Fakta om udbudet
Udbyder
Erhvervsstyrelsen
Rammeaftale om Lex Dania produktion (lovopsætning)
Erhvervsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Land: Danmark
E-mail: erst@erst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale om Lex Dania produktion (lovopsætning)
Erhvervsstyrelsen udsteder løbende retsforskrifter og er derfor afhængig af, at der er adgang til opsætning og indlæggelse af retsforskrifterne, således at de kan optages i Lovtidende eller Retsinformation med kort varsel. Styrelsen har behov for en leverandør, der kan bistå med opsætningen af retsforskrifter i Lex Dania Klient og Lex Dania editor Eunomia. Dette indbefatter blandt andet indskrivning, indarbejdelse af korrekturrettelser samt inddatering af dokumenter og påføring af metadata i Civilstyrelsens systemkompleks Lex Dania produktion. Kontrakten indgås som en rammeaftale, hvor styrelsen har en trækningsret, som gør det muligt at benytte leverandørens ydelser, dog uden at styrelsen er forpligtet hertil. Leverandøren kan f.eks. anvendes i tilfælde, hvor der foreligger tidspres, eller hvor kompleksiteten af retsforskriften taler herfor. Rammeaftalens løbetid er to år. Denne bekendtgørelse udstedes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed vedrørende denne opgave.
Erhvervsstyrelsen udsteder løbende retsforskrifter og er derfor afhængig af, at der er adgang til opsætning og indlæggelse af retsforskrifterne, således at de kan optages i Lovtidende eller Retsinformation med kort varsel.
Styrelsen har behov for en leverandør, der kan bistå med opsætningen af retsforskrifter i Lex Dania Klient og Lex Dania editor Eunomia. Dette indbefatter blandt andet indskrivning, indarbejdelse af korrekturrettelser samt inddatering af dokumenter og påføring af metadata i Civilstyrelsens systemkompleks Lex Dania produktion. Kontrakten indgås som en rammeaftale, hvor styrelsen har en trækningsret, som gør det muligt at benytte leverandørens ydelser, dog uden at styrelsen er forpligtet hertil. Leverandøren kan f.eks. anvendes i tilfælde, hvor der foreligger tidspres, eller hvor kompleksiteten af retsforskriften taler herfor. Rammeaftalens løbetid er to år. Denne bekendtgørelse udstedes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed vedrørende denne opgave (profylaksebekendtgørelse). Der vil ikke blive indgået kontrakt før udløb af 10-dagesperioden, jf. klagenævnslovens § 4.
Del IV: Procedure
- Ingen tilbud eller egnede tilbud/anmodninger om deltagelse i forbindelse med offentligt udbud
Erhvervsstyrelsen sendte opgaven om lovproduktion i et EU-udbud den 19. maj 2023 (2023/S 099-308195). Fristen for tilbud var den 19. juni 2023. Ved tilbudsfristens udløb kunne det konstateres, at der ikke er indkommet tilbud på opgaven.
Erhvervsstyrelsen kender ikke andre aktører på markedet end Stibo Complete A/S, der kan varetage opgaven, ligesom det må konstateres, at der ikke er andre aktører, der har budt sig ind på opgaven i forbindelse med EU-udbuddet. Det er således Erhvervsstyrelsens vurdering, at Stibo Complete må antages at være den eneste, der kan indfri Erhvervsstyrelsens behov om opsætning af retsforskrifter. Endvidere er det Erhvervsstyrelsens vurdering, at indgåelsen af en rammeaftale på en periode på to år ikke vil være problematisk henset til Stibo Completes unikke stilling på markedet.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 37120928
Postadresse: Saturnvej 65
By: Horsens
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8700
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk