Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Kontrakt om Applikationshåndtering af KESDH
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Thede Bossen
E-mail: FMI-C-TD013K@mil.dk
Telefon: +45 40277349
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fmi.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om Applikationshåndtering af KESDH
FMI agter at indgå kontrakt med KMD A/S om applikationshåndtering af Forsvarets eksisterende ESDH-system benævnt KESDH (Forsvarets Koncernfælles Elektroniske Sags- og Dokumenthåndteringssystem).
Kontrakten om applikationshåndtering vil omfatte vedligeholdelse og videreudvikling af selve KESDH-applikationen, der er baseret på standardsystemet WorkZone fra leverandøren KMD A/S. Kontrakten vil ligeledes omfatte tilkøb af yderligere licenser til WorkZone.
Hovedstadsområdet
FMI ønsker at indgå kontrakt om applikationshåndtering i form af applikationsvedligeholdelse og -udvikling af det eksisterende KESDH-system samt mulighed for levering af yderligere licenser. Efter FMI’s vurdering kan disse ydelser kun anskaffes fra KMD A/S, da kontrakten på grund af beskyttelse af eksklusive rettigheder kun kan tildeles til denne leverandør. Dette skyldes, at ydelserne skal leveres til FMI’s eksisterende KESDH-system, som FMI ved tidligere udbud har erhvervet en tidsubegrænset brugsret til systemet. Ydelserne skal på den baggrund være kompatible med FMI’s eksisterende systemlandskab. FMI vurderer derfor, at betingelserne i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, for at anvende udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, er opfyldt.
Kontrakten har en varighed af 7 år.
Driften af KESDH-systemet er tidligere udbudt særskilt ved bekendtgørelse 2022/S 086-234523.
FMI har mulighed for at forlænge kontrakten med tre perioder af hver et års varighed.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
FMI ønsker at indgå kontrakt om applikationsvedligeholdelse og -udvikling af det eksisterende KESDH-system samt mulighed for levering af yderligere licenser. Efter FMI’s vurdering kan disse ydelser kun anskaffes fra KMD A/S, da kontrakten på grund af beskyttelse af eksklusive rettigheder kun kan tildeles til denne leverandør. Dette skyldes, at ydelserne skal leveres til FMI’s eksisterende KESDH-system, som FMI ved tidligere udbud har erhvervet en tidsubegrænset brugsret til systemet. Ydelserne skal på den baggrund være kompatible med FMI’s eksisterende systemlandskab. FMI vurderer derfor, at betingelserne i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, for at anvende udbud med forhandling uden forudgåen-de offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, er opfyldt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Kontrakt om applikationshåndtering af KESDH
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Telefon: +45 44601000
Internetadresse: http://www.kmd.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i punkt V.2.1) er datoen for fremsendelse af nærværende bekendtgørelse til offentliggørelse om tildeling af kontrakten om applikationshåndtering direkte, og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten om applikationshåndtering vil ikke blive indgået, før udløb af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere punkt VI.4.3).
Værdien angivet i punkt II.1.7) og V.2.4) er den estimerede værdi af kontrakten om applikationshåndtering, og er således ikke udtryk for kontraktens endelige værdi, ligesom FMI ikke har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk