23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 118-370038
Offentliggjort
21.06.2023
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen

Kontrakt om Applikationshåndtering af KESDH


Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Thede Bossen
E-mail: FMI-C-TD013K@mil.dk
Telefon: +45 40277349
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fmi.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om Applikationshåndtering af KESDH

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

FMI agter at indgå kontrakt med KMD A/S om applikationshåndtering af Forsvarets eksisterende ESDH-system benævnt KESDH (Forsvarets Koncernfælles Elektroniske Sags- og Dokumenthåndteringssystem).

Kontrakten om applikationshåndtering vil omfatte vedligeholdelse og videreudvikling af selve KESDH-applikationen, der er baseret på standardsystemet WorkZone fra leverandøren KMD A/S. Kontrakten vil ligeledes omfatte tilkøb af yderligere licenser til WorkZone.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 300 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72212000 Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel
72212311 Udvikling af programmel til dokumenthåndtering
72221000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser
72222300 Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi
72227000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72261000 Programmelsupport
72267100 Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Hovedstadsområdet

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

FMI ønsker at indgå kontrakt om applikationshåndtering i form af applikationsvedligeholdelse og -udvikling af det eksisterende KESDH-system samt mulighed for levering af yderligere licenser. Efter FMI’s vurdering kan disse ydelser kun anskaffes fra KMD A/S, da kontrakten på grund af beskyttelse af eksklusive rettigheder kun kan tildeles til denne leverandør. Dette skyldes, at ydelserne skal leveres til FMI’s eksisterende KESDH-system, som FMI ved tidligere udbud har erhvervet en tidsubegrænset brugsret til systemet. Ydelserne skal på den baggrund være kompatible med FMI’s eksisterende systemlandskab. FMI vurderer derfor, at betingelserne i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, for at anvende udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, er opfyldt.

Kontrakten har en varighed af 7 år.

Driften af KESDH-systemet er tidligere udbudt særskilt ved bekendtgørelse 2022/S 086-234523.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

FMI har mulighed for at forlænge kontrakten med tre perioder af hver et års varighed.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

FMI ønsker at indgå kontrakt om applikationsvedligeholdelse og -udvikling af det eksisterende KESDH-system samt mulighed for levering af yderligere licenser. Efter FMI’s vurdering kan disse ydelser kun anskaffes fra KMD A/S, da kontrakten på grund af beskyttelse af eksklusive rettigheder kun kan tildeles til denne leverandør. Dette skyldes, at ydelserne skal leveres til FMI’s eksisterende KESDH-system, som FMI ved tidligere udbud har erhvervet en tidsubegrænset brugsret til systemet. Ydelserne skal på den baggrund være kompatible med FMI’s eksisterende systemlandskab. FMI vurderer derfor, at betingelserne i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, for at anvende udbud med forhandling uden forudgåen-de offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, er opfyldt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om applikationshåndtering af KESDH

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
16/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: KMD A/S
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Telefon: +45 44601000
Internetadresse: http://www.kmd.dk
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 300 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Datoen angivet i punkt V.2.1) er datoen for fremsendelse af nærværende bekendtgørelse til offentliggørelse om tildeling af kontrakten om applikationshåndtering direkte, og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten om applikationshåndtering vil ikke blive indgået, før udløb af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere punkt VI.4.3).

Værdien angivet i punkt II.1.7) og V.2.4) er den estimerede værdi af kontrakten om applikationshåndtering, og er således ikke udtryk for kontraktens endelige værdi, ligesom FMI ikke har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/06/2023

Send til en kollega

0.063