23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 088-154860
Offentliggjort
06.05.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://elnet.aura.dk/udbud

Anmodning om deltagelse

Til
25.05.2016 Kl. 12:00

Addresse
Bech-Bruun Advokatfirma
Værkmestergade 2
8000 Aarhus C
Kontaktperson: Tina Braad
Telefon: +45 72273321
E-mail: tbr@bechbruun.com

Udbyder

AURA El-net A/S

AURA - 72,5 kV GIS-anlæg


AURA El-net A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
AURA El-net A/S
25706900
Knudsminde 10
Odder
8300
DANMARK
Kontaktperson: Thomas Bech Asaa
Telefon: +45 87925627
E-mail: tba@aura.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://elnet.aura.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://elnet.aura.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Bech-Bruun Advokatfirma
25089944
Værkmestergade 2
Aarhus C
8000
DANMARK
Kontaktperson: Tina Braad
Telefon: +45 72273321
E-mail: tbr@bechbruun.com
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://bechbruun.com

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Bech-Bruun Advokatfirma
25089944
Værkmestergade 2
Aarhus C
8000
DANMARK
Kontaktperson: Tina Braad
Telefon: +45 72273321
E-mail: tbr@bechbruun.com
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://bechbruun.com

I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

AURA — 72,5 kV GIS-anlæg.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
31214000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omfatter levering, montering, opstilling og idriftsættelse af 1 stk.4 felts 72,5 kV GIS-anlæg på 60/10 kV Station Risdalsvej, beliggende Risdalsvej 47, 8260 Viby J.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Risdalsvej 47, 8260 Viby J.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

60/10 kV Station Risdalsvej er bygget i 1964 og beliggende på Risdalsvej 47, 8260 Viby J.

For at forny og renovere området på 60/10 kV Station Risdalsvej har AURA El-net A/S valgt at nedrive den gamle apparatbygning og bygge en ny samt at udskifte 60 kV og 10 kV anlæggene, så de er mere tidssvarende.

Nærværende udbud af GIS-anlæg er en del af dette renoveringsprojekt og omfatter levering, montering, opstilling og idriftsættelse af 1 stk. 4 felts 72,5 kV GIS-anlæg i en nyopført bygning på 60/10 kV Station Risdalsvej.

Anlægget skal afleveres medio 2017.

Udbuddet omfatter desuden efterfølgende service af anlægget, herunder som en option en 10-årig serviceaftale.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges tilbudsgiverne på baggrund af en vurdering af ansøgernes økonomiske kvalifikationer og ansøgernes referencer på levering af 72,5 kV GIS-anlæg med hovedvægten på ansøgernes referencer.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udbuddet omfatter option på en 10-årig serviceaftale samt option på online gasovervågning af den på anlægget påfyldte gas.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal oplyse ansøgers samlede omsætning, ansøgers egenkapital, ansøgers resultat før skat samt ansøgers soliditetsgrad for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår.

Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B.

Baserer ansøger sig på andre juridiske enheder i forhold til den økonomiske kapacitet, herunder i forhold til opfyldelse af minimumskrav vedrørende økonomisk egnethed, skal der:

1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for ansøger i forbindelse med opgaven.

2. Vedlægges et særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.

Såfremt ad 1 og ad 2 ikke er efterlevet, har AURA El-net A/S ikke mulighed for at lægge vægt på den anden juridiske enheds økonomiske kapacitet ved vurdering af ansøgningen. Såfremt ansøger baserer sig på en anden juridisk enhed for så vidt angår økonomisk og finansiel kapacitet, er det et krav, at den anden juridiske enhed hæfter solidarisk med ansøger for opfyldelse af kontrakten.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøgers omsætning i det seneste regnskabsår skal være minimum 12 000 000 DKK ekskl. moms.

Ansøgers resultat før skat i det seneste regnskabsår skal være positivt.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal beskrive tilbudsgivers væsentligste referencer vedrørende levering af 72,5 kV GIS-anlæg inden for de seneste 3 år.

Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C. Desuden skal ansøgningen vedlægges en referenceliste.

Baserer ansøger sig på andre juridiske enheders tekniske kapacitet, herunder i forhold til opfyldelse af minimumskrav til teknisk egnethed, skal der:

1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for ansøger i forbindelse med opgaven.

2. Vedlægges et særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.

Såfremt ad 1 og ad 2 ikke er efterlevet, har AURA El-net A/S ikke mulighed for at lægge vægt på den anden juridiske enheds tekniske kapacitet ved vurdering af ansøgningen.

Det er et krav, at den eller de andre juridiske enheder, som ansøger baserer sig på for så vidt angår teknisk og faglig kapacitet, rent faktisk vil udføre den del af opgaven, som ansøger baserer sig på, såfremt kontrakten tildeles ansøger.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum 2 referencer på levering af 72,5 kV GIS-anlæg.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

 

Ansøgere, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 samt § 135, stk. 3, er afskåret fra at afgive tilbud.

Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 samt § 135, stk. 3. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A og B.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Senest samtidig med underskrift af kontrakten skal leverandøren stille en sikkerhed på 20 % af kontraktsummen, svarende til forudbetaling af 1. rate. For en nærmere beskrivelse heraf henvises til kontraktudkastet i udbudsmaterialet.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Der henvises til kontraktudkastet i udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Der stilles ikke krav til tilbudsgivernes retlige form.

Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem AURA El-net A/S kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne. Alle konsortiedeltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til kontraktudkastet i udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 25/05/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 30/05/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbudsmaterialet i forbindelse med prækvalifikationen. Der henvises i den forbindelse til udbudsbetingelsernes punkt 3. Spørgsmål/svar vil blive gjort tilgængelige for samtlige tilbudsgivere i anonymiseret form på http://elnet.aura.dk/udbud Opmærksomheden henledes desuden på, at såfremt AURA El-net A/S finder det nødvendigt at foretage ændringer i udbudsmaterialet, vil der blive offentliggjort rettelsesblade på den samme internetadresse.

Ansøgerne opfordres derfor til at holde sig orienteret om udbuddet på http://elnet.aura.dk/udbud Tilbudsgiverene skal i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation aflevere et udfyldt ESPD. Vedrørende udfyldelse af ESPD henvises til angivelserne i udbudsbetingelserne. For hjælp til udfyldelse af det elektroniske ESPD henvises desuden til relevant vejledning fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen http://bedreudbud.dk/sites/bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/vejledning_eespd.pdf Udfyldelse af ESPD'en sker ved import af den i udbudsmaterialet vedlagte skabelon (fil-navn: espd-request.xml)via: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome

Dette udføres rent praktisk ved følgende:

— Hent Filen espd-request.xml på udbudsportalen Viewpoint

— Gem den på eget pc-skrivebord

— Gå ind på ovennævnte hjemme side

— Tryk på »Dansk«

— Tryk på »Jeg er en økonomisk aktør «

— Tryk på »Importere ESPD« og følg anvisningerne.

Ansøgning om prækvalifikation bør desuden vedlægges en referenceliste over ansøgers referencer inden for de seneste 3 år. Vedlægges ansøgningen ikke en referenceliste, er ansøgningen ikke ukonditionsmæssig, men vurderingen af ansøgningen vil i givet fald udelukkende blive foretaget på baggrund af oplysningerne i ESPD'en.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregivers tildelingsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med indgivelse af klage til klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/05/2016

Send til en kollega

0.058