23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 115-360644
Offentliggjort
16.06.2023
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Rudersdal Kommune

Vindere

(13.10.2023)
KMD A/S
Lautrupparken 40
2750 Ballerup

Rudersdal Kommune - Udbud af pladsanvisningssystem - Sagsnr.: 301503


Rudersdal Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rudersdal Kommune
CVR-nummer: 29188378
Postadresse: Øverødvej 2
By: Holte
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2840
Land: Danmark
Kontaktperson: Stephan Normann Østergaard
E-mail: sno@publicure.dk
Telefon: +45 28690356
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rudersdal.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/06744526-cebd-4c9e-937e-80b9e489dc76/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/06744526-cebd-4c9e-937e-80b9e489dc76/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/06744526-cebd-4c9e-937e-80b9e489dc76/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rudersdal Kommune - Udbud af pladsanvisningssystem - Sagsnr.: 301503

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af et pladsanvisningssystem til Rudersdal Kommune.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 15 650 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Rudersdal Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører levering af et pladsanvisningssystem til Rudersdal Kommune. Kontraktens indhold omfatter følgende hovedelementer:

- Implementering af pladsanvisningssystem

- Initialuddannelse

- Drift og vedligehold

- Helpdesk og support

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Brugervenlighed / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionalitet / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 30
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 15 650 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan af Rudersdal Kommune forlænges med op til 6 x 12 måneder på samme vilkår som foreskrevet i Kontrakten.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

1). Kontrakten kan forlængelse af Rudersdal Kommune forlænges med op til 6 x 12 måneder på samme vilkår som foreskrevet i Kontrakten.

2). Option om arkiveringsversion med bevaringsdata.

3). Option om Systemets aflevering af relevant data igennem den fælles kommunale infrastruktur.

4). Option om Systemets aflevering af statistik til Danmarks Statistik

5). Option om Leverandørens restore af data baseret på tidligere foretaget backup.

6). Option om Leverandørens ophørsbistand

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

De pligtmæssige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 finder anvendelse.

Den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens §§ 137, stk. 1, nr. 2 finder anvendelse.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Omsætningskrav i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

En omsætning på mindst DKK 1.000.000 pr. år i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Mindste 3 referencer om levering af pladsanvisningssystem.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

En liste over ansøgers betydeligste leveringer af pladsanvisningssystemer der er leveret inden for de seneste 3 år med angivelse af:

1. Kontraktens værdi

2. Kontraktsperioden

3. Modtageren af pladsanvisningssystemet

Ved "betydeligste leveringer" forestås leverancer af pladsanvisningssystemer, som i relation til økonomisk værdi og modtagerens størrelse har størst lighed med det konkrete udbud.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/07/2023
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: senest 8 år efter indgåelsen af den udbudte kontrakt.

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/06/2023

Send til en kollega

0.048