikke er indkommet tilbud på opgaven.

Erhvervsstyrelsen kender ikke andre aktører på markedet end Stibo Complete A/S, der kan varetage opgaven, ligesom det må konstateres, at der ikke er andre aktører, der har budt sig ind på opgaven i forbindelse med EU-udbuddet. Det er således Erhvervsstyrelsens vurdering, at Stibo Complete må antages at være den eneste, der kan indfri Erhvervsstyrelsens behov om opsætning af retsforskrifter. Endvidere er det Erhvervsstyrelsens vurdering, at indgåelsen af en rammeaftale på en periode på to år ikke vil være problematisk henset til Stibo Completes unikke stilling på markedet.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
23/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Stibo Complete A/S
CVR-nummer: 37120928
Postadresse: Saturnvej 65
By: Horsens
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8700
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/06/2023

Send til en kollega

0.046